Teraz jest 20.09.2024, 21:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
FILTR POWIETRZA - zimne i ciepłe 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post FILTR POWIETRZA - zimne i ciepłe
Cześć mam Fabie 16V i rozgryzam gdzie najlepiej podłączyć NITRO czyli (podtlenek azotu). Przyczytałem w instrukcji coś takiego: "Powietrze dostaje się do filtur dwiema drogami: bocznym wlotem w pokrywie dostaje się powietrze z otoczenia, a dolnym wlotem powietrze podgrzane przez kolektor wylotowy. Stosunek powietrza chłodnego do podgrzanego, w zależności od temperatury zewnętrznej jest regulowany PRZESŁONĄ STEROWANĄ TERMOSTATEM". Do filtru powietrza jest doprowadzane również odpowietrzenie skrzyni korbowej".

I teraz moje pytanie! Skąd wiem skąd dostaje się powietrze do filtru w danej chwili. Kiedy jest to zimne - a kiedy ogrzane powietrze? Po co jest w ogóle zrobione takie rozróżnienie? Jak sprawdzić skąd w danym momencie pobierane jest powietrze? To jest mój duży problem. Chyba będę musiał wwiercić się w filtru powietrza - jak KRET... wyryje swój własny korytarz - żeby być niezależny od przesłon TERMOSTATOWYCH.

Serdecznie pozdrawiam i dziękuje za ewentualne uwagi. Hejo.


09.07.2009, 15:00

Dołączył(a): 03.06.2009, 19:54
Lokalizacja: wiocha k/Wilgi
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II Classic Fun
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: FILTR POWIETRZA - zimne i ciepłe
tikime3 napisał(a):
... Skąd wiem skąd dostaje się powietrze do filtru w danej chwili...


Na pewno chcesz montować nitro? Myślę, że w tej kwestii wymagana jest znajomość serca samochodu, zanim zabierzesz się za takie mody. :smiley15:

_________________
"Emeryt mode" - 4,5l/100km
"Need for speed" - 5,4l/100km
Vmax = 174km/h (wg tacho) = 163km/h (wg GPS)


09.07.2009, 19:05
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Najpierw zamień te części na sportowe.
Wałek
Zawory
Tłoki
Pierścienie
Korbowody
Panewki
Wał
Kolektor ssący
Wydech o średnicy min.5 cm.
Bo z twojego silnika zostanie tylko :blowup:


09.07.2009, 20:21

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post dobra powiem prawdę
robię sobie generator wodoru - jest to urządzenie które produkuje wodór z wydajnością 0,3 litra gazu na minutę - i musisz wpiąć przewód z tym gazem pod filtr powietrza

problem polega na tym że w fabii są 2 wloty powietrza jeden do zimnego jeden do ciepłego - tak więc nie wiem pod który mogę się podpiąć - żeby nie było tak, że nagle ten do którego się podpiąłem "zamknął się" i cały WODÓR zamiast do filtra powietrza trafia pod maskę gdzie się zbiera... następnie następuje ww :blowup:

dzięki za pomoc


10.07.2009, 08:39

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Do górnej częci pokrywy obudowy filtra powietrza lub tzw. nawiertka do kolektora ssącego
jeśli ten jest z metalu,plastikowy może rozsadzić


10.07.2009, 17:50
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post 
Zrób tak żeby dochodziło przez cały czas zimne powietrze i problem będziesz miał rozwiązany.

Nie znam tej konstrukcji ale w starszych autach było to rozwiązanie po to żeby dochodziło przez cały czas powietrze o temperaturze około 38 stopni, głównie po to żeby spaliny bardziej spełniały normę euro. W chłodniejszym powietrzu jest więcej cząsteczek tlenu jak w ciepłym, w takiej samej objętości.
:mistrz:


11.07.2009, 19:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL