Teraz jest 21.09.2024, 18:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Błoto za przednim nadkolem 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Kelox napisał(a):
koral napisał(a):
A czy moze sie wypowiedziec ktos, kto nigdy nie mial chlapaczy czy jemu tez sie tam zbiera bloto czy nie? Czy na pewno jest z powodu chlapaczy? Bo jak tak, to je chyba wywale.

Napewno tan kto wymyślił chlapacze, zakładał je tam nie dla ozdoby!!! Panowie, ja radziłbym to czyścić i po sprawie można(jak ktoś chce od środka zakonserwować i dalej chronić lakier przed piachem i kamieniami. Niezapominajmy ze tylne chlapacze chronią też innych uzytkowników dróg!!!

Kelox,
Ale my caly czas rozprawiamy o przednich chlapaczach dokupowanych jako dodatkowe akcesoria. Tylne sa poza wszelka dyskusja.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


10.01.2008, 22:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
koral napisał(a):
A czy moze sie wypowiedziec ktos, kto nigdy nie mial chlapaczy czy jemu tez sie tam zbiera bloto czy nie? Czy na pewno jest z powodu chlapaczy? Bo jak tak, to je chyba wywale.
Ja nie miałem chlapaczy od nowości czyli od stycznia 2004 kiedy to autko kupiłem no i musze powiedzieć , że podczas wymiany paska rozrządu mechanicy w serwisie zdemontowali prawe nadkole ( to od strony pasażera ) i tam błota nie było ( nie tak jak na zapodanej fotce wyżej ) może jakiś drobny piaseczek , taki kurz czy cosik . Ale jak już napisałem wcześniej nadkole przylegało całe do krawędzi błotnika. Po montażu chlapaczy , szczególnie lewego to ta metalowa zapinka ( sprężynująca ) odepchnęła nadkole o około 0,5 cm do 1,00 cm i podejrzewam , że ta szczelina może być odpowiedzialna za zbieranie się błota za nadkolem , szczególnie jesli ktoś jeździ dużo po drogach gruntowych w mokre dni i to błocko obkleja chlapacze i nadkole.


10.01.2008, 23:26
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dziś sprawdziłem u siebie, pełno piasku, możliwe ze to przez tą zapinkę...ale chlapacz dodatkowo dociska nadkole na całej dolnej długości i piasek z wodą nie mają gdzie schodzić. W przyszłym tygodniu postaram wyczyścic całe nadkole...i od teraz będe to robił przy każdej zmianie oponek i myśle że będzie po sprawie, a chlapacze napewno zostają!
Dziś niedałem rady bo musze odkręcić koła :sciana:


12.01.2008, 14:25

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Kelox a jak masz zamontowane te chlapacze , są szpary w miejscach założenia zapinek ? Mnie się wydaje , że mi ASO spierdzieliło montaż z lewej strony bo szpara jest i to spora a z drugiej jest moim zdaniem ok. Może da się to poprawić i nie będzie tak mocno syf leciał za te nadkole ale i tak mimo wszystko czyścić tam trzeba bo czy są chlapacze czy nie to potrafi tam się trochę brudu nazbierać , a jak tu juz ktos napisał " lepiej zapobiegac niż leczyć " :-)


13.01.2008, 14:38
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak mam szparę koło tej spinki i racej ona bedzie poniewaz ta spinka odpycha plastikowe nadkole :sciana:


13.01.2008, 18:14

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Kelox napisał(a):
Tak mam szparę koło tej spinki i racej ona bedzie poniewaz ta spinka odpycha plastikowe nadkole :sciana:
Aha czyli mamy podobnie . Z tym , ze z jednej strony to ja mogę prawie palec włożyć , a z drugiej szparka jest minimalna i nie ma jej na dole przy łączeniu chlapacza z nadkolem, za to z tej drugiej felernej strony to jest przy łaczeniu po prostu jama na około 1 - 1,5 cm i to tamtędy leci. Wydaje mi się , że ta druga zapinka ma po prostu mniejszy "brzuszek" co skutkuje , że nie odchyla tak nadkola jak ta z większym "brzuszkiem". Niestety nie mam fotek więc nie mogę do końca pokazac o co mi chodzi, ale może jutro coś pstryknę i pokażę.


13.01.2008, 18:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Kurde, sprawdzałem - też mam szpary przy chlapaczach, właśnie te blaszane spinki powodują, że nadkole nie przylega równo do błotnika. Na wiosnę trzeba będzie odkręcić sróbki i wypłukać błotu :(

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


14.01.2008, 20:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
DebowyMocny napisał(a):
Kurde, sprawdzałem - też mam szpary przy chlapaczach, właśnie te blaszane spinki powodują, że nadkole nie przylega równo do błotnika. Na wiosnę trzeba będzie odkręcić sróbki i wypłukać błotu :(

Oby nie bylo za pozno!
Ja u siebie zobaczylem juz pierwszy wżer w blache od wewnetrznej strony lewego nadkola tam gdzie wlasnie wczesniej lezalo blocko.
Radze zrobic to juz teraz.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


14.01.2008, 22:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
No dobra... postaram się odkręcić to w wolnym czasie, napewno zdam wtedy relację z tego co zobaczę w środku. Latem pomyślę jak ta szczelinę uszczelnić, może jakimś kitem, silikonem albo biteksem ???

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


15.01.2008, 01:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
DebowyMocny napisał(a):
No dobra... postaram się odkręcić to w wolnym czasie, napewno zdam wtedy relację z tego co zobaczę w środku. Latem pomyślę jak ta szczelinę uszczelnić, może jakimś kitem, silikonem albo biteksem ???
Ja sądzę że uszczelnianie nie wchodzi w grę bo utrudniony byłby demontaż nadkola i chlapacza, ja myślę nad tym żeby pokombinować z tą zapinką , dogiąć ją jakoś ścisnąć żeby nie odpychała tak tego nadkola , albo zmienić na inną mniejszą ? Dziś widziałem tylko w przelocie jak ma tę sprawę rozwiązana Octawia 1 i tam też jest szpara po zapince tyle że na nią zachodzi część chlapacza i w ten sposób skutecznie ją zasłania. Ciekawe czemu we Fabii tak nie dało się zrobić . Przyuważyłem też Golfa IV i zdaje mi się , że on ma takie same chlapacze montowane też na zapinkę u góry , ciekawe czy tam też ten problem występuje ?? Może nie bo Golf IV ma inną zapinkę , może ona by się nadała do Fabii ?? Może ktoś ma możliwość bliższego przyjrzenia się chlapaczom przednim w Golfie IV i się wypowie czy mam rację ??


18.01.2008, 14:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
W sobotę zabrałem sie za czyszczenie nadkoli. Po odkręceniu chlapaczy okazało sie że prawa strona jest bardziej zanieczyszczona błotem niż lewa. Parę minut zabawy z myjką ciśnieniową i juz było troszkę lepiej. Przez 7 lat nie odkręcałem chlapaczy i nie bawiłem sie w takie czyszczenie, a szkoda może bym przez to uniknął korozji progów.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


21.01.2008, 21:51
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 19.04.2008, 22:35
Lokalizacja: Opole
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: opolskie
Post 
Odświeżę temat bo warto. Nie mam chlapaczy.Właśnie wygrzebałem po odkręceniu dwóch dolnych śrubek z prawej i lewej strony nadkola 2 kopce kreta. :). Pomimo tego, że ciepło i od kilku dni bez deszczu zgromadzona ziemia nie była sucha :(.


12.08.2008, 19:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Baton napisał(a):
Odświeżę temat bo warto. Nie mam chlapaczy.Właśnie wygrzebałem po odkręceniu dwóch dolnych śrubek z prawej i lewej strony nadkola 2 kopce kreta. :). Pomimo tego, że ciepło i od kilku dni bez deszczu zgromadzona ziemia nie była sucha :(.


Skoro nie była sucha, to oznaka że może być jak w moim przypadku- progi do naprawy.
Trochę się tam zapaskudziło przez lata użytkowania, mimo iz posiadam chlapacze...

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


12.08.2008, 20:10
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Przede wszystskim trzeba tu chyba obalić jeden mit: syf zbiera się nie przez chlapacze, nie przez zapinkę i nie przez to ze sa jakies szczeliny.

Nawet po "układzie" błota na jednym ze zdjęć, przypominającym warstwy geologiczne :mrgreen: można wskazać któredy ten syf się dostaje - przez otwor w nadkolu, przez który idzie amortyzator. Jak koło jest w ruchu to w nadkolu jest niezła wodna wirówka i woda razem z piaskiem leci miedzy amorkami nad nadkole i pieknie sobie scieka na doł w kierunku progów. Woda wycieknie a piasek zostaje.
Jak ktoś tu jeszcze napisał ze z prawej strony syfu było wiecej. No pewnie! Ktora cześć drogi jest brudniejsza: przy osi czy przy poboczu? :mrgreen:

Dodam ze sam mialem to u siebie. Rok temu, podczas zabawy w tuning, wygarnalem kilka garsci ziemi i piasku, wyplukalem i osuszylem. Z ogledzin wynikalo ze blacha zdrowiutka. Niestety ostatnio znalazlem pierwszego "purchla" w okolicach szczeliny przy laczeniu progu z blotnikiem :sciana: Brat ma o wiele gorzej :evil:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


12.08.2008, 20:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Z ciekawości sam dzisiaj zajrzałem w te miejsca i widok ten sam co na zdjęciach, tyle ze to był jakiś piasek i to w dodatku już suchutki, niezła bryła się z tego zrobiła, jakieś pół kilo tego by było. Wygrzebałem ładnie do czysta a potem wodą pod ciśnieniem resztki wypłukałem. Na szczęście żadnych niepokojących ognisk korozji nie zauważyłem w tym miejscu :)
Radzę każdemu tam zajrzeć!!

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


18.08.2008, 21:39
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL