Teraz jest 20.09.2024, 00:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Problem z kontrolką ładowania akumulatora 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Od przeszło 2 tygodni nie zapala mi się kontrolka ładowania aku. Dziś po wymianie regulatora napięcia znikła całkiem...Ładowanie i alternator pracuje dobrze, napięcie wynosi nieco ponad 14v.
Po przekręceniu zapłonu zapalają się i gasną wszystkie kontrolki prócz tej od aku. Czasem mignie na chwile. Co może być tego przyczyną?

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


03.07.2009, 16:59
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Podłącz pod VAG'a i zczytaj błędy. Bez tego ciężko będzie wróżyć :(

Damian

_________________
Škoda Fabia


03.07.2009, 17:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Urwany przewód przy kostce , jeśli dobrze pamiętam mieści się obok skrzyni biegów , z przodu. Odkręć osłonę pod silnikiem i zaglądnij tam.


03.07.2009, 19:38
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
A jak z naciągiem paska alternatora?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


03.07.2009, 21:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Pasek wymieniłęm wraz z regulatorem napięcia. Kostkę sprawdze.

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


05.07.2009, 21:48
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Thor1 napisał(a):
Urwany przewód przy kostce , jeśli dobrze pamiętam mieści się obok skrzyni biegów , z przodu. Odkręć osłonę pod silnikiem i zaglądnij tam.


Ja tak miałem. Mechanik stwierdził, że przewód był rozerwany "w środku" w izolacji przed kostką. Na zewnątrz nie było widać uszkodzenia.


07.07.2009, 10:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:33
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 42
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: basic
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Ja tak mam :1: Mechanik powiedział że problem z instalacją, na wolnych obrotach mam słabe ładowanie i rzekomo nie jest to wielki problem ale jak zdecyduje się naprawić to mam podjechać. Da się z tym żyć. Koszt naprawy 100-150 zł. Jeszcze nie byłem, upłynęły już z 2 miesiące :1:


08.07.2009, 23:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja zapłaciłem 150 zł.

_________________
-----------------------------------------
Środki transportu dla misjonarzy
www.MIVA.pl


09.07.2009, 07:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Skoro jest to wina przewodu, to oznacza że nie potrzebnie wymieniałem regulator napięcia?
Co prawda poprawiło się ładowanie po jego wymianie..

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


09.07.2009, 10:34
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:33
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 42
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: basic
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Dzisiaj słyszałem też że to szczotki się kończą w alternatorze ale zostanie to bliżej dokładnie sprawdzone. Podobno dużo to nie kosztuje.


09.07.2009, 22:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Jako, że nie jestem wprawiony w bojach z elektryką w samochodzie ??? ale mając problem z brakiem kontrolki ładowania - swego czasu natknąłem się na ciekawą dyskusję na ten temat na forum elektroda.pl

Zajrzyjcie m.in. tu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic373770.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic673335.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1189348.html

_________________
-----------------------------------------
Środki transportu dla misjonarzy
www.MIVA.pl


10.07.2009, 07:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Dziś po wizycie u mechanika i podłączeniu Fabii do Vag-a kontrolka ładowania aku.działa poprawienie, tj. zapala się i gaśnie kiedy trzeba. Wg.skazań Vag-a ładowanie wynosi 13.50, a po podłączeniu miernika do alternatora pokazuje on 14.1....skąd taka różnica ??
To samo tyczy się wskazań temp.zewnętrznej. Podejrzewamy że wina leży po stronie licznik, fachowe określenie to jak "zimny lód". Musze wymienić licznik, czy może tylko jakiś moduł ??

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


16.07.2009, 13:21
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 20.09.2009, 21:09
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
Podpinam się pod temat bo mam podobny problem.
Otóz po odpaleniu auta napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora wynosi około 12V, czyli jest za niskie. Po podkręceniu obrotów do 2000 na min. napięcie zwiększa się do 14,4V i pozostaje na takim poziomie nawet po zdjęciu nogi z gazu i na biegu jałowym.

Komputer zgłasza następujące błędy:
18265 Sygnał obciążenia - zgłoszenie usterki przez komp. silnika
17911 Sygnał obciążenia z zacisku DF alternatora

Macie jakieś pomysły na przyczynę takiego stanu rzeczy?
Alternator do wymian/regeneracji? może kable przy alternatorze do wymiany?


14.10.2009, 16:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
W moim przypadku okazało się że winę ponosi zgniła wiązka. Po jej darmowej naprawie w ASO, problem znikł.

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


14.10.2009, 17:48
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Hubert napisał(a):
Podpinam się pod temat bo mam podobny problem.
Otóz po odpaleniu auta napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora wynosi około 12V, czyli jest za niskie. Po podkręceniu obrotów do 2000 na min. napięcie zwiększa się do 14,4V i pozostaje na takim poziomie nawet po zdjęciu nogi z gazu i na biegu jałowym.

Komputer zgłasza następujące błędy:
18265 Sygnał obciążenia - zgłoszenie usterki przez komp. silnika
17911 Sygnał obciążenia z zacisku DF alternatora

Macie jakieś pomysły na przyczynę takiego stanu rzeczy?
Alternator do wymian/regeneracji? może kable przy alternatorze do wymiany?
Hubert , masz ten sam problem z urwanym przewodem o którym pisałem wcześniej. W okolicy skrzyni biegów , od przodu, znajdziesz dwa lub trzy złącza (kostki) . Od jednej z nich jest oderwany przewód. Trzeba po prostu polutować i zaizolować.


14.10.2009, 20:47
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL