|
|
Teraz jest 20.09.2024, 22:47
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
[F1] Wskaźnik temperatury
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
[F1] Wskaźnik temperatury
Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury. Otóż po nagrzaniu silnika, zgaszeniu jego i ponownym uruchomieniu kontrolka nie idzie sobie gładko we własciwe położenie, ale skacze na zasadzie: troszkę w górę, troszkę w górę, jeszcze trochę, o! Wystarczy. Za chiny nie mogę tego z niczym połączyć. Czy wskaźnik sam z siebie jest trafiony, czy może coś innego. Moze szanowne grono będzie miało jakiś pomysł?
_________________ FRESH+ COMBI
|
16.07.2009, 13:42 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46 Lokalizacja: Łódz Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witaj Kolego na 99% padł ci czujnik temperatury płynu w silniku udaj sie do warsztatu i wymien bo od tego warjuje komputer pokładowy.Szerokiej drogi Grzegorz z Łodzi
|
16.07.2009, 18:37 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
:cenzura: temp. mialem to samo.
_________________ 1.8T 301HP
|
17.07.2009, 09:23 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Udało Ci się to wyeliminować?
_________________ FRESH+ COMBI
|
17.07.2009, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 23.01.2009, 22:22 Lokalizacja: Gliwice Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Witam!
Moim zdaniem sprawa wygląda tak:
Jeżeli się silnik nagrzeje, a następnie zostanie wyłączony to przestanie działać pompa płynu chłodzącego. Ciepło będzie unoszone do góry tam gdzie czujnik temperatury. Jak się zapali silnik ponownie zadziała pompa płynu chłodzącego przez co do czujnika napłynie płyn z chłodniejszych okolic silnika i wskazówka trochę opadnie i powinna się potem znów zacząć podnosić w miarę rozgrzewania silnika.
Takie się u mnie zachowuje wskazówka po wymianie czujnika temperatury.
Ale zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem spowodowane uszkodzeniem termostatu, który wydaje mi się, że nie powinien wypuszczać ciepła z nierozgrzanego silnika, więc płyn chodzący nie powinien zaraz po zapaleniu silnika tak intensywnie krążyć. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Jak długo u Was się rozgrzewa silnik? Wymieniłem czujnik bo komputer zgłaszał błędy tego czujnika. Gdy miałem stary wskazywał mi nagrzanie silnika już nawet po 3km, teraz to tak po może ze 6-8km. Tylko się zastanawiam czy po przejechaniu 3km taka kupa żelastwa się jest w stanie rozgrzać do 90st.
Może te wahania wskazówki temperatury są spowodowane uszkodzonym termostatem? Może w zakresie jaki opisałem, te wahania są zupełnie normalne, a czujniki w miarę starzenia zbyt szybko pokazują wyższą temperaturę?
Pozdrawiam!
_________________ Krzysiek_k
|
21.07.2009, 14:21 |
|
|
Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Najpierw musi wyeliminować przyczynę nr 1 - najbardziej prawdopodobną, czyli ten czujnik temperatury. U mnie były właśnie takie dziwne zachowania + czasami brak możliwości odpalenia auta za drugim razem . Wystarczyło tylko wyczyścić ładnie styki n psiknąć WD40.
Uszkodzenie termostatu stosunkowo łatwo wychwycić "na macanego" po rurze najgrubszej z płynem czy od razu idzie w duży obieg.
Co do rozgrzewania auta to tak właśnie 3-5km zależnie od sposobu jazdy i warunków zewnętrznych..
Problem opisywałem tutaj:
LINK
|
21.07.2009, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Przyczyna wstępnie znaleziona. Po podłączeniu VASa - błędów brak. Czujnik wg VAS - OK, natomiast przy kalibracji wskaźnika wskazówka zaczęła skakać. Do położenia pionowego skakanka, dalej płynnie. I tak za każdym razem. Jutro spytam się znajomego elektronika, który pracuje w serwisie Skody, co z tym fantem zrobić. Nowe zegary w ASO - 1600 zł
_________________ FRESH+ COMBI
|
21.07.2009, 20:41 |
|
|
Dołączył(a): 23.01.2009, 22:22 Lokalizacja: Gliwice Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
U mnie okazało się, że problem był dokładnie taki sam jak opisany tu:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 2A&start=0
Musiałem wymienić termostat bo był w środku pęknięty.
Wymieniłem na zamiennik produkcji polskiej - chyba dość popularny, na allegro można dostać i w sklepach. Moim zdaniem ten zamiennik jest dużo solidniej wykonany niż oryginał.
Pozdrawiam!
_________________ Krzysiek_k
|
29.07.2009, 07:12 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|