Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
szarpanie silnika
dzisiaj jadac po miscie przy zwalnianiu do swiatel poczulem duze szarpanie silnika obroty zaczely skakac od 300 do 1000 po dodaniu gazu obroty unormowaly sie i po pewnym czasie znowu to samo oraz przy jezdzie na niskim biegu i dodawaniu stopniowo gazu (minimalnie) wyczuwalne sa szarpniecia czym moze byc to spowodowane dzieki i pozdrawiam
[ Dodano: 2007-05-26, 10:25 ] ostatnio wymienialem cewke zaplonowa, swiece mam bosch super 4 wiec w czym przyczyna szarpania?
|
25.05.2007, 20:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: szarpanie silnika
Kolego,
czy Ty masz jedną cewkę czy też na kązdej świecy jest cewka?
Jeżeli to drugie, to może kolejna cewka Ci pada... U mnie tak bylo.. Poza tym ile masz kilometrów na liczniku?
Pozdrawiam,
Norbert
lewy99213 napisał(a): dzisiaj jadac po miscie przy zwalnianiu do swiatel poczulem duze szarpanie silnika obroty zaczely skakac od 300 do 1000 po dodaniu gazu obroty unormowaly sie i po pewnym czasie znowu to samo oraz przy jezdzie na niskim biegu i dodawaniu stopniowo gazu (minimalnie) wyczuwalne sa szarpniecia czym moze byc to spowodowane dzieki i pozdrawiam
[ Dodano: 2007-05-26, 10:25 ] ostatnio wymienialem cewke zaplonowa, swiece mam bosch super 4 wiec w czym przyczyna szarpania?
|
26.05.2007, 17:18 |
|
|
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
jest jeden modol cewki zaplonowej a mam przejechana 150 tys km
[ Dodano: 2007-05-27, 11:49 ] szarpanie wystepuje przy rozgrzanym silniku. Przy odpalaniu zimnego silnika slychac jak silnik przerywa co jakis czas na na okres ok pol sekundy.
[ Dodano: 2007-05-30, 11:28 ] jutro mam wizyte w serwisie zobaczymy co poradza
|
26.05.2007, 18:44 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Mam taki problem, a mianowicie rano jak odpalam auto, to wskazówka obrotka stoji mi w miejscu a są nierówne obroty. Jak sie rozgrzeje wszystko jest w porządku. Nastepnie jak jadę równo i mam ok 2 tys. obrotów to czuję jakby lekko silnik szarpał. powyzej tych obrotów jest ok. Wymieniłem świece i przewody, ale takie delikatne szarpanie zostało. Przed wymianą szarpał bardziej.
Może ktoś juz miał cos podobnego i mi pomoże.
Z góry dziękuję za pomoc.
|
01.09.2008, 18:46 |
|
|
Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18 Lokalizacja: Chełmek Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Wawrzkok z reką na sercu już Ci mówie że to jedna z cewek zapłonowych. Wyciągałeś je podczas wymiany świec, bo to własnie one są na nie nasadzone (na świece). Ja miałem to samo....takie lekkie szarpnięcia na niskich prędkościach obrotowych podczas jazdy i podczas gwałtownych przygazowań. I aż do dziasiaj się zastanawiałem co to może być, aż do dziś bo z samego rana zapaliłem auto i zaczeło bardzo dygotać i nie chciało wychodzić poza 3 tyś obrotów, nie dało się jechać....chyba że jak zółw to jeszcze by się dało...
Sciągnij plastokową pokrywę silnika (poprzednio odpinając kilka przyczepionych do niej przewodów) Cewki zauważysz bez problemu, jak tylko sam wymieniałeś świece (zakładam że tak, więc nie tłumacze szczegółowo) Ja miałem łatwo zdiagnozować która padnęła bo ją przytliło od zewnątrz (może u Ciebie będzie to samo - jężeli nie są oryginalne, bo z oryginałami to się rzadko zdarza żeby je przytliło)
Jeżeli nie widać która to, będziesz musiał próbować metodą prób i błedów, sprawdzając każda.
Ja mam zamiar iść za radą kolegów i kupić sobie dodatkową nieoryginalną na zapas, bo to podobno częsty problem w silnikach 1.2 i 1.4. Za oryginalną zapłaciłem 140 zł.
Kup bo to napewno to!
Pozdrawiam~! Siuter
|
01.09.2008, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Al ja nie mam na świecach cewek tylko z boku. Na swiece mam nasadzone same kable.
|
02.09.2008, 07:06 |
|
|
Dołączył(a): 13.08.2008, 22:18 Lokalizacja: Chełmek Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Sorki nie wiem dokładnie jak to jest rozwiązane w 1.4 ale przyczyna to napewno, jedna z cewek zapłonowych.
Pozdrawiam!
|
02.09.2008, 08:56 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
własnie sie juz dowiadywałem i cewka taka kosztuje 160 zł i chyba ja wymienie.
Nie wiem tylko czy trzeba to robić z kompem czy mogę rozłączyć aku wymienic cewke nastepnie podłączyć aku i będzie ok., czy trzeba jeszcze jakies ustawienia robic za pomoca vag.
proszę o szybka odpowiedź.
|
02.09.2008, 14:18 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
wawrzkok, spokojnie, odepnij (+) kleme akumulatora i śmiało wymień cewkę.
VAG do tego nie jest potrzebny - no chyba żeby sprawdzić i usunąć ewentualne błędy.
Po wymianie cewki nic się VAGiem nie ustawia w aucie.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
03.09.2008, 11:53 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
mariusz_s, dzięki za info.
|
04.09.2008, 14:37 |
|
|
Dołączył(a): 17.03.2006, 19:34 Lokalizacja: Lublin/Świdnik Posty: 288 Zdjęcia: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Zofia B 1.9 CDTI 120KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: lubelskie
|
drgania mogą wystąpić z różnych przyczyn...czy auto tylko drży czy może też szarpie?
poszukaj na forum pod hasłami "szarpanie" i "drgania"... pełno jest postów o podobnych objawach
_________________ serve chilled
|
15.02.2010, 19:30 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2011, 11:49 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Szarpanie silnikiem na niskich obrotach
Witam wszystkich. Mam problem z moja Skoda Fabia 1,4 MPI 60KM rocznik 2001. Mianowicie szarpie mi silnikiem na biegu jaowym na niskich obrotach. Nie wiem czym to jest spowodowane. Bylem juz u mechanika i wyczyscil mi przepustnice, zrobil adaptacje i dalej nic. Wymienialem rowniez swiece a listwa zaplonowa jest ok. Po czyszczeniu przepustnicy jest nawet gorzej niz wczesniej. Moze ktos juz sie spotkal z tym problemem. Jesli tak prosze o info. Z gory dzieki.
|
16.04.2011, 15:11 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Szarpanie silnikiem na niskich obrotach Skoda Fabia 1,4
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
16.04.2011, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2011, 11:49 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Szarpanie silnikiem na niskich obrotach Skoda Fabia 1,4
Przepraszam nowy jestem wiec wybaczcie. Z tego o szukałem info na ten temat to widziałem,że to były posty z 2009r wiec stwierdziłem,że nikt tam już nie zagląda.
|
16.04.2011, 20:42 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2011, 11:49 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Szarpanie silnikiem na niskich obrotach Skoda Fabia 1,4
sebasuperb może podpowiesz "świeżakowi" gdzie mam szukać takiego tematu.
|
16.04.2011, 20:43 |
|
|