Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.03.2009, 10:20 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
stukot
Witam.
Mam pytanie.
Przy ruszaniu do tyłu z przedniej części zawieszenia słychać jednorazowy stukot.
Raczej nie istotne czy kierownica jest skręcona czy nie. Stukot zawsze jest ten sam.
Czy może ktoś wie co to jest?
Pozdrawiam
_________________ clear your mind - and think about FABIA TDI...
|
27.03.2009, 23:50 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
tez tak czasem mam i za ch... nie wiem co to jeśli zidentyfikowałeś problem podziel sie wiedza
_________________ Systemy alarmowe
|
03.05.2009, 13:29 |
|
|
Dołączył(a): 08.04.2009, 10:57 Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: małopolskie
|
może to łączniki stabilizatorów.
|
03.05.2009, 22:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
zgon łącznika obajwia sie chyba uderzaniem na nierównościach. Poza tym mam wrażenie jakby to nie było z okolic koła a jakbym okolice silnika, muszę wejść pod auto może przednie gumy wahacza poszły się jeb....:/ tylne mam od cupry więc nie ma opcji by coś się pozrywało
Czy któryś z kolegów bawił sie w samodzielną wymianę przednich gum wahacza ?
_________________ Systemy alarmowe
|
04.05.2009, 13:27 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2009, 12:52 Lokalizacja: brwinów Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
witam
proponuje sprawdzić łapę trzymajacą skrzynię od dołu gdy wyrobi się w niej guma to potrafi tak stukac przy ruszaniu do przodu i do tyłu oraz przy zmianie biegów
pozdrawiam
|
04.05.2009, 22:19 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
artiro napisał(a): Przy ruszaniu do tyłu z przedniej części zawieszenia słychać jednorazowy stukot. Raczej nie istotne czy kierownica jest skręcona czy nie. Stukot zawsze jest ten sam.
Też tak mam. Już przeklnąłem mechanika co mi ostatnio grzebał w układzie kierowniczym, że niby coś zje.. zepsuł. A tu się okazuje, że może jednak nie?
Teraz to mi trochę głupio.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
04.05.2009, 23:14 |
|
|
Dołączył(a): 24.08.2008, 19:19 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Ja byłem na stacji diagnostycznej żeby mi znaleźli co mi stuka. I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej.
Z tego co mówili to nie ma to wpływu na układ zawieszenia czy kierwoniczy...?
Tylko służy do usztywnienie auta...?
Wie ktoś co to jest? Czy jest sens wymieniać?podobno nie duży koszt ale trudny dostęp...
|
05.05.2009, 06:01 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
RafałSC napisał(a): I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej. może tak być, u mnie też waliło jak młotkiem, po wymianie cisza.
koszt nieduży, dostęp łatwy, ale ponieważ było kilka wersji stabilizatorów i tychże tulei więc w Twoim przypadku może być inaczej - nie wiem...
|
05.05.2009, 20:35 |
|
|
Dołączył(a): 24.08.2008, 19:19 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
kros napisał(a): RafałSC napisał(a): I po dłuższych poszukiwianiach stwierdzili i pokazywali mi że tuleje drązka stabilizacyjnego osi przedniej. może tak być, u mnie też waliło jak młotkiem, po wymianie cisza. a u mnie te odgłosy to bardziej takie trzepanie plastiku , cos jak kołpaki się tłuką..... koszt nieduży, dostęp łatwy, ale ponieważ było kilka wersji stabilizatorów i tychże tulei więc w Twoim przypadku może być inaczej - nie wiem...
no ale skoro koszt nieduzy to można zrobić i zobaczymy
pzdr
|
06.05.2009, 12:51 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
pitwawa napisał(a): witam proponuje sprawdzić łapę trzymajacą skrzynię od dołu gdy wyrobi się w niej guma to potrafi tak stukac przy ruszaniu do przodu i do tyłu oraz przy zmianie biegów
pozdrawiam
Czy to na moim zdjęciu to właśnie ta łapa? W którym miejscu (numer 1 czy 2) jest ta guma, o której piszesz?
Mam dokładnie to co napisałeś. Przy ruszaniu i zmianie biegu pojedńczy stuk.
Dam radę sam wymienić?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
21.05.2009, 06:49 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2009, 12:52 Lokalizacja: brwinów Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
witam
dokładnie o to chodzi
w miejscu dwa jest element gumowo - metalowy i niestety potrafi się wyrwać jek te nieszczęsne silentbloki w zawieszeniu przednim . koszt tej łapy w zamienniku ok 100 zł
używki nie kupuj bo może być jescze gorsze badziewie .
czy sam dasz radę ? nie jestem pewien, w sumie trzy śruby ( dwie na skrzyni i jedna w belce ) jak ci skrzynia na głowe nie spadnie to chyba tak .
I napewno sprawdź czy to to ( ja obstawiam na 90%)
Pozdrawiam
|
21.05.2009, 07:26 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Znalazłem w książce, że jest to wspornik reakcyjny między ramą a zespołem napędowym.
Czy mógłby ktoś mi pochytać numer tej części? Będzie jakiś punkt zaczepienia, pomocny w poszukiwaniach.
[ Dodano: 2009-05-28, 11:58 ] Byłem w ASO. Wspornik trzeba wymienić w całości. Nie ma ponoć szans na demontaż gumowych elementów. Cena ok. 200 zł. Dobiera się na podstawie kodu silnika.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
28.05.2009, 09:02 |
|
|