Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
[F1] check engine - kontrolka składu spalin
Witam wszystkich. Mam pytanie: jakie są najczęstsze przyczyny zapalenia sie lampki "check engine"?
Ostatnio edytowano 24.12.2007, 15:09 przez marcinb, łącznie edytowano 4 razy
|
08.12.2007, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
marcinb, użyj szukajki bo osnośnie kontrolki troszku na forum już było
Powodem np. moze być złej jakości zalane paliwo, wilgoć na stykach wtyczki etc..
Zapal Ci się często czy dopiero 1 raz?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
08.12.2007, 18:53 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Przyczyn może być milion. Część znajdziesz na forum.
Nie sposób dojść do awarii po samej lampce. Opisz jeszcze czy występują inne negatywne zjawiska idące w parze z kontrolką.
A najlepiej podłączyć się pod komputer i zobaczyć jakie błędy wyskoczą.
Niestety to nie maluch...
|
08.12.2007, 19:43 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Ja ci doradze jedno - sprawdz czy masz swiatla STOP. Jezeli nie to polecial ci "czujnik" swiatel stopu (czy jakos takos). Teraz mozesz uzyc szukajki i poszukac wiecej info na ten temat.
|
08.12.2007, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
darecki napisał(a): Ja ci doradze jedno - sprawdz czy masz swiatla STOP. Jezeli nie to polecial ci "czujnik" swiatel stopu (czy jakos takos). Teraz mozesz uzyc szukajki i poszukac wiecej info na ten temat.
Eeee, to EPC się świeci wtedy, czyli kontrolka elektronicznego sterowania silnikiem.
W czeskiej serwisówce ta "check engine" nazywa się kontrolką od emisji spalin (taki silniczek).
|
08.12.2007, 20:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
albo jedno i drugie:] albo check engine... Wiem bo przerabialem to ostatnio.
Co prawda Check Engine moze sie zapalic jezeli jest cos nie tak z temp spalin - np. sonda lambda fiksuje. Ale... sprawdz wszystkie opcjie
|
08.12.2007, 21:04 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
darecki dobrze prawi Podłącz się pod VAGa, ta kontrolak często oznacza problemy z sondą lambda, co nie oznacz, że musi to być duża awaria. Jeśli lampka nie zagaśnie Ci w ciągu 2-3 dni, to masz już większy problem (oznacza to, że błąd się stale powtarza, bo przy usterce "sporadycznej" wygaszenie lampki następuje samoczynnie).
|
09.12.2007, 12:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Kontrolka składu spalin
Witam,
4 miesiące temu zakupiłem nową Skode Fabie Combi w wersji FIT. Przejechane ponad 2tys km, a tu juz pierwsza "usterka".
Zapaliła mi się kontrolka składu spalin, co w książce obsługi jest opisane jako usterka, która ma wpływ na skład spalin. W czwartek jadę do ASO aby to sprawdzić.
Czy ktoś już wcześniej miał z tym problemy, jakie mogą być przyczyny, co się dzieje złego ? Nowe autko, myślałem że pierwsze 2-3 lata pojeżdże bez żadnych usterek )
Na forum jest parę wpisów w podobnym temacie, ale nie opisują dokładnie przyczyn i ewentualnych rozwiązań aby ta kontrolka znikła, dlatego założyłem nowy temat.
Dzięki za udzielone rady.
|
11.12.2007, 10:37 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2007, 22:28 Lokalizacja: Pomorze Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
U mnie "check engine" zapalił się jak autko zrobiło kangurka z tytułu za szybko puszczonego sprzęgła, po czym silnik zgasł. Po wykasowaniu błędu sondy lambda przez parę lat był spokój.
Kilka miesięcy temu wyskoczył mi "check" tuż przed przeglądem po 45 000 km. Wyszło, że błąd pochodzi od zaworu recyrkulacji spalin (EGR). ASO przeczyściło go i było trochę spokoju. Teraz co pewien czas zapala się i gaśnie kontrolka "check", ale może do kolejnego przeglądu jakoś dociągnę ...
Ponoć w silnikach 1.4 16V ten zawór to normalka i trzeba go wymienić. Koszt w ASO to około 800 PLN z robocizną.
Darek
|
11.12.2007, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
U mnie podobnie jak u ciebie w 2004 roku po pół roku jazdy zapaliła się kontrolka i świeciła 2 dni jak pojechałem do ASO okazało się że to padła sonda lambda na kolektorze wymienili i od tego czasu spoko ,dodam że w tym czasie silnik sobie pracował normalnie
|
11.12.2007, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 20.02.2007, 09:16 Lokalizacja: Bestwina obok Bielska-Białej Posty: 75
Podziękował: 5
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia TSI
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
|
Witaj,
wystarczy zaślepić zawór EGR od strony kolektora i od strony dolotu. Najlepiej zrobić zaslepkę z blachy żaroodpornej (temp spalin każdą inną przepali..) i jeździć ciesząc sie z 800 zł zaoszczędzonych zawór oczywiście zostawiamy PODŁĄCZONY!!!!
Pozdro
FRan
Darek_P napisał(a): U mnie "check engine" zapalił się jak autko zrobiło kangurka z tytułu za szybko puszczonego sprzęgła, po czym silnik zgasł. Po wykasowaniu błędu sondy lambda przez parę lat był spokój.
Kilka miesięcy temu wyskoczył mi "check" tuż przed przeglądem po 45 000 km. Wyszło, że błąd pochodzi od zaworu recyrkulacji spalin (EGR). ASO przeczyściło go i było trochę spokoju. Teraz co pewien czas zapala się i gaśnie kontrolka "check", ale może do kolejnego przeglądu jakoś dociągnę ...
Ponoć w silnikach 1.4 16V ten zawór to normalka i trzeba go wymienić. Koszt w ASO to około 800 PLN z robocizną.
Darek
_________________ pozdrówka
FRanio
Capuccino Fabiola w kombiaku
|
14.12.2007, 08:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No i tak. Bylem w ASO.
Okazalo sie ze za 'delikatnie' jezdzilem autem do tej pory, dlatego samochod stracil swoje pierwotne ustawienia i trzeba bylo go ponownie ustawic )
W sumie prawda az tak nim nie szarzowalem, ale stosowalem sie do zalecen z instrukcji obslugi aby przez pierwsze 1500km jezdzic spokojnie. Najczesciej jezdze na krotkich trasach, zakupy itp. a wiec nie ma gdzie sie rozpedzic.
Panowie stwierdzili aby go od czasu do czasu przepalic i dac silnikowi bardziej popracowac na wyzszych obrotach.
na razie lampka sie nie pali ...
|
23.12.2007, 19:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ale numer - dzisiaj rano czujnik zgasł! być może "wyjeździłem" kiepskie paliwo. W piątek zatankowałem na innej stacji. (wcześniej tankowałem na Orlenie).
Pozdrawiam wszystkich. Dzięki za informacje.
ps. z palącym się "helikopterkiem" jeździłem prawie miesiąc.
|
24.12.2007, 14:47 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Być może błąd przytrafił się jeden raz, ale ECU kasuje błąd dopiero jak nie powtórzy się bodajże po 10 odpaleniach silnika.
|
24.12.2007, 22:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
U mnie do wymiany jakiś zawór cyrkulacji spalin faktycznie za 800 zł. To wersja optymistyczna. W wersji pesymistycznej nawet może i katalizator, który kosztuje podobno ponad 2 tysiące. Samochód ma dopiero 2,5 roku. Czy to nie za szybko na tego typu kosztowne usterki ? [ Dodano: 2007-12-29, 12:08 ]Do tego za dzisiejsze podłączenie do komputera ASO skasowało 93 złote. Zamówili części i po nowym roku czeka mnie ta wymiana co najmniej za 800 zł. Samochód ma przejechane równo 60 tyś km i miesiąc temu robiłem całościowy przegląd za 950 zł. Jakaś kosztowana ta Skoda, czy ponosicie podobne koszty przy tego typu przebiegu Samochód Skoda Fabia Combi 1.4, 16 V, rocznik 2005 /kwiecień/. Czy tego typu naprawę można dokonać także poza ASO i jakie wtedy mogą być koszty, o ile niższe ? [ Dodano: 2007-12-29, 12:15 ]I z czystej ciekawości, ile kosztuje katalizator do Fabii
|
29.12.2007, 12:05 |
|
|