|
|
Teraz jest 15.06.2024, 22:07
|
co wymienić w rozrządzie?
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
co wymienić w rozrządzie?
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy pojazdów o jakże pięknej nazwie Skoda Fabia. Od kilku dni jestem jednym z nich. Kilka dni temu nabyłem drogą kupna fabię kombi 1,9 TDI z roku 2006. Samochód ma według licznika przebieg 73 tys km. W związku z brakiem ksiazki serwisowej rodzi się pytanie czy przebieg jest rzeczywisty. Jako, że pewności nie mam chce wymienic rozrzad. Poradźcie co oprócz samego paska nalezy także wymienić. Z tego co wiem to chyba rolkę napinacza i pompę wody. Mam rację czy tez może coś jeszcze winno zostać wymienione?
Jeszcze jedno, mam w zestawie wskaźników wyświetlacz maxi dot; w związku z tym, że samochód został sprowadzony z Francji wszystkie komunikaty jakie sie w nim pojawiają sa po francusku. Chciałbym zmienić język komunikatów na angielski. Czy jedynie serwis może zmienić język komunikatów (i za ile?) czy też można to zrobić w jakiś sposób samemu?
Na początek to by było na tyle. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. caxap
|
25.05.2008, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Język możesz zmienic tylko w serwisie i chyba jedynie na czeski lub angielski , ale pewności nie mam. Co do rozrzadu , jeśli nie masz pewności czy przebieg nie był cofniety , to wymień wszystko. Pasek , rolki i pompę. Będziesz miał spokój na 90 tys. km.
|
25.05.2008, 20:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
prośba. nie poruszajcie dwóch spraw w jednym wątku bo później jak się rozwijają dwutorowo to robi się mały galimatias.
Jeżeli chodzo o MAXidota to na manetce od wycieraczej masz dwuprzyciskowe wahadełko do zmiany wyświtlanej na wyświelaczu funckji oraz przycisk reset.
Jeżeli przytrzymasz przez kilka sekund dolny (chyba - jeśli nie to spróbuj górny) guzik na tym dwyprzyskowym "manipulatorze" to pojawi Ci się menu. Jest takm kilka funkcji m.in zmiana języka (oraz wyłączenie MAXa np. żeby nie raził w nocy, stan pojazdu czyli wyświetlenie aktualnych komuniaktów i jeszcze kilka innych funkcji). Wybraną fukcję się zatwierdza naciskając przycisk "reset" Polskiego języka nie ma ale zazwyczaj jest angielski.
|
25.05.2008, 21:43 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
W ASO Przy takm przebiegu wymieniaja pasek i napinacz i rolke a pompę wody przy drugiej wymianie.
_________________ )
|
28.05.2008, 14:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Panowie,
jak już wspomniałem zamierzam wymienić rozrząd tzn. zlecić komuś wymianę.
Eksplorując forum natknąłem się na ten topic http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3393
który mówiąc szczerze trochę mnie wystraszył bo boje się teraz oddać do zwykłego mechanika na wymianę żeby mi czegoś nie spieprzył skoro to nie jest wcale taka prosta czynność. Myślałem, że wymiana rozrządu w każdym silniku przebiega w sposób podobny i należy przestrzegać pewnych prawideł ażeby taką wymianę przeprowadzić w sposób poprawny.
Najchętniej zrobiłbym wymianę rozrządu w serwisie ale w najbliższym ode mnie tj w auto wimarze w Michałowicach krzykneli mi za to wraz z częściami (z wymianą pompy wody włącznie) 1600 PLN !!! co trochę studzi moją chęć wymiany tam. Podejrzewam, ze w innych serwisach cena będzie podobna.
Poradźcie, czy rzeczywiście wymiana rozrządu w silniku ATD to taka skomplikowana sprawa jak opisują to koledzy w powyzszym topicu czy tez troszkę to wyolbrzymiają?
|
28.05.2008, 19:05 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
w przeciagu tego nastepnego tygodnia wymieniam rozrząd w serwisie silników diesla łaczenie z pąmpa ustawieniem na kompie itd
jak wymienie powiem co i jak i jak z kosztami
pozdrawiam szczesliwych posiedaczy Fabian z turboklekotami
only TDI
|
28.05.2008, 23:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
FABIAAA wymieniłeś już ten rozrząd? Jeśli tak to rzuć kwotę ile cie to wyniosło
Pozdro caxap
|
07.06.2008, 15:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
z tego co wiem to własciciel auta (father) jeszcze nie zrobił tego.
za wymiane w serwisie diesla w mojej okolicy biora 250 zł + rozrząd. wymiana razem ze wszystkim ( z pompą ustawieniem na kompie itd itd itd )
jak bede wiedział konkretnie co i jak to napisze
|
07.06.2008, 23:17 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
400 zł komplet rozrządu oryginalny : dwie rolki, pompa wody, pasek rozrządu
150 zł wymiana
Tyle ta przyjemność kosztowala
PZDR
_________________ Systemy alarmowe
|
08.06.2008, 13:32 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam
150 zł to chyba przyzwoita cena jak myślicie
_________________ )
|
09.06.2008, 13:46 |
|
|
Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11 Lokalizacja: K-ce Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
to mega :censored: dobra cena wedlug mnie : wykonalem duzo telefonow w celu znalezienia taniego warsztatu no i rozbieznosc w cenie tej uslugi jest duza ..
_________________ Systemy alarmowe
|
09.06.2008, 23:59 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja co prawda mam SDI ale mnie wymiana pełnego rozrzadu( pasek, wszystkie rolki i napinacze, pompa wody i moze cos tam jeszcze) i dodatkowo robiona komputerowa geometria wyniesie 900 zł. To jest wersja max ale mam juz 170 tys i chce jescze troche pojezdzic wiec zainwestuje.
|
10.06.2008, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Witam W Skodzie z silnikiem SDI jest więcej rolek i jest droższy w zakupie więc pewnie ta różnica w cenie [ Dodano: 2008-06-12, 12:00 ]Mam na myśli oczywiście cenę rozrządu.
_________________ )
|
12.06.2008, 11:00 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Cena części rozrządu : pasek, rolki pompa wody, napinacz hydrauliczny paska: 900 zł.
koszt wymiany 150 zł.
wrażenia z jazdy : bezcenne
btw.: ilu z was wymieniało ten hydrauliczny napinacz ? (to taki element z fragmentem oldlewu aluminiowego nr kat: 045 109 479 B ?
pozdrawiam.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
27.07.2008, 12:28 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
kapi, Ten napinacz to chyba nie wystepuje we wszystkich fabiach tylko w starszych modelach z tego co wiem [ Dodano: 2008-07-28, 13:06 ]tak jak jest napisane w tym Twoim schemacie do Fabii z nr nadwozia.
_________________ )
|
28.07.2008, 11:57 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|