|
|
Teraz jest 21.09.2024, 12:01
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
sterowanie pracą silnika
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach.
Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny.
Co może być przyczyną takiej sytuacji?
POMOCY.
|
20.04.2008, 13:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: sterowanie pracą silnika
bodzio_c napisał(a): Witam wszystkich. Mam problem ze swoją Fabią. Badania wykazują wzrost CO w spalinach. Sonda lambda sprawna, filtr z węgla aktywowanego sprawny. Co może być przyczyną takiej sytuacji? POMOCY.
Katalizator pada?
|
20.04.2008, 15:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: sterowanie pracą silnika
czy to pewnik, że katalizator.
robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.
|
20.04.2008, 17:16 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: sterowanie pracą silnika
bodzio_c napisał(a): czy to pewnik, że katalizator. robiłem pomiary sondy lambda. po osiągnięciu temperatury 80 stopni, napięcie jest stałe około 0,85V.
jak stałe napięcie na sondzie to przecież padnięta sonda. napięcie musi się zmieniać
ps. był wątek o sondzie, sam przerabiałem ten temat - poszukaj to nie boli
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
20.04.2008, 18:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: sterowanie pracą silnika
może i nie boli, ale tagie przypadku nie spotkałem.
Sonda lambda jest dobra, wymieniłem, filtr z węglem aktywowanym nowy.
na zimnym silniku napięcie waha się od 0 do 1 V.
w momencie nagrzania się silnika do 80 stopni sonda milczy.
jak sprawdzić sondę. może ta nowa jest uszkodzona.
|
20.04.2008, 18:24 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
sonda spełnia swoją powinność dopiero po rozgrzaniu i wtedy ma się napięcie wahać. w dziale download jest serwisówka do twojego silnika, o sondzie jest tam parę stron włącznie z testem i prawidłowymi odczytami.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
20.04.2008, 18:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ok. dzięki.
poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary).
o wynikach dam znać.
gdzie znajdę dział download
a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).
|
20.04.2008, 18:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
bodzio_c napisał(a): ok. dzięki. poczytam serwisówkę i zrobię testy(pomiary). o wynikach dam znać.
a może ma ktoś serwisówkę po polsku (wiem że taka istnieje).
ciężka sprawa z Tobą.
instrukcja:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2918
wątek:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... nda+lambda
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
20.04.2008, 18:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam.
dokonalem pomiarow, chyba sonda, ale prosze o pomoc w inerpretacji
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
21.04.2008, 15:54 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Oglądnołem i :
17549 - Nieszczelność na ssaniu (padnięta uszczelka pod przepustnicą, kolektorem dolotowym, inne nieszczelności w torze powietrza)
16556 - Problemy z sondą lamba przed katalizatorem (sonda pada ale jeszczenie umarła kompletnie)
01598 - Odłączany akku, ewentualnie pada akku, wystepuje sporadycznie, może powodowac problemy z immobilizerem
01167 - Problemy z cewka immobilizera, źle zczytuje kod z transpondera w kluczyku, występuje sporadycznie, patrząc na błąd powyżej coś dzieje/działo się z akku
Sonde lambda masz do wymiany. Po rozgrzaniu silnika sonda musi oscylować pomiędzy 0,1-0,9V. Stać nieruchomo to napięcie na niej może jedynie na zimnym silniku i zimnej sondzie (sonda ma wlasne podgrzewanie by szybciej zaczela działać).
W sterowniku silnika nie ma błędu o braku podgrzewania sondy, i całkowitym jej padzie. Tak więc wnioskuję iż sonda dopiero zaczeła umierać.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
23.04.2008, 22:05 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|