|
|
Teraz jest 17.09.2024, 21:14
|
Problem z rodzajem oleju!
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie - dlatego podbijam temat... Czeka mnie wymiana oleju, posiadam fabie 1.4 (2002 r.), na liczniku 121 tys. Zalanego mam obecnie Mobil 1 5w50. Na początku (wedlug ksiazki serwisowej) zalewany byl cztery razy 5w40, ostatnie pięc razy wlewany był 5w50. Jaki mam teraz zalać?
|
04.01.2008, 22:36 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja też mam to samo pytanie co kolega jeżdże od nowości na Mobil 5W50 mama już 140 tyś i dopiero teraz przeczytałem że nie ma on norm VW czy mogę go zamienić na mobil 5W40 czy lepiej na jakiegoś castrola bez uszczerbku dla silnika???
|
05.01.2008, 07:15 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Dalej jeździć na Mobilu 5W/50
|
05.01.2008, 19:13 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Problem z rodzajem oleju!
WRC napisał(a): zaako napisał(a): tomcios napisał(a): Witam serdecznie i prosze o porade!! Jestem swiezym nabywca fabi 1,4 MPi 00r. Przebieg 40.000 (orginalny ) I chcialbym wymienic olej. Przejzalem kilkanascie postow ale nie natknalem sie na taki jak moj problem:( Gosc mial obecnie Lotosa semisyntetic 10W-40 i z wczesniejszych faktur wynika ze takze lali mu zawsze polsyntetyk np. Mobil 1 Super S 10W-40 I stad moja prosba o podpowiedz czy moge wlac syntetyk np Mobil 1 0W-40 czy tez trzymac sie tylko polsyntetykow zeby nie narobic balaganu i zeby sie nie rozszczelnil lub cos podobnego. Albo prosze o inne podpowiedzi jaki bylby najlepszy olej!! Dzieki Wielkie za odzew!! Pozdrawiam!! Co on za badziew tam lal i kto mu to lal?Z tego co wiem nie zaleca sie przechodzenie z gorszego na lepszy.Raczej w dol mozna z syntetyka na polsyntetyk. a co to za różnica miedzy półsyntetykiem a syntetykiem w takim siniczku -nierozumiem niemasz turbo w silniczku i ten olej co ten gościu ma wlany jest ok a TE WWZYSTKIE MOBILE ,ELFY I CASTROLE TO JEST ROBIONE WSZYSTKO W POLSCE tak więc wiesz jakie one sa dobre,a lotos nieustępuje w takich silniczkach niczym mobolowi i inynym bredniom
Gadalem kiedys z takim starym dobrym mechanikiem i zapytalem jak to jest z tymi olejami.Odpowiedz byla prosta-polską hujnią typu lotos,orlen to zalewa sie stare sztrucle,do nowszych jednostek nie poleca,a z tego wzgledu ze widzi co sie dzieje po rozebraniu silnika,jakie nagary i syf sa.Jesli od nowosci lejesz dobry syntetyk to go lej caly czas,a silniczek bedzie czysty.
_________________ ZAAKO
|
05.01.2008, 22:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja to ujme tak:
jezeli chcecie zeby silnik bardziej sie meczył i wiecej palił (wiem z doswiadczenia) to lejcie 5W50. To ze ten olej nie spełnia normy VW dla silników benzynowych to nie jest jakis wymysł producenta tylko cos w tym jest, prawda? Ja juz proponowałem ptymalne oleje dla benzyniaków czyli 0W40 i 5W40.
Odnosnie pytania wklicki, to ze lany był w serwisie 5W40 chyba o czyms swiadczy prawda? przy tym przebiegu nawet nie mysl na półsyntetykiem bo szkoda meczyc autka. Zalej 0W40 albo 5W40 i zobaczysz róznice.
pozdr
|
08.01.2008, 15:15 |
|
|
Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36 Lokalizacja: Lubliniec Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Dziwne rzeczy piszesz rafik, do tej pory serwis zawsze zalewał mi auto Mobilem 5/50, nie wiem jak to jest ale to tamtego roku Mobil spełniał wymogi VW, dopiero po zmianie opakowań nie spełnia on tych norm, dziwne
|
08.01.2008, 18:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Owszem spełnia norme VW ale dla diesla. Nie wiem jak było na opakowaniach wczesniej ale wiem ze teraz wogóle chyba na tym oleju nie ma normy VW a na stronie producenta jest norma własnie 505 00 czyli diesel. Powiem tak miałem 3 samochody (2 VW i audi obecnie) i lałem rózne oleje (oprócz mineralnego) i wiem ze na tych olejach czyli 0W40 i 5W40 samochod lepiej chodził i mniej palił. Mobil 5W50 ma wysoka lepkosc zarówno w wysokich jak i niskich temp. i stosowanie go do zwykłych samochodów które nie pracuja w skrajnie ekstremalnych warunkach klimatycznych jest przerostem formy nad trescia. Co do serwisu (nie kazdego), to watpie zeby przemowali sie twoim samochodem (tez wiem cos o tym). Wiedza tych ludzi pozostawia wiele do zyczenia.
pozdr
|
08.01.2008, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14 Lokalizacja: Kraków Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
|
Mi też w ASO wlali Mobila 1 5W 50 ale z tego co się dowiedziałem i przeczytałem w specyfikacji: http://pro.hit.gemius.pl/hitredir/id=.W ... _5W-50.asp
ten olej nadaje się do diesla, a nie do benzynowego i faktycznie nie spełnia normy VW dla benzynowego. Ale ASO to porażka, pracują tam niekompetentni ludzie więc nie dziwi mnie to że robią takie dziwne rzeczy.
Teraz jak będe wymieniać olej wleje sobie Mobila 0W 40 http://pro.hit.gemius.pl/hitredir/id=.W ... _0W-40.asp
|
09.01.2008, 10:45 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Ja leję 5W50 . A zauważyłeś , że 0W40 spełnia obie normy i do diesla i benzyny To co może być takiego w Mobilu 5W50 , że według VW nadaje się tylko do diesla ? Przy czym producent pisze , że do benzyny również może być stosowany ? Ciekawe dwa oleje tego samego producenta jeden spełnia normy dla diesla - kiedyś również dla benzyny a drugi jest dobry i do benzyny i do diesla ?
|
09.01.2008, 14:29 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Przemko, kiedyś podobne rozważania snuliśmy w takim temacie
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4775
|
09.01.2008, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14 Lokalizacja: Kraków Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
|
Przemko napisał(a): Ja leję 5W50 . A zauważyłeś , że 0W40 spełnia obie normy i do diesla i benzyny To co może być takiego w Mobilu 5W50 , że według VW nadaje się tylko do diesla ? Przy czym producent pisze , że do benzyny również może być stosowany ? Ciekawe dwa oleje tego samego producenta jeden spełnia normy dla diesla - kiedyś również dla benzyny a drugi jest dobry i do benzyny i do diesla ?
0W 40 spełnia obie normy (dla diesla i benzynowego) i jest olejem bardziej uniwersalnym, natomiast 5W 50 jest olejem typowym dla diesla i silników wysokoobciążąnych.
Normy VW po coś są i na pewno nie biorą się z sufitu, skoro w instrukcji obługi Fabii są przytoczone te normy to wg mnie w autoryzowanej stacji obsługi Skody powinni się do tego stosować.
A jeśli chodzi o dokładne różnice w tych olejach to znajdziesz je w specyfikacjach (linki do specyfikacji wkleiłem wyżej) Charakterystyka fizykochemiczna obu tych olei znacznie się różni, poza tym olej 5W 50 posiada znacznie mniej dopuszczeń producentów.
|
09.01.2008, 15:57 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zalałem właśnie 5w40... czy dobrze zrobiłem - okaże się, jak trochę pojeżdże
Dzieki wszystkim za uwagi.
|
09.01.2008, 17:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przemko jesli Twoim zdaniem normy producentów VW sa błedne to lej 5W50. Napewno silnik Ci nie padnie po tym oleju ale tez napewno nie bedzie pracował tak sprawnie jak na oleju który jest specjalnie dedykowany do jednostek benzynowych. Owszem spełnia równiez norme dla diesla( 505 00) ale głównie jest przeznaczony do benzyny( 502 00 i 503 01). Napewno moze byc stosowany do benzyny i spełnia norme dla silników benzynowych ale nie norme VW. Jezeli marka VW (teraz to: VW, audi. skoda i seat) jest uznana na całym swiecie to wydaje mi sie ze wiedza tez co lac zeby te silniki (jak sie juz utarło niezniszczalne i niezawodne) długo i bezawaryjnie pracowały. To jest moje subiektywne odczucie poparte badz co badz własnymi doswiadczeniami. Proponuje pojezdzic na 5W50 sprawdzic dokładnie spalanie na stałych trasach, wkrecanie sie na obroty, a za jakis czas zmienic na 0W40 i zrobic to samo. Wowczas bedziesz wiedział dlaczego tak pisze.
pozdr
|
10.01.2008, 11:36 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14 Lokalizacja: Kraków Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
|
rafik napisał(a): Przemko jesli Twoim zdaniem normy producentów VW sa błedne to lej 5W50. Napewno silnik Ci nie padnie po tym oleju ale tez napewno nie bedzie pracował tak sprawnie jak na oleju który jest specjalnie dedykowany do jednostek benzynowych. Owszem spełnia równiez norme dla diesla( 505 00) ale głównie jest przeznaczony do benzyny( 502 00 i 503 01). Napewno moze byc stosowany do benzyny i spełnia norme dla silników benzynowych ale nie norme VW. Jezeli marka VW (teraz to: VW, audi. skoda i seat) jest uznana na całym swiecie to wydaje mi sie ze wiedza tez co lac zeby te silniki (jak sie juz utarło niezniszczalne i niezawodne) długo i bezawaryjnie pracowały. To jest moje subiektywne odczucie poparte badz co badz własnymi doswiadczeniami. Proponuje pojezdzic na 5W50 sprawdzic dokładnie spalanie na stałych trasach, wkrecanie sie na obroty, a za jakis czas zmienic na 0W40 i zrobic to samo. Wowczas bedziesz wiedział dlaczego tak pisze.
pozdr
Dokładnie tak
|
10.01.2008, 12:25 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Pisałem o tym w innym wątku i nie dostałem jasnej odpowiedzi a widzę tu rozmowę fachowców od oleju.
Jak serwisowałem auto w ASO to lali mi:
- Castrol 5W-30 Magnatec GTX,
- Castrol 5W-30 TXT,
- Castrol 5W-30 TXT.
Parę miesięcy temu wymieniając poza ASO mechanik wlał mi Castrol EDEG 5W-30. Ma on wyższą grupę VW 504 00 i 507 00 zamiast zalecanego przez SKODA 500 00, 502 00 lub 501 01.
Dobrze zrobił? W przyszłości mam lać dalej to samo? Nie chodzi tu o cenę, czy markę oleju tylko o parametry oleju.
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
10.01.2008, 21:12 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|