Teraz jest 23.06.2024, 03:22



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] instalacja wzmacniacza 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Dyskusja do tematu [F1] instalacja wzmacniacza który został przeniesiony do manuali


Porządnie i wszystko poukładane, u mnie tych kabli troszeczkę więcej.
Tylko brakuje mi tutaj SubWoofera i to przynajmniej 1200W :devil:

Dobra robota, i jak udało ci się zdjąć wycieraczkę ? :smiley15:

_________________
prelude 2.3 + fabia


Ostatnio edytowano 22.01.2009, 20:46 przez LoCoxardas, łącznie edytowano 1 raz



21.01.2009, 10:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
fakt przydałby sie jakis fajny pomruk z suba, myślałem że będzie lepiej :hurra:

tylko 1 wycieraczka dala sie zdjąć ale przeprowadzając kabel stroną pasażera nie trzeba demontowac obu, niestety nie obyło się bez ofiar ale wolę się nie denerwować

Jest ściągany jeszcze 1 komplet zwrotnic do wooferów aby zrobić to w bi-ampingu bo woofer puszczony direct ze wzmaka ustawiony na filtrze low nie radził sobie z niskim pasmem a na full grał bezpłuciowo,
niestety w mostku tak jak teraz nie moge bawic sie regulacjami bo nie działają w takim configu,
podbicia, gain wsio skręcone jest na minimalne wartości bo piec rozerwałby bidne L6C a no i uczę się słuchać tego na ustawieniu flat
niestety większość muzy mam w mp3 i słychać jak niektóre utwory są marnie przeknwertowane

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


21.01.2009, 10:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
NO ale gdzie dostac dobre zwrotnice, te z allegro to są nic nie warte, za jeden opornik dobrej firmy i cewke taśmową można by kupić 100 zwrotnic z allegro.

Jak coś znajdziesz daj znać sam taką kupie.

_________________
prelude 2.3 + fabia


21.01.2009, 21:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
essa

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


21.01.2009, 23:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
A masz na mysli zwrotnice pasywna czy Activ, bo ta piertwsza to za bardzo sie nie nadaje do CarAudio bo zżera zbyt dużo prądu, no i kwestia najwarzniejsza do bi-ampingu trzeba mieć wzmacniacze które będą zasilał każdy kanał z osobna, bass osobno i soprany osobno, czyli wiąże sie to że mususz zakupić jeszcze jeden wzmacniacz + zwrotnica aktywna, która kosztuje minimum 200zł 1sztuka.

U mnie wystarcza filtr w wzmacniaczu i radio ustawione na 50Hz na niskich tonach, to co poruszyłeś nawet mnie zaciekawiło :czacha: , ale nie uśmiecha mi sie kupić jescze jeden wzmacniacz za 1200zł i + 400 za zwrotnice, nie licząc innych drobiazgów, rozdzielaczy prądu, kabli itd.

A półśrodków lepiej nie stosować i ze zwrotnicą pasywna dać sobie spokój, bo one sie sprawdzają w domowym kinie gdzie wzmacniacz jest napedzany na 220V

Ale w tej sprawie prosimy o wypowiedz Siare, mojego mistrza :smiley15:


Tu jest zwrotnica aktywna http://www.allegro.pl/item536157139_akt ... _999x.html

_________________
prelude 2.3 + fabia


22.01.2009, 09:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
LoCoxardas napisał(a):
A masz na mysli zwrotnice


te z zestawu, właśnie do mnie przyszło z L-60C (to samo)

Obrazek

LoCoxardas napisał(a):
bi-ampingu trzeba mieć wzmacniacze


może źle to nazwałem bi-wiring ?
wzmacniacz mam 4 kanałowy 4x100W

Obrazek

każdy głośnik pod jeden kanał i przepuszczony przez zwrotnice (w sumie 4)

+ jest to że będę mógł regulować głośność każdego głośnika z osobna (nie fade/balans)
zwrotnice majątku nie kosztowały więc je ściągnąłem dodatkowo będą działały mi bass boost i inne pokrętła regulacji.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


22.01.2009, 17:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
ech jednak widze ze audio samochodowe zadzi sie innymi prawami niz audio domowe, z tego co sie orientuje to wiekszosc pozadnych wzmacniaczy posiada transformator impulsowy do podbicia napiecia, na koncowki idzie zasilanie identyczne jak w domowym audio a w efekcie koncowym glosniki maja takie same warunki pracy jak w domu (pomijam warunki srodowiskowe).
i=u/r p=i*u z tych wzorow latwo dojsc ze przy zasilaniu 12v ze wzmacniacza wyciagnelibysmy raczej mizerne moce.
jezeli zasilanie jest bardziej rozbudowane (tak jak np. w komputerach) to wtedy tez nie ma sensu prowadzic kabli po kilkadziesiat mm, chyba ze bedziemy dokladac drugi rozrusznik z tylu samochodu:) wzmacniacz sam ustabilizuje napiecie wyjsciowe niezaleznie od spadku na kablu zasilajacym.
zwrotnica, nie sadze zeby pasywna zzerala prad, to jest typowy uklad RLC.
na pewno elektr. posiada znacznie wieksze nachylenie zbocza (narastanie i wygaszanie sygnalu w pasywnych wynosi 6,12,18dB na oktawe, w aktywnych moze byc powyzej 30dB za znacznie nizsza kwote bez zadnych przesuniec fazowych) i stosowane jest po stronie niskopradowej (przed wzmacniaczem).
pozadna zwrotnica pasywna nie moze posiadac cewek z rdzeniem ferrytowym, oporniki sa dokladane tylko przy glosnikach wysokotonowych ktorych skutecznosc jest znacznie wyzsza od glosnikow glownych, stosowanie w/w rozwiazania to nie tylko kino domowe ale takze sprzet z najwyzszej polki.
Yogi, przy tym co chcesz osiagniac znacznie lepiej jest zastosowac zwrotnice aktywna, bo przy pasywnym bedzie to srednio dzialalo, chyba ze piszac jeden glosnik miales na mysli jedna pare- wysokie i niskie hz, to wtedy wsio jest ok.

na koniec najwazniejsze: jezeli sie laczy glosniki (niskie/wysokie tony) to trzeba dokladnie obliczyc czestotliwosc podzialu, a nie kupowac gotowca do nie wiadomo czego...
nawet najdrozsza zwrotnica uzyta w jeszcze drozszych glosnikach a nie dopasowane do siebie, efekt koncowy da mizerny. koszt zwrotnicy jest stosunkowo niski gdyz czestotliwosci podzialu sa wysokie - tansze cewki.
zrobienie samemu (danie komus do zrobienia) bedzie kosztowalo kilkadziesiat zl. chyba ze zaczynamy wchodzic w high-end to wtedy faktycznie jeden kondensator tyle kosztuje, jezelijednak nastawiamy sie na dobre audio a nie audiofilstwo to nie ma co przeplacac.
roznice w jakosci kabli slyszalem dopiero przy kolumnach za 10tys zl, szybciej slychac roznice w kablu sygnalowym, ale niestety jest jedna zlota zasada, caly system gra tak dobrze jak jego najslabsze ogniwo- czyli nalezy kupowac wszystko zblizone do siebie jakosciowo...
aaa i na koniec male wyjasnienie pojecia:
bi-wiring - do kolumny podczepiasz dwa przewody zeby wyeliminowac np. efekt naskorkowosci i wysokiego oporu-osobno niskie i wysokie tony.
to co jest u ciebie to poprostu dwa przewody (niskie i wysokie tony) idace od zwrotnicy i tak sie zawsze podlacza.
pozdrawiam i zycze rozsadku w wydawaniu pieniedzy, bo niestety firmy tylko patrza jak od nas wyciagnac kase:D

_________________
a mialem 101 koni...


25.01.2009, 02:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Pod tymi linkami troszeczkę ciekawostek, może nie caraudio ale warto poczytać pooglądać.
http://www.gld.com.pl/ <---- tutaj jest oferta kabli, i to z czego możemy byc dumni ( w Polsce też mamy Hig-End)


http://www.arton.info/arton.html <--- a tutaj o cewkach powietrznych, taśmowych itd

To powinno wyjaśnić że nie ma co popadać w skrajności, i montować kable 20mm^2 do zasilania wzmacniacza.
Ale najważniejsze jest aby być zadowolonym z tego co sami wykonamy :good:

A jak ktos chce poszaleć to ja polecam ten zestaw http://www.autohifi.pl/index.php?art=/a ... /2_testy/1 cena 3500zł za głośniki i wtedy można się kłócić że kable coś nam zmienią w charakterystyce dzwięku (dla złotouchych)

_________________
prelude 2.3 + fabia


25.01.2009, 10:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
pomimo że niewiele rozumiem z wywodu jaarek, dzięki za zaangażowanie
muszę tylko przykręcić drugi komplet zwrotnic i schemat instalacji będzie wyglądał tak:

Obrazek

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


25.01.2009, 11:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Yogi, czyli osobno chcesz podlaczyc bzyczki i nisko-tonowe glosniki, zwrotnica aktywna bedzie lepsza ale takie rozwiazanie jest srednie...
juz tlumacze dlaczego:
wzmacniacz ma 4 niezalezne koncowki ktore pracuja w pelnym pasmie, podlaczenie tylko wysokich tonow powoduje ze po prostu czesc mocy jest calkowicie nie wykorzystana (glosniki wysokotonowe maja po 5-20W)
standartowo podlacza sie dwa glosniki do zwrotnicy i w razie wybijania sie wysokich tonow mozna dac dodatkowo maly opornik.
jezeli chcesz w pelni wzmaka wykorzystac to mozna zrobic nastepujaco:
1. podlaczyc 4 zestawy (zestaw=wysokotonowy+niskotonowy przetwornik) glosnikow, 2 z przodu i 2 z tylu.
2. podlaczyc 2 zestawy glosnikow z przodu oraz subka w bagazniku:)
subek z racji pracy na niskich czestotliwosciach jest bardzo pradozerny i potrzebuje mocnego wzmacniacza, pamietaj zeby zrobic/zakupic model z wejsciem stereo, zeby dwie koncowki byly uzywane.
Sorki ze cos w moim wywodzie bylo niejasne ale staralem sie jak tylko moglem, w razie pytan prosze smialo zadawac.
jezeli ktos ma ochote sie samemu bawic moge wskazac doskonale programy do obliczania zwrotnic, pomiarow, itd...

a odnosnie firmy gld, robia niezle kolumny ale nic nadzwyczajnego (oczywiscie w porownaniu do jbl, dali, koda, itd... to jest sprzet rewelacyjny).
jest duzo lepszych firm w polsce, niestety z racji czasochlonnosci kazdego przedsiewziecia nie sa w stanie robic tego na taka skale zeby byl sens sie gdzies reklamowac...
ojciec zaopatrywal sie np. w takim sklepie: http://www.sonusoliva.pl/ , a mi na slasku projekt robili 3 miesiace...

_________________
a mialem 101 koni...


25.01.2009, 18:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
jaarek, Wydaje mi się że Jogi zastosował zwrotnicę przed TW aby chronić je przed uszkodzeniem(chyba ze mnąto konsultował). Niewiem tylko czemu zastosował zwrotnicęprzed Wooferem, bo z tego co pamiętam to miało to być tak troche aktywnie przy czym ma przy wzmacniaczu filtry LF I HF i to nimi miał być ustawiony podział i dodadkowo faza miała być dograna również potencjometrem przy wzmacniaczu, a pozostałe ustawienia tj, wzmocnienie, parametry, korekcja itp miały być regulowane za pomocą funkcji radioodtwarzacza dla każdego głośnika z osobna.

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


26.01.2009, 10:53
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
no ale co chcesz przez to osiągnąć, sterowanie każdym głośnikiem z osobna ?, ale po co, do takiego sterowania to chyba najlepiej nadawał by się zestaw trój-drozny.
Wczoraj w końcu ustawiłem wzmacniacz i źródełko dzwięku tak że słyszę wokal przed sobą a resztę po bokach, i zaczynam odczuwać brak właśnie takiego systemu z głośnikami średniotonowymi, woffery w drzwiach ustawiłem tak że idzie na nie więcej średnich tonów i wrażenie jest niesamowite, brak jazgotu z wysokich tonów, a bass jest szybki i krótki tak jak by go ktoś nożem odcinał

Po tych wszystkich zmianach sprzętu, zastanawiam sie nad wymianą głośników w drzwiach na właśnie system 3-drożny.


(do siary, rozgryzłem wszystkie wejścia wyjścia w harmanie, i są 2 wyjścia które chyba szybko wykorzystam, czyli łącznie wzmacniaczy przez łącze Rj45, albo wyjście RCA niefiltrowane do którego można podpiąć bezpośrednio wzmacniacz na suba)

_________________
prelude 2.3 + fabia


26.01.2009, 11:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Siara napisał(a):
zastosował zwrotnicę przed TW aby chronić je przed uszkodzeniem


tak dokładnie

Siara napisał(a):
Niewiem tylko czemu zastosował zwrotnicęprzed Wooferem


po chwili odsłuchu woofera puszczonego prosto ze wzmaka i ustawieniu na LF pomimo kręcenia regulacjami dźwięk był mocno stłumiony/wycięty ze średnich w wooferach na ustawieniu FULL już lepiej to zagrało,
a teraz planuje podłączyć woofery pod swoje zwrotnice i pobawić się ustawieniami MODE LOW/FULL bo narazie mam zmostkowane kanały i fader/balans głupieje

Siara napisał(a):
dodadkowo faza miała być dograna również potencjometrem przy wzmacniaczu,


musze sie wsluchac dokładniej bo nie zauwazylem jakis zmian w skrajnych położeniach 0-180


LoCoxardas napisał(a):
no ale co chcesz przez to osiągnąć,


multum regulacji od podgłaśniania niezaleznie tw i wooferow po możliwość regulacji każdego głośnika faderem i balansem

Jestem troche rozczarowany bo myślałem że będzie więcej niższego basu, fakt że bas jest bardziej kontrolowany i mocniejszy ale oczekiwalem czegos więcej

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


26.01.2009, 21:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
ogladnalem dokladnie wzmak ze zdjecia i doszedlem do nastepujacego wniosku:
wzmak jest ewidentnie przewidziany do napedzania subwoofera (glosnikow nisko tonowych).
Kanal 3+4 z filtrem low pass - subek, zazwyczaj ustawiany na max. LP=100-150Hz
Kanal 1+2 z filtrem high pass - zestaw: glosniki w drzwiach+tweeter+zwrotnica ustawione tak zeby troszke sie zazebialy z LP HP=80-130Hz (to jeszcze powinno sie zweryfikowac podczas odsluchu).
wszelkie modyfikacje typu: glosnosc grania tweeterow wzgledem srednio-nisko tonowego ustawia sie poprzez dobor elementow w zwrotnicy.
przy innym wykozystaniu filtrow we wzmacniaczu bedzie totalna kicha:
zwykle glosniki montowane w drzwiach powinny pracowac w pasmie 50-2000Hz, a tweetery od 2000-3000Hz w gore. korektor fazy jest uzywany do wlasciwego ustawienia subwoofera wzgledem glosnikow nisko-sredniotonowych.
przy podpieciu glosnika do zlacza 3+4 wykorzystujemy tylko glosniki w pasmie maksymalnie do 250Hz i cala reszta mozliwosci glosnika sie marnuje
przy tweeterze podpietym do 1+2 ustawiamy wzmacniacz ze ma zaczynac grac od 2000Hz i z kolei tutaj sie marnuje wzmacniacz ktory moze pracowac od 40Hz...
podsumowujac tego typu podlaczenie, od 250Hz do 2000Hz nic nie gra...prawda jest taka ze zazwyczaj cos tam gra ale znacznie ciszej...

zeby nie bylo jakis mylnych informacji chcialbym uscislic nazewnictwo (wartosci sa przyblizone i nie nalezy sie na nich opierac):
glosniki niskotonowe (subwoofer)- srednica zaczynajaca sie od 20cm w gore, graja od 20-500Hz
glosnik nisko-srednio tonowy -srednica 13-20cm graja od 50-3000Hz i to zazwyczaj jest montowane w drzwiach.
glosnik sredniotonowy - srednica 10-15cm pasmo 150-5000Hz (zero basu)
glosnik wysokotonowy - pasmo 2000Hz i w gore...
podane przedzialy sa sugerowanymi przedzialami pracy i np. gdy do wzmacniacza podlaczy sie glosnik basowy bez filtrow, to wysokie tez beda graly ale bardzo cicho i jak tylko jakis basik wejdzie to wszystko zagluszy.
gorzej ma sie sytuacja z wysokimi, tez bedzie gralo cale pasmo ale przy podglosnieniu membrana po prostu wyskoczy.

piszcie jak cos jest nie zrozumiale, juz polowe zycia bawie sie audio i z mila checia pomoge...

_________________
a mialem 101 koni...


26.01.2009, 21:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
jaarek napisał(a):
przy podpieciu glosnika do zlacza 3+4 wykorzystujemy tylko glosniki w pasmie maksymalnie do 250Hz i cala reszta mozliwosci glosnika sie marnuje
przy tweeterze podpietym do 1+2 ustawiamy wzmacniacz ze ma zaczynac grac od 2000Hz i z kolei tutaj sie marnuje wzmacniacz ktory moze pracowac od 40Hz...
podsumowujac tego typu podlaczenie, od 250Hz do 2000Hz nic nie gra...prawda jest taka ze zazwyczaj cos tam gra ale znacznie ciszej...



no właśnie przy takim ustawieniu filtrów 1+2 HP i dla 3+4 LP dźwięk był dziwny powycinany ze średniego pasma.

muszę pobawić się filtrami we wzmaku a jak nie to jedna rada na niski bass to sub

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


26.01.2009, 22:14
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL