Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Znalazłem w końcu czas na oględziny miejsc za chlapaczami, miałem tam sporo zbitej ziemi, podobnie jak na fotce od autora tego postu kolegi koral-a. Wymyłem to wodą pod ciśnieniem. Oczywiście chlapacze zostają, jednak radzę każdemu co jakis czas usunąć z tamtąd ten syf a napewno po zimie wypłukać z tamtąd ewentualną sól z drogi...
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
30.08.2008, 14:31 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50 Lokalizacja: Łomża-BL Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
|
Ja u siebie też przeprowadziłem oględziny.Jest OK!,oczywiście wygrzebałem po dwie garście ziemi,korozji nie widać.tylko te górne spinki do mocowania chlapaczy mnie wkurzają.Ktoś mądry wymyślił że część spinki która styka się z chlapaczem jest pokryta plastikiem a tam gdzie gdzie chlapacz łączy się z błotnikiem jest już metal.Parę razy zdejmie się i założy i uszkodzenie powłoki lakierniczej gotowe!Pozdrawiam
_________________ Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm, Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,
|
30.08.2008, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Nicram dlatego ja odkręcałem tylko wkrety a spinkę zostawiłem w spokoju, chlapacze są elastyczne i da się je odchylić na tyle, żeby zgromadzoną za chlapaczem ziemię wypłukać...
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
01.09.2008, 09:36 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
i ja postanowiłem tam zajrzeć po 4,5 roku eksploatacji.
Z prawej strony po odkręceniu znalazłem... nic. Było kompletnie sucho, w miarę czysto i bez żaadnych pasażerów na gapę...
Do głowy przyszło mi że może lifting ma coś do rzeczy...
Nawet nie chciało mi się zaglądać do lewego nadkola, ale pokonałem lenistwo i na szczęście wysiłek nie okazał się daremny, znalazłem tam klasyczny syf.
Wypłukałem, zmontowałem i gitara. Blacha zdrowa.
ps. a jak sądzicie, a może ktoś już tam zaglądał - chodzi o tylne nadkole.
Czy tył jest bezpieczny?
|
22.05.2009, 15:09 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Tył jest bezpieczny jest zakonserwowany pokazowo ( u mnie tak jest ) aż sam się zdziwiłem bo na przodzie nadkole to goła blacha ale ja ją zakonserwowałę całą
|
22.05.2009, 18:51 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
kika napisał(a): Tył jest bezpieczny jest zakonserwowany pokazowo ( u mnie tak jest ) aż sam się zdziwiłem bo na przodzie nadkole to goła blacha ale ja ją zakonserwowałę całą
Jak (czym) zakonserwowac blache z przodu bo u mnie tez prawie gola jest ?
|
25.05.2009, 07:43 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
polecam farbę na bazie cynku (farba cynkowa) z jego dużą zawartością, bardzo dobre zabezpieczenie przed korozją.
_________________ Systemy alarmowe
|
25.05.2009, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Czy aby farba cynkowa nie jest za twarda ja polecam to co stosuje się na całym świecie , czyli elastyczne powierzchnie np. Auto Smar do podwozi , tył jest fabryczny i elastyczny nie twardy . po paru godzinach przeschnie i nadal mięki ale nie klejący i śmiało zakładamy nadkole
|
25.05.2009, 21:41 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
... ale to chyba niczemu nie przeszkadza? ...chyba ze się mylę, ta część nadkola jest zasłonięta plastykowym nadkolem. Zawsze można siknąć cynkową a na to tego baranka..
_________________ Systemy alarmowe
|
25.05.2009, 21:46 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
kika napisał(a): np. Auto Smar do podwozi
Nie polecam tego środka, mam złe doświadczenia
Ja stosuję produkty Tectyl
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
25.05.2009, 21:50 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Jarek No.1 napisał(a): kika napisał(a): np. Auto Smar do podwozi Nie polecam tego środka, mam złe doświadczenia Ja stosuję produkty Tectyl Proszę o uzasadnienie tej wypowiedzi
|
25.05.2009, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Uzasadnienie jest bardzo proste - tak samo wykonane zabezpieczenie kupionym Auto Smarem i Tectylem Body Safe przemawia na korzyść tego drugiego. Wiem że jest sporo droższy ale jak dla mnie warty jest tej ceny.
Poza tym pod warstwą Auto Smaru wyhodowałem sobie piękną warstwę rdzy. Jakie były tego przyczyny to nie wiem i nic nie sugeruję, po prostu ja mam takie doświadczenia. Może dla kogoś Auto Smar jest dobry i się sprawdza.
|
25.05.2009, 22:14 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
I o to chodziło mam objekcje, co do produktu to powinno się wyjaśnić dlaczego
|
25.05.2009, 22:19 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Jak już jesteśmy przy korozji albo raczej antykorozji to z dużym powodzeniem stosowałem nakładanie cyny dużą lutownicą na gołą stal (oczyszczone do "żywego"), potem podkład itd. Nie ma bata żeby coś potem korodowało w tym miejscu. Tym sposobem można wbrew pozorom wiele naprawić w samochodzie.
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
25.05.2009, 22:27 |
|
|
Dołączył(a): 19.08.2007, 22:37 Lokalizacja: Będzin - Wojkowice Posty: 55
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Fabia COMFORT \ Ford Focus Cmax 1,8 16V 120KM
Rok prod.: 2000\2004
Województwo: śląskie
|
Panie i Panowie faktycznie polecam zagladniecie za przednie nadkola. Dzisiaj mnie przerazila ilosc ziemi tam wlasnie. Napewno cos duzego bym na tym wyhodowal
I co najgorsze, ze mala rdza juz tam tez jest
|
28.05.2009, 11:33 |
|
|