Teraz jest 21.09.2024, 08:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F2] Ksenony i inne dodatki 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
djczas, A ciekawe czy zakladanie nie fabrycznych tarcz hamulcowych to nie drutowanie ?? Przeciez auto przeszlo homologacje na tarczach o danych wspolczynnikach tarcia, czasie nagrzewania, dostosowane do danego system ABS itd. Nie wspomne o wymianie tarcz na wieksze lub z tylu likwidacja bebnow i podmiana tarczami. 30% forum OCP w jakis sposob na drutowane auto, ale tylko HID-y to zlo, a reszta to OK :pala: ?? O swapach silnika nie wspomne. Jak ktos zaklada ciezszy silnik zmieniajac rozklad mas, a przez to podsterownosc itd oraz zwieksza moc nie zwazajac na konstrukcje zawiechy i hamulcow, to jest tuning, a jak ktos zaklada HID-y do soczewki i swieci OK to jest druciarstwo.

Tak jak HID to taki zamiennik dla Xenonow - bo palnik, przetwornica dzialaja na takiej samej zasadzie jak xenon ori. A to, ze jest lampa nie ori, ale dzialajaca OK (octa 2 po FL, czy fabia 2 i roomster) juz sie nie liczy.

Kazda ingerencja w auto, podmiana czesciami posiadajacymi inne parametry niz przewidzial producent to jest druciarstwo bo podmienia sie jeden element, a nie caly zespol.

Jak ktos chce zakladac HID-y to jego sprawa i nie ma co wieszac psow i wysmiewac. Powinno byc jasno powiedziane, ze to i to grozi, to trzeba spelnic zeby innych nie razic i tyla.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


09.02.2009, 22:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Dig Dug, co do tarcz hamulcowych to to każda tarcza kupowana od legalnego dystrybutora markowych produktów posiada homologacje likwidacja bębnów tak jak napisałeś to nic innego jak zamiana na homologowane podzespoły które występują w danym modelu tak samo inna sprawa co do silnika jest to częśc zamienna nie wpływająca na warunki homologacji ori reflektor jest przystosowany do oświetlenia xenonowego ale już reflektor którego główne źródło światła jest h7 lub inne halogenowe źródło światła nie jest w stanie pskupić wiązki odpowiednio niestety jest tu dość dziwna zależnoś i nie wiem dlaczego w fabii 2 i roomsterze nie ma ori xenonu (podobno ma sie pojawić ) ponieważ reflektory soczewkowe w tych modelach sa wyposażone w moduł de (soczewka) który występuje także w ori reflektorach xenon i

Dig Dug, znam cię osobiście i wiem że jesteś wykształconym człowiekiem inżynierem ale opisując przeróbki jakie podałeś strzeliłeś sobie w stopę inneczej jest w przypadku jak ktoś robi przeróbki aby było taniej to wtedy włoś się na głowie jeźy z tym się zgodzę ale nie w przypadku takim jak mój gdzie auto zostało zrobione kompleksowo i z części homologowanych

_________________
DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował
jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194


10.02.2009, 00:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
djczas, zle to moze ujalem. Mi chodzi o sytuacje, gdzie koles zaklada tarcze stosowane w sporcie amatorskim i klocki sportowe wymagajace nagrzania, by dzialaly skutecznie. Nie chodzi mi tu o zamienniki. Homologacja to jedno, a realne dzialanie to drugie. Nawet green stuffy co mialem lepiej hamowaly przy kolejnym hamowaniu niz za 1 razem, a co dopiero reedy, ktore tez sa zakladane.

Nie sadze, ze proba ucywilowanego zastosowania HID-ow od razu powinna zostac okrzyknieta druciarstwem. Dla mnie jest to okreslenie pogardliwe i pewnego rodzaju zachowania faktycznie mozna tym okreslic. Ale jezeli palnik umieszczony jest w soczewce, ktora potrafi uksztaltowac prawidlowa wiazke, nie odbiegajaca od orginalu to jest to podniesienie parametrow swietlnych, a nie druciarstwo.

PS. Moja stopa ma sie dobrze :D

Poza tym djczas, myslisz, ze beda jakos specjalnie wymieniac lampy gdyby wprowadzili xenony do F2 ?? Dadza tylko naklejke, ze dostosowany do xenonow i tyle, a lampa zostanie ta sama. Zaplacisz 3k zl, dostaniesz spryski i samopoziomowanie.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


10.02.2009, 07:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
cóż, każdy ma prawo do własnej definicji "druciarstwa", wg mojej podmiana h7 na hid w lampie zbudowanej fabrycznie z tych samych podzespołów co w modelach wyposażanych oryginalnie w taki system nie łapie się w jej zakres. natomiast nigdy w życiu nie zrobiłbym tego mając lampę ff albo jakiś inny wynalazek. fakt niezgodności tej zmiany z homologacją jest oczywisty, ale nie potrafię jakoś wrzucić jej do jednego worka z kupowaniem i zakładaniem używanych opon, elementów układu hamulcowego i kierowniczego, obcinaniem sprężyn i zmianą amortyzatorów na quasi "sportowe". kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem..
i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do słuszności swoich racji bo nawiasem mówiąc nie o tym jest ten wątek. przekornie zaryzykuję nawet teorię, że prędzej walnąłbym takiego rowerzystę z h7 niż obecnie - mam w razie czego znacznie więcej czasu na reakcję.
jak dla mnie koniec OT.

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


10.02.2009, 08:19
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja u siebie zalożyłem HID do soczewek, i powiem ze dobrze działają. Wiązka jest nie rozproszona, granica swiatła-cienia jest zachowana, i bardzo dobrze zaznaczona.\

Jutro wrzuce zdjecia.


13.02.2009, 21:57
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
też mam zestaw hid i jest ok

[ Dodano: 2009-02-23, 15:31 ]
no i pozostałe fotki


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


23.02.2009, 15:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No dobra chlopaki dywagacje dywagacjami, a to moje rozwiazanie.

http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t ... a1c3d5c0ab (Od razu mowie ze zamieszczenie linka zrobilem z powodu za duzej ilosci pracy jaka musialbym wlozyc w przepisywanie calego watku)

Ksenony zostaly zamontowane w jednym z najlepszych warsztatow zajmujacych sie Ksenonami w Krakowie. Oczywiscie zostaly wyregulowane na maszynie ( na co zwracalem ogromna uwage). Obecnie montuje spryskiwacze (w pelni orginalne skodowskie - patrz zdjecia). W serwisie powiedzieli ze swiatla ksenonowe sa montowane w Fabii 2 ale RS jak i w roomsterze i maja dokladnie takie same soczewki jak w standardowych relektorach bo porownywalismy je ze soba. Po prostu Hella daje jedne produkt do dwoch zastosowan. Wiec ja sie pytan czy cos jest tu jeszcze nie tak i nie mowcie mi o samopoziomowaniu bo mam w drugim aucie i kazalem wylaczyc bo na naszych dziurach lataly gora dol.

Ok moge zrozumiec glosy ze montowanie HID do lustrzanek jest kretynizmem i sie z tym zgadzam, ale jak nadmienilem wczesniej kupilem dobry zestaw ksenonow, zamontowalem w renomowanym serwisie, a zeby bylo bezpieczniej dla mnie i dal innych uzytkownikow drog zamontowalem (no akurat w trakcie monarzu) spryskiwacze wysoko cisnieniowe. Czy to swiadczy o wiejskim podejsciu do tuningu?? Zwracam baczna uwage na kazdy szczegol i nie robie tego dlatego zeby innych wkurzac ale dlatego ze chce aby bylo zrobione dobrze i bezpiecznie. Za sam uklad (czesci) spryskiwaczy zaplacilem 1000 zl mimo ze sie to nie swieci i nie poderwe na to kobiet. Czy to jest wiocha?? Osadzcie sami.

Zgadzam sie ze opinie sa podzielone i je szanuje, ale dla niedowiarkow moge zrobic demonstracje. W niedziele jest zlot VAG w Krakowie na lotnisku - wpanijcie i zoabczcie czy rzeczywiscie jest to zrobione dobrze czy nadal bedziecie mieli obiekcje co do jakosci jaka staralem sie uzyskac.


19.03.2009, 14:44
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Po przeczytaniu waszych postów przekonaliście mnie do xenonków , zakupiłem właśnie soczewy i szukam odpowiednich xenonków podzielę się spostrzeżeniami z wami , póki co byłem w jednym warsztacie i jak podłączyliśmy to po zapaleniu długich xenony zgasły ale się nie poddaję.
Pozdrooooo
:worthy:


10.05.2009, 19:25
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Widać słabo czytałeś - poszukaj informacji o kondensatorach w wątku na FCP.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


10.05.2009, 19:30
Zobacz profil GG
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Z czytaniem u mnie wporzoooo ale COSMOS ma bez kondensatorów , widocznie może ma jakieś inne przetwornice , wysłałem już do niego prośbę gdzie kupił xenonki czekam na info, ale dzięki zielarzlol za pomoc :browar:


10.05.2009, 19:34
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Ciekawe czy w Szczecinie są jacyś fachmani od montażu xenonów, to pewnie zaraz po zakończeniu gwarancji pojechałbym na montaż :eh:

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


10.05.2009, 21:11
Zobacz profil WWW GG
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
e tam gwarancja ja jeszcze nie miałem pierwszego przeglądu a już myślę o xenonach najwyżej zdemontuję przed przeglądem , i tak już zmieniłem pedały i wloty powietrza , gałkę zmiany biegów a jak byłem na montażu alarmu jakoś się nikt nie przyczepił , wystarczy zamontować zwykłe żarówki i nikt się nie przyczepi demontaż jest szybszy niż montaż , jak ukryjesz przetwornice w reflektorach i na chwilkę zmienisz na zwykłe H7 to nikt się nie pozna a to nie jest strasznie skomplikowane. :->

PS. COSMOS Dzięki za pomoc Pozdrawiam Ciebie serdecznie
:->

[ Dodano: 2009-05-12, 23:20 ]
Póki co zostawiam sobie xenonki na później kupiłem właśnie philipsy blue vision i jak na razie jestem zadowolony , na pewno to nie xenony ale podobno blue vision przy nowych lampach i świeżych odbłyśnikach może uzyskać nawet 4 000 K oczywiście czy to jest prawda to nie jestem w stanie stwierdzić i nie będę się na ten temat wypowiadał także mam nadzieję że nie będę narażony na złośliwości z waszej strony , jedno jest pewne od zwykłych reflektorów na H4 soczewki świecą lepiej a po zmienieniu żarówek zwykłych marketowych na H7 blue vision to niebo do ziemi i póki co zostanę przy tym przynajmniej będę zgodny z przepisami i nie daj boże zdarzy mi się wypadek to nie będę w strachu że ubezpieczyciel nie wypłaci mi należności.
Pozdrawiam was Serdecznie i Trzymcie się :blowup:

[ Dodano: 2009-06-04, 20:20 ]
Siamanko chopaki

Temat xenonów powrócił mam już zakupione ale niestety oczywiście kłopot jest z długimi , poczytałem sobie już lekturę Lord Nikkon , zakupiłem kondensatory i klops podłączam i nic się nie świeci , nie jestem elektronikiem może coś źle robię , albo złe kondensatory kupiłem ( 220 uF 25V ) 200 - setek nigdzie nie mogę znaleźć , będę wdzięczny za pomoc może jest jakiś inny sposób na wyeliminowanie tego drugiego plusa. Może ktoś opisze mi jak laikowi jak podłączyć równolegle kondensatorki a jak się podłącza szeregowo może jakiś rysunek pomocniczy albo zdjęcie , szukałem w google ale jakoś nie bardzo rozumiem co oni tam wypisują .Po drugie gdzie one mają być zamontowane czy mogą być tam gdzie wkłada się żarówkę H7?????
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :worthy:

[ Dodano: 2009-06-04, 22:28 ]
No i się doigrałem - teraz nawet na żarówkach nie mam długich chłopaki pomóżta co mam teraz zrobić ?????

Sprawa zakończona , ksenki zamontowane i nawet działają póki co niestety strasznie dużo czasu mi to zajęło ale są jak zrobię zdjęcia to wrzucę.
Wykonane według instrukcji cosmosa.
A koledzy jak ktoś będzie chciał sobie wymienić lampy z H4 na H7 ( soczewki ) to niestety nie jest to takie proste na zwykłych żarówkach może wszystko działać ale na xenonach będzie brakowało + przy długich , ja zastosowałem dodatkowy przekaźnik by wszystko chulało. :good:

Właśnie byłem na stacji diagnostycznej, koleś ustawiał mi światła żebym czasami nikogo nie oślepiał po ustawieniu , kombinował, kombinował szukał przetwornic bo coś mu nie pasowało i w końcu zdjął zaślepki z lampy i odkrył że to ksenki , mówi do mnie że wszystko ustawione ale ksenki tylko do przeglądu okresowego bo mnie z nimi nie przepuści , a ja do niego wie Pan je bardzo łatwo zdemontować , a on acha to nic nie mówiłem he he.Trzeba się zaopatrzyć jeszcze w spryskiwacze ale to po wakacjach prawdopodobnie.
Pozdrówka


10.05.2009, 21:44
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.01.2010, 21:28
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 27
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2007
Województwo: pomorskie
Post 
Ciekawe, czy na ten problem z przelączeniem na drogowe - poradzi sobie dodatek do przetwornic zwany WARNING CANCELLER? Czy zamienia on te kondensatorki :crazy: , czy jedynie oszukuje komputer :crazy: ?
Może ma ktoś z was koledzy dokładny schemat podłączania kondensatorków do układu? -bo, załączony link do foto na bratnim forum, niestety nie działa :smutny:


11.01.2010, 20:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Nie wiem czy od admina mi się nie dostanie :pala: ale kolega z forum SCP podał mi linka gdzie zakupił xeny do swojego Rumka a zakupu dokonał własnie tu:
http://jafra.home.pl/
Firma działa na terenie Szczecina i z tego co się u nich dowiedziałem, jest możliwość zamontowania zestawu na miejscu..


05.02.2010, 16:43
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.02.2010, 14:06
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Samochód: FABIA KOMBI FL new logo :)
Rok prod.: 2013
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
koledzy witam was Serdecznie ,

jak sobie radzicie w [F2] z zamontowaniem palnika xenonowego w soczewce??
widziałem że org. żarówka h7 jest tam montowana na patencie - wciskana w kostkę którą się potem przekręca do momentu zaskoczenia w gnieździe lampy... :smutny:

nie kumam jak mogę umieścić żarnik , który nie ma możliwości instalacji tak jak zwykła h7
w innych autkach żarówka 3mała się w lampie za pomocą sztywnego drucika który ją dociskał do klosza i w taki sam sposób zakładałem żarnik i drucik dociskał do lampy i zachaczał się na zabezpieczeniach bez problemu...

BŁAGAM o POMOC :worthy:
:browar:

POZDRAWIAM @LL

_________________
[i][color=#000080]BYŁO:
F1 1.4 tdi 70km' 2006
F2 1.4 tdi 70km 2007-8
F2 kombi 1.9 tdi 105km / F2 kombi 1.4 tdi 80km
OCTAVIA I 1.9 tdi 130km 2009-10
OCTAVIA II 1.9 tdi 105 _ chip 138 KM 2010
OCTAVIA II FL kombi 1.9 tdi 105 KM 2011 - 12
F2 FL KOMBI 1.6 TDI 90KM 2013


16.02.2010, 14:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL