|
|
Teraz jest 04.05.2024, 08:31
|
[F1] Wymiana rozrządu 1.4 16V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Mernar napisał :
" paźdz 2003 własnie jej stukneły 4 latka, 92tysie "
" rozrząd bede robił (kiedyś hehe) mam juz nawet częsci;/ "
Nie wiem czy wiesz ale norma według serwisu na ten silnik to wymiana paska ( a właściwie pasków bo są dwa ) rozrządu co 90 tys. km . Ja właśnie przejechałem
90 500 km i jestem po wymianie paska rozrządu i pompy wody .
|
20.10.2007, 13:42 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
wiem wiem
napisz jak masz czas jaki był stan wymienionych elementów a szczególnie pasków czy miały jakies drobne pęknięcia?
Części to
Fabia 1,4 16V 75 km do wszystkich silników (wiekszosc kodów a na pewno AUA,AUB,BBY,BBZ,BKY)
Nr oryginałów VW (w systemie np. Intercarsu jako vw bora 1.4 16v ale to to samo)
-036109119Q - pasek długi
-036109119P - pasek krótki
-036109243AC - napinacz paska krótkiego
- 036109181A - napinacz/rolka prowadząca
-036109244D - napinacz/rolka odwracająca
- 036109243AB - napinacz paska długiego
- - śruba montażowa, nie znam nr oryginału
Koszt części w salonie skody ok. 650zł w Internecie np. skodaczesci.pl kupisz za 450zł
Osobiście polecam zamienniki paski np. contitech lub ew. gates, Rolki SKF,
ale to tez pod 400zł wyniesie,
najtaniej i solidnie jednocześnie to INA (ruvielle) (dobra jakoś, szły na pierwszy montaż) za 320- 360 zł komplet razem z paskami (contitech, bosh, gates)
Robocizna ASO skoda 440zł u mechanika 200- 250zł
Co do pompy wody to wymienia się ją co 2 rozrząd czyli na 180tys, chyba że okaże się zużyta mechanik po wyjęciu będzie widział (albo duże luzy - wybita albo ciężko się kreci – przytarta, wtedy trzeba wymienic)
dobrze mieć przy sobie z możliwością zwrotu do sklepu jak nie będzie potrzebna
O oryginalnej VWnawet nie ma co rozmawiac bo ok. 290zł są dwa, trzy dobre zmienniki
Skf VKPC 81407 w sklepie 170 na allegro za 135 znajdziesz lub ruvielle 65431 120zł są jakości oryginału tylko bez znaczka VW.
Wazne do dobrego doboru pompy potrzebny jest nr nadwozia były zmiany konstrukcyjne nie wszystkie pasują!.
Ja kupiłem paseki contitecha ct957
rolki INA 55456, 44461, 55455, 55458
pompa ostatecznie hepu p557 tez dobra 130zł po duzej znajomosci człoś 450zł
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
20.10.2007, 16:16 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
na pompie wody sie nie oszczedza tylko wymienia za kazdym razem
_________________
|
20.10.2007, 20:35 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Witam !!
U mnie stan pasków był znośny , miały jakieś tam ślady zużycia tzn. takie drobne kreski wzdłuż paska jakby nadpęknięcia czy cosik takiego ale ja sądzę , że jeszcze któryś tysiąc by pociągnęły. Co do pompy wody to pan mechanik w serwisie stwierdził , że jest z lekka przytarta i to był fakt bo sam mogłem na próbę pokręcić ją jak była jeszcze w silniku i miała taki moment ,że gdy się kręciło to było czuć dość spory opór. Nie wiem skad wziąłeś te ceny ale ja za pompę w ASO ze znaczkami VW , Skoda , Seat na pudełku zapłaciłem 143,00 zł , za kompletny rozrząd 592 zł a za robociznę 389,42 zł. Tak więc nie widziałem potrzeby jeżdżenia do Pana Henia po to by zaoszczędzić coś koło 100 zł , nie warto bo mam na fakturze na dole napisane jak wół : " Oryginalne części i akcesoria zakupione lub użyte są objęte 2 - letnią gwarancją pod warunkiem montażu w ASO Skoda " Czyli z tego wynika , że mam na dwa lata spokój
|
21.10.2007, 09:41 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
Hmmm tak czytam czytam Panowie wasze wypociny i sie zastanawiam na czym chcecie oszczędzać??? Odpowiedzcie mi prosze jaki mechanik da wam gwarancje ze pasek rozrządu wytrzyma jeszcze (tyle a tyle km) lub że pompa wody sie jeszcze nadaje na kolejne 90 tys. Hmmm czy jest on w stanie okreslić na oko czy coś jest sprawne?? Czy warto popnosić ryzyko nie wymieniając wszystkiego?? Z moich dościadczen wynika ze lepiej robic to co trzeba z markowych części i na czas bo takie pseudo oszczędności sie nie opłacają....
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
21.10.2007, 13:47 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
Nie wiem skad wziąłeś te ceny ale ja za pompę w ASO ze znaczkami VW , Skoda , Seat na pudełku zapłaciłem 143,00 zł
cena przyznaje ze horendalna padła w aso Bałystok
z tego co wiem to jest 5 róznych producentów pomp na pierwszy montaż
VAG -> 036121005B
VAG -> 036121005C
VAG -> 036121005E
VAG -> 036121005Q
VAG -> 036121005S moze stąd róznica w cenie a moze chcieli mnie naciąc
zamienników jest wiecej
AIRTEX -> 1581
AURADIA -> WPVW025
BUGATTI -> PA8710
DAYCO -> PA8710
DELPHI -> WP1875
DOLZ -> A191
EVR -> 65431
FEBI -> 18894
GERI -> 316064
GK -> 980154
HANS -> 108262
HEPU -> P557
HK -> W10033
JP -> 121066001
KAGER -> 330353
KAGER -> 60
MAGNETI -> 350981777000
MAGNETI -> 81777
METELLI -> PA674
MEYLE -> 1130120040
PEX -> 190145
QH -> QCP3304
RUVILLE -> 65431
SALERI -> PA945
SKF -> VKPC81407
SPIDAN -> 91295
SWAG -> 30150031
TRISCAN -> 860029018
VAICO -> 1050036
VALEO -> 506576
do Barta
Odpowiedzcie mi prosze jaki mechanik da wam gwarancje ze pasek rozrządu wytrzyma jeszcze (tyle a tyle km) lub że pompa wody sie jeszcze nadaje na kolejne 90 tys.
dobry mechanik (napewno nie z aso, bo tam nie ma dobrych jak juz sie którys po szkole troche nauczy zawodu to odchodzi i otwiera własny warsztat) widzi jak pompa wygląda i czy jeszce pochodzi, producent przecież tez zaleca co drugi rozrząd (a pasek no cóz te pękają lub przeskakują gwałtownie.
W słuzbowym aucie (nie fabii) a robię po 60 -80tys rocznie pompe wyminiałem raz a robiłem 3 razy rozrząd.
Bardzo możliwe że fabke pewnie bedę sprzedawał za kila miesiecy (zona głównie tym jezdzi) i nie bardzo chce mi się w nią inwestowac, miałem nawet pasków nie zmieniac podobno do 120tysi wytrzymują ale boję się ryzykowac jak słuzbowym piredyknie to mniejszy ból:)
a propo markowych czesci przeciez to to samo bo te (contitech i INA) są dostawcami VW bo sam koncern nie produkuje ani pasków ani rolek i dopłaca się głownie za pudełka
pozdr
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
Ostatnio edytowano 11.11.2007, 15:40 przez mernar, łącznie edytowano 1 raz
|
21.10.2007, 19:36 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
Hmmm jeżeli ma sie w planie sprzedanie auta to fakt nie ma co inwestwowac ale powiem z własnego doświadczenia i doswiadczenia mojego lekarza od skody który uważem jest jednym z lepszych w Polsce..... jak trzeba wymienic to sie wymienia i potem klient nie marudzi ze cos sie stało a jak sie oszczedza to zazwyczaj sie msci.... taka mała refleksja i doświadczenie.
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
21.10.2007, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
zaintrygowała mnie ta cena pompy wody oryginał a że siedzę na urlopie i się nudze pogrzebałem w cennikach d ilerów, wyniki sa dosc zaskakujące ta sama częśc z tym samym nr oryginału rozbieznosci od 170 do 430 brutto
http://213.25.136.170/autoart/
i w prawym górnym rogu wpisac nr części 036121005 a nastepnie szukaj (pierwszy a/z)
cennik moze byc przydatny do wyszukiwania innych cen w aso:)
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
22.10.2007, 09:30 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
A ja właśnie wczoraj odebrałem autko od mechaniora po wymianie rozrządu, pompy wody i paru innych rzeczy. Przy przebiegu 159.620 km.
Nie wiem czy mi sie wydaje, ale silnik jakoś ciszej chodzi. Czy to możliwe, czy tylko złudzenie???
|
27.02.2009, 19:20 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Możliwe sama pompa mogła ci szumieć.
|
27.02.2009, 21:04 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
u mnie po wymianie rozrzadu tez zrobilo sie ciszej. mysle ze przez te 90 tys elementy ruchome wyrabiaja sie i sa glosniejsze. pompe wody wstawilem regenerowana fabrycznie, stara niby byla dobra ale kto wie jak dlugo by sie jeszcze trzymala...
|
27.02.2009, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29 Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Kolego Tomato na elementach rozrzadu się nie oszczędza bo czasami się to nie opłaca.
W czasie eksploatacji tego rozrzadu morzesz ale nie musisz jeszcze raz wymienic tę pompe wody bo morze poprostu nie wytrzymać tego przebiegu.
|
28.02.2009, 23:34 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
no przeciez napisalem ze nie oszczedzalem. ogrinalne czesci zostaly zalozone, a pompa wody wymieniona na regenerowana fabrycznie.
|
28.02.2009, 23:39 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29 Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Właśnie to "regenerowana fabrycznie" mnie irytuje, bo z tego co wiem to firmy fabryczne
się tym nie zajmują bo najprościej w świecie się nie opłaca.
Dlatego to 'regenerowane fabrycznie" równa się podróba.
|
28.02.2009, 23:57 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
no co by tu duzo mowic... mysle ze sporo rzeczy jest regenerowanych fabrycznie, oddaje sie "na wymiane" i dostaje oddnowiona czesc. a skoro ASO cos takiego proponuje i zaklada dajac przy tym 2 letnia gwarancje... to mi odpowiada
|
01.03.2009, 00:01 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|