|
|
Teraz jest 19.09.2024, 20:58
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Aniu, w poprzednim poście podałem linka do tematu w którym doktoryzowaliśmy się na tej wiązce
Najlepiej kable puścić zupełnie luzem tylko podwiesić żeby nie leżały na blasze.
Ocenić wizualnie i przez dotyk czy izolacja nie jest nadgnita, nie kruszy się itp, po prostu czy wszystkie kable są 'zdrowe' na całej długości.
|
10.01.2009, 23:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Na jakiej dlugosci sprawdza sie wiazke?
[ Dodano: 2009-01-10, 23:52 ] dziekuje Kros
Jakby ktos mialjeszcze inne opinie na temat tego przypadku bede wdzieczna
|
10.01.2009, 23:50 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Na całej ale w szczególności na odcinku jaki zanzaczył kolega, a nwet jeszcze ciut wyżej w kierunku szyby
Przeczytaj wątek który podlinkowałem, dowiesz się wielu rzeczy, nie ma sensu tego tutaj przepisywać. Dalsze pytania o wiązkę zadawaj proszę w temacie o wiązce.
|
10.01.2009, 23:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam
Pragne dodac, ze dzien przed padnieciem pompy rozlal mi sie plyn do spryskiwaczy podczas jego uzupelniania. Czy moze miec to zwiazek z ta sprawa?
|
11.01.2009, 12:00 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Może, bo właśnie pod wlewem do spryskiwaczu znajduję się wiązka elektryczna, pewnie nie zabezpieczona i problem gotowy.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
11.01.2009, 12:07 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A jezeli wlasnie od zalania tej wiazki plynem do spryskiwacza padlo to wspomaganie czy jest szansa ze pompa jest sprawna a padlo cos przed nia lub wina jest wiazki?
|
11.01.2009, 12:11 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Może być właśnie wina wiązki i może być, że ze wspomaganiem wszytsko jest OK tylko robi gdzieś się zwarcie właśnie tam, ale również może być, że padła pompa.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
11.01.2009, 14:46 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam
a czy jakby padla pompa to na pompie byloby zasilanie 12v czy 8v podczas pracy silnika?
moze pompa jest ok tylko zasilanie jest za male zeby ja uruchomic
|
11.01.2009, 16:11 |
|
|
Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17 Lokalizacja: lubelskie Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Spadek napięcia może być spowodowany:
- uszkodzeniem układu elektronicznego pompy, a tym samym pompy jako takiej,
- brakiem (słabym, skorodowanym, zaśniedziałym bla. bla, bla) styku w obwodzie zasilania poczynając od wtyczki zacisku 30, dalej do masy oraz plusa akumulatora.
- złym stanem ogólnym akumulatora - wtedy pojedyncze doładowanie nic nie zmieni; kiedy wymieniałaś akumulator?
|
13.01.2009, 17:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
akumulator ma 2 lata
2 miesiace temu byl sprawdzany w serwisie i byl ok
czy jak wymienie akumulator trzeba jeszcze wykasowac blad czy gdyby byla to wina aku powinno dzialac wspomaganie?
[ Dodano: 2009-01-13, 19:25 ] czy ktos moze mi wyjasnic co ma wspolnego akumulator ze wspomaganiem?
|
13.01.2009, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
AKU ma coś wspólnego ze wspomaganiem ale tylko w przypadku rozładowania akmulatora , nawet po zapalenia autka za pomocą drugiego aku jak zacznie twój alternator ładować twój AKU i można zapalić auto z twojego AKU pompa wspomagania normalnie pracuje i jak jest dobra to takie napięcie jej z powodzeniem wystarczy------Elektronike pompy wspomagania można bardzo szybko uszkodzić jak na pracującym silniku zostawimy koła skęcone na MAX przez 15 sekund np.stojąc w miejscu
|
14.01.2009, 16:58 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Umnie gdy padł alternator i nie było ładowania akumlatora, wyłączyło sie wspomaganie, nie było żadnej sygnalizacji o braku ładowania akumlatora, po wyłącznieu auta i ponownym załączniu na mierniku było własnie 8V, i wspomaganie sie nie zalaczyło, może padł Ci alternator tak jak mi. Umnie spalił sie regulator napięcia, wymienili i wszystko wróciło o normy
_________________ prelude 2.3 + fabia
|
14.01.2009, 17:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
LoCoxardas
a w jaki sposob sprawdzili ci alternator?
czy po podpieciu pod komputer tez pokazuwalo " nieznany sygnal na zacisku 30"?
|
14.01.2009, 18:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam następujący problem ze wspomaganiem.
Byłem w górach przez tydzień ( temp. do -20) podczas drogi powrotnej zaczęła migać kontrolka układu wspomagania aż włączyła się na stałe ale wspomaganie działało nadal. ( 2 km wcześniej zapaliła się kontrolka od poduszek), postanowiłem się zatrzymać, zgasiłem silnik i włączyłęm ponownie. Kontrolka paliła się nadal ale wspomaganie było po przejechaniu jakiś 80 km zgasiłem auto przed swoją bramą i jak chciałem wjechać na posesje to już wspomaganie nie działało.
W serwisie dłubali cały dzień i stwierdzili że to pompa. Ale jakoś nie jestem do tego przekonany.
Dziwne było dla mnie to, pompa działała pomimo że kontrolka się paliła. W serwisie powiedzieli że jak kontrolka się pali to cały układ się odłączony.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
|
05.03.2009, 16:28 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
tomek-u napisał(a): Miałem podobne objawy przy hamowaniu problem ze skrętem, nie świeciły kontrolki. Po dolaniu płynu do wspomagania ustąpiło. _____________ edit bu kros: O płynie, dolewkach i sprawdzaniu poziomu tutaj
U mnie było podobnie - tak więc jak macie problemy ze wspomaganiem, które zanika podczas jazdy, to najpierw sprawdzcie poziom płynu wspomagania.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
05.03.2009, 16:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|