|
|
Teraz jest 21.09.2024, 08:34
|
[F2] Ksenony i inne dodatki
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
michal.szewczyk, lepiej dać sobie spokój z takimi wynalazkami, poczekać i kupić sobie ori xenki mając pewność że będą dobre i nie poprzetapiają Ci nic.... Ja nie ejstem zwolennikiem tego typu tzw "ksenonów". Lepiej czasem dać więcej aniżeli potem kląć i wydać więcej aniżeli by ori kosztowały
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
11.01.2009, 19:25 |
|
|
Dołączył(a): 14.12.2008, 01:23 Posty: 49 Zdjęcia: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia II SPORT
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Ale nie wiem czy wiesz że nie ma oryginalnych ksenonów do F2.
|
11.01.2009, 19:58 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
michal.szewczyk, wiem! Przecież napisałem
Cytuj: lepiej... poczekać i kupić sobie ori xenki
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
11.01.2009, 20:07 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
sebasuperb, no tak, tylko jak Skoda, nie przewiduje ori, bo male zainteresowanie I jeszcze jedno, wszystko wskazuje na to, ze "przyszlosciowe ori" bedzie wygladac tak samo, tylko na lampie bedzie znaczek dopuszczajacy do xenonow i ori przetwornice. Skoro optyka soczewki jest wlasciwie taka jak w xenonach, to co za problem zamontowac HID
Ostatnio jechalem ponad 1000 km autem z ksenonami ori, spryskiwacze i samopoziomowanie bylo. Z tego polowe dystansu w nocy, duzo kretych drog, bo przedzieralismy sie przez gory. I co zauwazylem, to nie swiecily one za ambitnie, tzn. granica swiatlocienia u mnie jest duzo lepsza niz w tych ksenonach, a sama jakosc swiatla na drodze (w tym rozlozenie) nie odbietgala znaczaco od H7 w F2. Jest roznica w barwie i moce, ale rozklad szeroki (z poboczami) i rownomierny jest rowniez w soczewce F2.
PS. Samopoziomowanie gowno daje. Patrzylem jadac pod gorke, czy swiatla jakos zjada do dolu, ale nie byl oto zauwazalne.
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
12.01.2009, 07:41 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Barwa ori xenonów wynosi 4300^K, wystarczy że dasz 6000^K i różnica jest bardzi widoczna, ja porównywałem ze znajomym, ja mam 4300 on 6000 i na jego jedzie sie dużo przyjemniej i z większym polem widzenia, barwa 6000 jest lekko niebieska, a 4300 porównywalna do światła słonecznego, dlatego jak jest mokra droga to już całkowicie nic nie widać, jak mi sie spalą te 4300 zaraz kupuje 6000, nadmienie że teraz byłem na przeglądzie mam ori światła od fabii RS ale bez spryskiwaczy i bez samopoziomowania, facet na stacji nawet sie nie pytał o samopoziomowanie czy spryskiwacze, dla niego było najważniejsze czy nie rażą, zbadał powiedział że jeśli takie lampy mają po wyżej 1 Luxa to taka instalacja jest nie legalna, mej lampy wypadły na poziomie 0,90. W lampach mam właśnie zestaw HID za 300zł z żarówkami H7 troszeczę żeźbionymi żeby dały sie zamontować w gniazdach D2S/D2R.
Pozdrawiam
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
12.01.2009, 08:39 |
|
|
Dołączył(a): 14.12.2008, 01:23 Posty: 49 Zdjęcia: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia II SPORT
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
|
12.01.2009, 19:03 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przez 2 dni walczyłem z xenonami... Założyłem w renomowanej firmie zestaw Xenartz 4300K... Zapłaciłem wraz z montażem 550zł... Okazało się, że jedna żarówka ma inną barwę od drugiej... Jak już "dopasowali" barwy to przetwornice zaczęły się sypać i światła mrugały... Postanowiłem, aby wymontowali to G i oddali kasę... Za 110zł kupiłem zestaw H7 Philips Blue Vision i powiem Wam jedno... Światło świeci idealnie białym światłem... W soczewce nie ma różnicy w porównaniu do Xenonu 4300K... No i mam święty spokój z policją... Wyleczyłem się z tematu HID'ów i Wam też radzę... Nie mam ochoty mijać każdego patrolu policji z duszą na ramieniu...
Ostatnio edytowano 22.01.2009, 23:56 przez BarTec, łącznie edytowano 1 raz
|
20.01.2009, 22:42 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
BarTec, To co napisales jest bardzo ciekawe. Kiedys podnosilem glos, ze wlasciciele Astr III maja problemy z Hid-ami, bo komputer auta nie jest przystosowany do Hid-ow i zalaczanie palnika wykrywa jako usterke i wylacza swiatla, po czym wlacza z powrotem. Stad mruganie swiatel. U ciebie chyba bylo podobnie, albo cos bylo zwalone. Moze jest tak jak w Opli, ze jedne kompy wspolpracuja, a drugie juz nie bo nie dotyczy to wszystkich Astr, koles opisywał problem w benzynie.
Roznica w barwie jest zrozumiala jak zalozyli 2 rozne zarowki, ale jak sie jest w zakladzie monterskim, to podmienia i wszystko dzieje sie pod kontrola.
Jedno jest bezsprzeczne, sila swiatła prezentowana na filmie jest niesamowita. Niezle jara A drugie to, ze odcięcie jest bardzo ladne Widac, ze te soczewki daja rade Szkoda, ze nie miales zdjecia z dalszej odleglosci na zaciemnionej uliczce itp
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
21.01.2009, 08:20 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
A może to wina monterów, bo po twojej wypowiedzi można wywnioskować że to jakieś partacze, jeśli dają palniki o różnych temperaturach, to daje do myślenia, może ten zestaw był naprawiany, używany.
Ja podłączyłem i wszystko śmiga, i jestem bardzo zadowolony, ale ja mam lampy z RS i nikogo nie rażę. Na przeglądzie przeszedł bez żadnych problemów, a pan nawet zaglądał jakiej firmy mam przetwornice, to mu wyjaśniłem że mam HID Xenon bo kupiłem same lampy bez przetwornic. Niektórzy sa za bardzo przewrażliwieni na punkcie przepisów, zobaczcie ilu kierowców jeździ z xenonami na zwykłych reflektorach, i nie interesuje ich czy świecą po same dachy domów.
Wiec kup sobie zwykłe hidy za 300zł i będziesz zadowolony, a xenarck to pochodna osram więc dlatego tyle zapłaciłeś za coś co jest tym samym co zwykłe HIDy, jedynie palniki będą pewnie z atestem, co i tak nic nie daje
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
21.01.2009, 09:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
"Przymierzane" były 3 nowe zestawy... Straciłem już nerwy na pseudo xenony... Mam Blue Visiony Philipsa i nic więcej nie potrzebuje...
|
21.01.2009, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
BarTec, Tyle, ze Philips BV nie daje zbytniej poprawy za wyjatkiem poprawy wygladu lamp, ktore wygladaja efektowniej. Jak pisali koledzy, przy Philipsach Power Extrimach jest poprawa w ilosci swiatla na drodze (niestety nie 90% ), ale daleko jeszcze do palnikow xenonowych. Stad Philips BV chyba nie poprawia znaczaco oswietlenia przed autem. No chyba, ze jestem w bledzie.
Jak bys mogl zrobic zdjecia w ciemnej uliczce, jak sobie daja rade te BV. Powiem Ci ze wczoraj ogladalem specjalnie moje swiatla na scianie jak u Ciebie na filmie i w porownaniu do zwyklych te ksenony to przepasc nad zwyklymi H7.
Mam nadzieje, ze te xernartz co Ci zakladali mialy przetwornice starszego typu i stad te problemy. Widzialem gdzies na necie opisy, ze HID- 3 generacji czy cos. Moze te nowsze (innej firmy) sa przystosowane do magistrali CAN obecnej w aucie i nie ma problemu z podlaczeniem i akceptacja przetwornic przez komp. michal.szewczyk, zamiescil zdjecie gdzie byly dolozone HID-y stad musi to dzialac.
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
22.01.2009, 12:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Oto fotki i filmik z zamontowanego zestawu Philips Blue Vision H7 + W5W...
http://pl.youtube.com/watch?v=RYmQ1ZeNbEk
Do Waszej oceny pozostawiam jakość H7 vs jakość HID... Jedno jest pewne... Nikt mi nie zabierze dowodu, nikogo nie oślepię, śpię spokojnie i wiem, że rano będę miał sprawne światła
|
22.01.2009, 23:42 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
z tym oślepianiem to ja nie był bym taki pewny, trzeba by porównać do xenonów, ale nie na ścianie, tylko stanać samochodem przed autami które maja zamontowane xenony i te blue vision, i porównać z miejsca kierowcy.
I kwestia żywotności tych blue vision, oczywiście będzie dużo krótsza od zwykłych żarówek, bo tam jest cieńszy żarnik niż w standardowych żarówkach
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
23.01.2009, 07:17 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
BarTec, Dzieki, ale myslalem bardziej o zdjec tak jakby z wnetrza auta, skad widac, jak daleko swieca, jak szeroko itp. Ale tu widze, ze wizualnie ladnie lampa wyglada, nawet na scianie ladniej niz na zwyklych zarowkach - co jest zrozumiale.
Niestety z tego co widze, to sila swiatla do xenonow nie maja sie co rownac. Ogladalem filmiki na necie, gdzie koles mial w Fabii ale 1 jedna lampe xenon, a druga H7. Widac bylo przepasc miedzy technologiami.
Nie wiem, czy jest sens wymieniac zarowki dla samej korzysci wizualnej wygladu auta, hmm gdyby wytrzymywaly rok to jeszcze co innego. Na forum OCP koledzy pisali, ze wytrzymuja 3-4 miesiace, do pol roku. Cosmos ma te Extrimy i prawde powiedziawszy zadziwia mnie, ze wytrzymuja mu juz rok. Z tego co widze, to one sa jedynymi slusznymi zarowkami na podmiane. Moze jeszcze NightBrakery bo mialem, ale podczas deszczu noca dawaly gorsza widocznosc niz zwykle. Na suchym bez zarzutu.
W kazdym razie czekam na pierwszego ktorem uda sie zabieg z HID-em i wtedy podejme decyzje, ale jak bedzie tak jak sie narazie zapowiada, to wyladuja u mnie HID-y wiosna, jak bede mial okazje pojechac do Krakowa i przy okazji zaloze w zakladzie monterskim, by miec latwosc w reklamacjach itp.
Poki co dzieki za zdjecia
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
23.01.2009, 19:19 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1354 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Widzę DIG DUG że się nie poddajesz mimo wszystko dalej brniesz do przodu ( bez urazy) , nie ważne że kolega BarTec zamontował i nie działały jak należy ważne że gdzieś ktoś ma zdjęcie że działają.
NightBrakery- katastrofa moim zdaniem o wiele lepiej oświetlają bluevision nic dziwnego że nie byłeś kolego zadowolony ja też je miałem w 3 samochodach i zawsze wracałem do bluevision.
BarTec pisze
Do Waszej oceny pozostawiam jakość H7 vs jakość HID... Jedno jest pewne... Nikt mi nie zabierze dowodu, nikogo nie oślepię, śpię spokojnie i wiem, że rano będę miał sprawne światła
co do xenonów popieram przedmówce.
Niestety jeżeli chodzi o magistrale can to rzeczywiście to gówienko może dużo napsuć w tym temacie i pewnie dlatego nie działa poprawnie.I to jest kolejna przeszkoda na drodze ksenonom może w końcu dajmy sobie spokój.
|
24.01.2009, 21:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|