Zasady jazdy w stylu ECO:
1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
3. Przyspieszaj – jeśli warunki drogowe na to pozwalają – dynamicznie, wciskając pedał gazu do ¾ głębokości.
4. Nie jedź na luzie – jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
5. Uruchamiaj silnik bez (wciskania pedału) gazu.
6. Ruszaj od razu. Nie rozgrzewaj silnika na postoju.
7. Gaś silnik, jeśli przewidujesz, że zatrzymanie potrwa dłużej niż 30 sekund.
8. Wyłączaj zbędne odbiorniki prądu. Klimatyzacji używaj z umiarem.
9. Bądź przewidujący – unikaj zbędnych przyspieszeń i hamowań.
10. Unikaj zbędnego obciążenia.
11. Ograniczaj opory toczenia i aerodynamiczne, dbaj o właściwe ciśnienie w oponach. Dbaj o właściwy stan techniczny auta (silnik, zawieszenie).
Takie zasady sa na pierwszej lepszej stronie poswieconej eko jezdzie.
Ja z wlasnego doswiadczenia wiem ze duze oszczednosci przynosi dynamiczne przyspieszanie i hamowanie silnikiem (przewidywanie sytuacji np redukowanie biegow dotaczajac sie do swiatel bardzo rzadko jade na biegu jalowym)
Mnie bardzo pomaga wskazania komputera o chwilowym spalaniu i obserwowanie bardziej obrotomierza niz predkosciomierza
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Niektorzy mi mowia ze za bardzo nawet to biore pod uwage i niekiedy nie jade jakos szalenie szybko jak inni, ale za to mam duza satysfakcje na stacji benzynowej
![party :party:](./images/smilies/party43.gif)