Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
[F1] Kompletacja części do wymiany łożysk w kolumnach McPher
Robię przymiarkę do wymiany łożysk w obu kolumnach McPhersona.
Wynika to z objawu coraz częstszych trzasków (jak od naciąganej sprężyny) w przednim zawieszeniu, gdy kręcę kierownicą.
Jakie części muszę kupić (jakie są ich numery katalogowe) oprócz łożysk, aby zrobić tę naprawę?
Z góry dziękuję za pomoc!
|
18.02.2008, 17:04 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
W zasadzie nic więcej nie potrzebujesz , tylko łozyska.
Ja osobiście przerabiałem to na jesieni zeszłego roku , objawy to trzeszczenie przy skręcaniu , ale o dziwo nic nie musiałem wymieniać.
Łozyska w kolumnach w budowie są podobne do łożysk rowerowych tzn. wianek z kulkami i dwie miseczki u mnie nic nie było wytarte , czy zużyte ale wszystko chodziło prawie na sucho.
Wymyłem części w benzynie nasmarowałem i do dziś jest super. Koszt naprawy to czas poświęcony rozbieranie i składanie.
Potrzebne narzędzia to ściskacz do sprężyn , klucz Torox do odkręcenia amorka od dołu niestety nie pamietam rozmiaru , klucz do odkręcenia górnej części amortyzatora , i tu idealnie nadaje się klucz nasadowy do świec z hipermarketu jest odpowiednio długi i u góry ma sześciokąt za który można go kluczem płaskim lub oczkowym kręcić , jednocześnie trzymając środek kluczem imbusowym.
|
18.02.2008, 18:01 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2007, 10:25 Lokalizacja: Łódź Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Mam te same objawy w mojej Fabii. Może ktoś ma jakiś pomysł jak nasmarować łożyska bez rozkręcania całego ustrojstwa. Jednak naprawa samodzielna wymaga już pewnego zaplecza i doświadczenia.
|
22.02.2008, 09:49 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2006, 20:00 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza Posty: 267
Podziękował: 0
Pomógł: 17
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Atak 102 chyba jednak nie da się tego zrobić dobrze bez rozkręcenia kolumny gdyż łożysko jest nad sprężyną i nie ma do niego dostępu ani od dołu ani od góry jedynie można podnieść samochód na podnośniku i wtedy spróbować wtrysnąć trochę oleju w lukę łożyska ale i tak nie wiem czy to coś da, bo chyba tylko można zachlapać olejem nakładkę gumowo metalową nakładaną na łożysko i po pewnym czasie będzie do wymiany jeszcze nakładka która kosztuje więcej od łożyska.
Ponadto wymianę łożyska Mac Pherson można wykonać nie mając kanału po prostu na parkingu mając tylko kilka narzędzi.
|
22.02.2008, 12:08 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2007, 10:25 Lokalizacja: Łódź Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Mam jeszcze jedno pytanie, czy jazda z trzeszczącymi McPer.. może doprowadzić do jakichś poważniejszych usterek np. uszkodzenie pompy wspomagania. Czy mogę poczekać z naprawą jeszcze ze 2 m-ce.
|
22.02.2008, 12:40 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Morzesz jeżdzić , ale z czasem zaczną trzeszczeć jak byś miał popękane spręrzyny.
Koszt samych łorzysk to około 55zł za sztuke w sklepie, przynajmniej umnie.
|
22.02.2008, 20:18 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 20:33 Lokalizacja: Poznań Posty: 91
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Łożysko McPhersona
jak w temacie - od paru dni mam kłopot-skrecam głownie w lewo kierownica -jak powoli jade<jak szybciej nic nie slychac>i slychac takie dziwne dzwieki -jakby kuter sie kolysał i znajmomy mi powiedzial ze to lozysko gorne trzymania mcphersona.mieliscie cos takiego juz?
drogie takie cos w sensie czesc?
a jak uwas koszt robocizny
|
23.02.2010, 15:20 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
pablo_duch, scaliłem Twój post, przejrzyj ten temat, posty powyżej i ten z linku
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... na&start=0
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.02.2010, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 20:33 Lokalizacja: Poznań Posty: 91
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
dzieki SEBASUPERB
juz wiem ze to lozysko:) teraz czekam na pogode i albo sam sie szarpne na wymiane albo zlece -chociaz koszt mowia 80zł za robote za koło bez łozyska.ale mam pytanie czy roobiac to samemu moge geometrie kola zmienic-zaleca sie zbierzność?
|
26.02.2010, 12:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Zaleca się zbierzność - przynajmniej ja tak bym zrobił i tak zawsze robiłem.
Łożysko to chyba koszt 50zł.
Przy wymianie łożyska może warto pomyśleć o amorkach. I tak wyjmują amora z auta, a jedyna różnica to - nie zdejmują sprężyny. 5min roboty więcej przy wyminie amora, a cieszymy się nowym zawiasem na kolejne 80kkm.
A jak będziesz to robił sam to w sumie ta sama robota..
|
27.02.2010, 18:44 |
|
|