|
|
Teraz jest 19.09.2024, 12:30
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
Nie jest w tym samym miejscu tylko czujnik skrętu ma dłuższy kabel, wiadomo dlaczego kierownica po prawej.
_________________ Moja Niunia.
|
04.01.2009, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2007, 18:17 Lokalizacja: białystok Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
|
to że kabel dłuższy to nie bedzie przeszkadzało? Aby był trw- w moim przypadku.
|
04.01.2009, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 07.12.2008, 07:17 Lokalizacja: lubelskie Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: LVF - 5b.
Samochód: Fabia MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
|
04.01.2009, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2007, 18:17 Lokalizacja: białystok Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
|
to jak w końcu jest z tą pompą? Używki trw nie każde pasują? A jak nową kupujesz trw to każda pasi, nie pytają o długość przewodu ani końcówki. Coś tu nie tak. Czy ktoś mi odpowie..
|
05.01.2009, 17:02 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kolego tomek1981 z tego co wiem to jest tylko jeden rodzaj pomp TRW a chodzi o to ze podchadza do nich 2 rożne czujniki skrętu...
[ Dodano: 2009-01-05, 18:37 ] i koledzy odrazu mam pytanie do czego jest to wężyk zaznaczony na zdjęciu?? Bo ostatnio przy wymianie czujnika mechanik urwał mi ten wężyk od zbiorniczka i zdziwiło mnie to ze wyleciało tylko parę kropel płynu a przecież jest to na dole zbiorniczka a stan mam max.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
05.01.2009, 18:12 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
To co zaznaczyles to wezyk powrotny (niskiego cisnienia) z przekladni kierowniczej (maglownicy). Rozumiem, ze mechanik Ci go urwal ale nie ten plastikowy krociec, bo wtedy plyn by wylewal sie nonstop. [ Dodano: 2009-01-06, 12:50 ]tomek1981 napisał(a): to jak w końcu jest z tą pompą? Używki trw nie każde pasują? A jak nową kupujesz trw to każda pasi, nie pytają o długość przewodu ani końcówki. Coś tu nie tak. Czy ktoś mi odpowie..
Tomek,
Moja rada: postaw koledze z serwisu jeszcze jednego browca i niech Ci poda dokladnie numer bledu albo niech powie o jaki czujnik w pompie chodzi. Wtedy bedzie Ci mozna dalej doradzac: probowac naprawic pompe czy szukac uzywki.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
06.01.2009, 12:47 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
no właśnie urwał mi ten plastikowy "krociec" i zdziwiło mnie to ze wylało sie tylko troszkę tego płynu i potem sprawdzałem stan i był prawie max...
|
06.01.2009, 15:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wspomaganie Fabia 1.4 MPI 2000r pomozcie kobiecie!
Witam serdecznie kolegow i kolezanki.
Mam problem ze wspomaganiem w Fabi. 2 miesiace temu zostal wymieniony czujnik skretu w ASO. Teraz po nocy na dworze padlo wspomaganie ( pali sie kontrolka ) i wspomaganie nie dziala i do tego 2 dni pozniej rozladowal sie akumulator ktory naladowalam ale dalej jest to samo.
Po podlaczeniu w ASO pod komputer wskazalo blad w postaci " niezrozumialy sygnal na zacisku 30"
Mechanik poruszal kostkami na pompie oraz przecial izolacje na wiazce a nastepnie przetarl przewody szmata.
Jak to wszystko nie pomoglo stwierdzil, ze padla pompa wspomagania.
Dodam jeszcze ze podczas pracy silnika wskazywalo napiecie 8v (chyba na pompie) a przy zgaszonym silniku napiecie bylo 12,1v.
Czy faktycznie padla pompa czy moze byc jeszcze inna przyczyna?
Wyglada na to ,ze przy rozruchu jest za male napiecie na pompe -spada do 8v
Bardzo prosze o pomoc
dziekuje
|
10.01.2009, 18:03 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Rocznik 2000, przez 8 lat nieodizolowana wiązka...
Najpierw oceniłbym jej stan zanim zaczniesz pchać się w koszty. Asowiec dopiero rozizolował te kable, ale pytanie czy nie są one zgnite po takim czasie...
|
10.01.2009, 22:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Popatrzyl na przewody, przetarl szmata i to tyle.
Na co moze wskazywac opisany blad?
Moze akumulator?Skad ten spadek napiecia przy rozruchu?
|
10.01.2009, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Podczas uruchamiania silnika rozrusznić w twoim silniku potrafi pobrać chwilowo nawet 1Kw mocy zwłaszcza zimową porą a alternator jeszcze nie pracuje, przez co normalne jest że napięcie potrafi spaść wtedy nawet do 8V.
Jak dla mnie problem tkwi jednak w kablach, zanim zaczniesz wymieniac pompę poczekaj na jakieś suche dni (troche teraz ciężko o takie ) albo jak masz garaż wstaw auto do niego - niech wyschnie dobrze, jak pompa zacznie pracować poprawnie, znaczy sie ze kable do wymiany
|
10.01.2009, 22:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Pojade jeszcze do jakiegos mechanika, zeby sprawdzil przewody!
Czy ktos wie co uruchamia ta pompe akumulator? czy alternator?
Spotkal sie ktos z takim bledem jaki napisalam?
Czy jakby wiazka byla uszkodzona to napiecie nie powinno dochodzic wogole? U mnie dochodzi ale 8v
|
10.01.2009, 23:15 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
pompa działa dopiero po uruchomieniu silnika, a wtedy zaczyna już działać alternator, a więc wszystkie urządzenia elektryczne (w tym pompa wspomagania) są zasilane od tej chwili przez alternator.
Przewody od pompy wspomagania biegną w niesławnej wiązce idącej w podłużnicy fabii (pod filtrem powietrza) która po kilku latach potrafi zgnić, izolacja sie skruszy, dostanie sie wilgoć i zwiększy sie opór, zrobi sie lekkie zwarcie i napięcie na którymś z przewodów ma prawo wtedy spaść np do 8V. Myślę że zanim zabierzesz sie za wymianę pompu warto to sprawdzić, masz auto min. 8letnie, jest duże prawdopodobieństwo że wiązka zgniła, zwłaszcza ze błąd mówi ze problem nie jest z samą pompa ale z napięciem do niej dochodzacym na jednym z przewodów.
|
10.01.2009, 23:29 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
W wiązce jest kilknaście/kilkadziesiąt przewodów. Jesst to jedna z głównych arterii komunikacyjnych w fabii.
Dlatego uszkodzona wiązka bywa przyczyną bardzo wielu dziwnych historii. Generuje przeróżne błedy począwszy od wspomagania kierownicy, poprzez ABS, do błędów związanych z silnikiem. Przyczynia się do nieprawidłowego działania przeróżnych podzespołów, a te na skutek niewłaściwej pracy sieją błędy albo wrecz się psują. W takich przypadkach wymaiana tych podzespołów nic nie pomoże. Dlatego najpierw trzeba mieć pewność że to nie wiązka jest przyczyną problemów. Jeśli wykluczymy wiązkę to wtedy będzie się można zastanawiać nad błędem i pompą.
Ponieważ Twoja wiązka przez 8 lat była oblepiona to tym bardziej trzeba się jej przyjrzeć z większą starannością.
Tutaj więcej o tej wiązce klik
|
10.01.2009, 23:36 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
czy moze ktos powiedziec jak najlepiej sprawdzic wiazke? na czy to polega?
dziekuje?
|
10.01.2009, 23:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|