Teraz jest 20.09.2024, 22:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
ABS i błędy 01314 00597 00283 01316 01054 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 24.05.2007, 11:45
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Obecnie brak
Województwo: małopolskie
Post 
Przygasanie świateł czy zegarów to u mnie częsta sprawa i najbardziej objawia się przy pomykaniu szyb (elektryczne szyby).
Zaraz sprawdzę ten przekaźnik.

To mój błąd:
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
28-00 - Short to B+


Jeśli dobrze rozumiem to styk 28 (+12V) zwarty jest do 00.
Nie wiem gdzie tego przekaźnika szukać?

EDIT:
Panowie a nie jest to wynikiem tego, że testy VAG'iem wykonywałem zawsze przy otwartych drzwiach (zapalonym światłem wnętrza)?


12.04.2008, 13:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.08.2007, 17:30
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Fabia I Combi Comfort
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Grzenio

28-00 - Short to B+

28 to grupa błędów. Gdzieś na necie można to znaleźć. 00 oznacza, że błąd występuje często, gdy jest 10 oznacza błąd występujący sporadycznie.

_________________
Filip


13.04.2008, 20:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.05.2007, 11:45
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Obecnie brak
Województwo: małopolskie
Post 
Filip79 napisał(a):
28 to grupa błędów. Gdzieś na necie można to znaleźć. 00 oznacza, że błąd występuje często, gdy jest 10 oznacza błąd występujący sporadycznie.


No to piękną gafę strzeliłem ale zacytowałem urywek instrukcji jaką wraz z VAG'iem dostałem. To cud że w ogóle ten mój VAG działa skoro sprzedający tak interpretuje kody błędów.

Szukałe w sieci dokładnego opisu ale nic nie mogę znaleźć.


15.04.2008, 06:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
moze to pomoże choć trochę, znalazłem jakieś fotki z vw i dostęp do przekaźnika J317 jest w kabinie albo od spodu gdzie pedały albo za bezpiecznikami. zobacz na zdjęciach, serwisówka mówi że może korozja na stykach itp, sprawdź go a najlepiej wymień, chyba nie kosztuje fortuny a lepiej nie mieć z nim kłopotu bo wyczytałem że jak padnie to może silnik zastopować w czasie jazdy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


15.04.2008, 08:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Sekcja przekaźników znajduje się w Fabii na ścianie grodziowej w kabinie pod kierownicą. Dokładnie znajdują się pomiędzy ECU a punktem rodziału potencjału

TUTAJ widać gdzie dokładnie to jest.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


15.04.2008, 09:55
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
arielcpu napisał(a):
moze to pomoże choć trochę, znalazłem jakieś fotki z vw i dostęp do przekaźnika J317 jest w kabinie albo od spodu gdzie pedały albo za bezpiecznikami. zobacz na zdjęciach, serwisówka mówi że może korozja na stykach itp, sprawdź go a najlepiej wymień, chyba nie kosztuje fortuny a lepiej nie mieć z nim kłopotu bo wyczytałem że jak padnie to może silnik zastopować w czasie jazdy.

Być może się myle ale wydaje mi się, ze przekaznik J317 to nie jest ten oznaczony „109”.
Wnioskuje to tym, ze na schemacie Fabki tez J317 jest narysowany w obrebie szarego pola, tzn. jest wbudowany wewnatrz centralnej jednostki sterujacej auta i nie ma nawet rozrysowanych dokladnie polaczen do poszczegolnych nozek tak jak jest to w przypadku wszystkich innych przekaznikow. J317 to przekaznik styku „30” czyli plusa akumulatora.
Natomist ten „109” na fotografii to moim zdaniem jest przekaznik styku „X”, inaczej zwnay odciazajacy. W schematach ma on oznaczenie J59. To on dziala w momencie wlaczania rozrusznika. Wtedy odlaczane sa swiatla mijania, drogowe, wycieraczki, i inne.
Jeśli się myle, to niech mnie ktos poprawi.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


15.04.2008, 19:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Może to i głupie ale sprawdz lampkę oświetlania wnętrza. Ktoś tu już pisał iż VAG wywalał mu błąd przekażnika J317, a padła lampka wnętrza i to ona fiksowała.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


16.04.2008, 07:35
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 24.05.2007, 11:45
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Obecnie brak
Województwo: małopolskie
Post 
Za kilka dni wszystko sprawdzę. Przekaźnik (ten 109) będę mieć, lampki też sprawdzę. W tej chwili nie mogę nic zrobić bo leżę w szpitalu.
W moim przypadku na 90% myślę, że będzie to wypięty kabel od czujnika otwarcia drzwi (czujnik uszkodzony a nie chciało mi się wymieniać zamka i wypiąłem kable w słupku) - ale może się mylę.


16.04.2008, 08:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.08.2007, 17:30
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Fabia I Combi Comfort
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Grzenio,

a ja wczoraj zauważyłem, że nie zapaliła się przy otwarciu drzwi kierowcy czerwona lampka w drzwiach. Zajarzyła dopiero po kilku sekundach.

_________________
Filip


16.04.2008, 09:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.05.2007, 11:45
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Obecnie brak
Województwo: małopolskie
Post 
Obiecałem, że przetestuję ten błąd ale niestety i m więcej nad nim siedzę tym mniej wiem. Aby cokolwiek przetestować wykasowałem istniejący błąd i teraz już od tygodnia nie chce się pojawić. Może to i dobrze ale niepewność jest dużo gorsza niż nawet kosztowne uszkodzenie.
Żarówki sprawne, przekaźnika 109 nie zmieniałem bo czekam aż sie pojawi błąd.


27.04.2008, 21:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.08.2007, 17:30
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Fabia I Combi Comfort
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Grzenio,

u mnie najprawdopodobniej padł przekaźnik od oświetlenia wnętrza. Jest to przekaźnik, który odpowiada również za uruchomienie pompy paliwa przy otwarciu drzwi. U mnie przekaźnik ten raz załapuje a raz nie, a czasem nawet słychać kilka kliknięć - załącza rozłącza. Dzisiaj wymienię ten przekaźnik i dam znać po jakimś czasie, czy błąd nadal jest zapisywany w komputerze. Przekaźnik ma oznaczenie 447 - numer katalogowy 6U0906061A

Filip

_________________
Filip


28.04.2008, 09:55
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL