|
|
Teraz jest 20.09.2024, 07:31
|
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
rico napisał(a): A jak to zrobić? Każdy szanujący się sewris ma taki przyrząd do tego - zasysają nieco płynu i patrzą na odczyt. picasso_24 napisał(a): ponieważ termostat pełne otwarcie ma dopiero przy temperaturze powyżej 115 stopni a więc przy normalnym nagrzaniu silnika do 90 otwiera się tylko troszeczkę
nie wiem, tylko mam takie przemyślenia, ze chyba nie musi być całkiem otwarty, wkońcu przy niepelnym otwarcu tez jest cyrkulajca płynu przez małyo i duży obieg więc mimo wszystko płyn przez chłodnicę krąży, więc w sumie ciecz powinna spłynąć nawet przy częściowym otwarciu termostatu.
Ale tak jak mówię - to tylko gdybanie
|
07.09.2007, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Ale punk spuszczania płynu mieści się w najniższym położeniu calego układu. Termostat jest w najwyższym. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to iż wypłynięcie płynu z bloku silnika uniemożliwia pompa wody. W/g schematu Cedrycha dla silników 1.4 44/50kW ona stoi na drodze do swobodnego wypłynięcia cieczy z bloku silnika. Termostat nie może na to wpływać, gdyż jest w najwyższym punkcie. Pompa podaje płyn z dołu bloku do góry i poprzez termostat płyn krąży albo w małym obiegu przez blok i nagrzewnicę dalej do pompy wody, lub przy otwartym termostacie z dołu bloku do góry, przez termostat i część przez nagrzewnicę do pompy i część przez chłodnicę do pompy. Tak więc teoria o trzymaniu płynu w bloku to problem zamkniętego zimnego termostatu jest błędna. W/g mnie problem leży w sposobie pracy pompy wody. Jest ona tak skonstruowana iż niepozwala na cofnięcie się płynu z bloku przez pompę.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
09.09.2007, 21:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
pompa ma tylko wirnik zatopiony w płynie, jeśli zdejmiesz górną rure to płyn powinien zlecicieć .
jak dam rade,to dziś lub jutro wrzuce fotke pompy,
|
10.09.2007, 08:29 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34 Lokalizacja: Gdynia Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Różnie mówicie: 3, 5 lat... Co ile trzeba wymieniać płyn chłodzący G12? Badałem u fachowca temperaturę zamarzania wyszło -18 st. C.
|
01.12.2007, 20:46 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Mechanicy mówią 5 lat ja wymieniam co 4 lata w poprzednim autku wymianiałem pierwszy raz po 5 latach i zleciał dosłownie żur co mnie zdziwiło bo w zbiorniku wyglądał całkiem nieżle
|
01.12.2007, 22:39 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34 Lokalizacja: Gdynia Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Ciecz chlodzaca G 12+// woda // punkt krzepniecia punkt wrzenia
1 : 2 // -18C // 105C
1 : 1,5 // -27C // 108C
1 : 1 // -38C // 110C
Jaką proporcję stosować?
|
01.12.2007, 22:55 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
A ja chcialem się jednak przyznac, ze musze zmienic zdanie co do okresowej wymiany plynu chlodzacego G12. Poprzednio pisalem tutaj , ze nie trzeba (zgodnie z serwisami Skody ASO) ale przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje. Tak wiec te inhibitory korozji, które sa w plynie po jakims czasie na pewno straca swoje wlasnosci. Dmuchajac na zimne, aby nie mieć w przyszlosci na glowie wymiany chlodnicy proponuje wymieniac okresowo G12, nawet jeśli wykaz czynnosci serwisowych o tym nie wspomina. Co to jest kilkadziesiat zloty na wymiane plynu w porownaniu z cieknaca chlodnica. Ja to zamierzam zrobic przy okazji wymiany rozrzadu wraz z pompa plynu. Wtedy będzie chyba latwiej spuscic jak najwieksza ilosc plynu.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
17.12.2007, 21:14 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34 Lokalizacja: Gdynia Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Przeczytawszy posty o wymianie płynu byłem mądrzejszy i pojechałem do Gdyni ul. Podolska do ,,serwisu"Skody. Garaż, dwaj panowie w brudnych kombinezonach jeden odkręcił korek, dmuchnął ustami w zbiorniczek płunu i zbiera się do wlewania nowego płynu. Gdy poprosiłem, by pokazał ile zleciało pokazał mi miseczkę a w niej trochę płynu. Po wlaniu do 5.litrowej bańki okazało się, że jest tego gdzieś ponad 2 litry. No i ze 2 setki. Zapytałem, czy mają ,,cuś do wyssania" to odpowiedzieli, ze nie, że oni zawsze tak robią. Kazałem zakręcić korek w chłodnicy, wlać spuszczony płyn i tyle mnie widzieli.
O zapłatę nie pytali boby jej nie dostali, co nawyżej kilka sztuk mięsa.
Nie polecam.
|
17.12.2007, 21:36 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
koral napisał(a): przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje.
wydaje mi się że coś tu nie gra. Ile wilgoci jest wstanie wchłonąć płyn wzamkniętym układzie? Kilka%
A ile wilgoci jest w stanie wchłonąć podczas rozcieńczania go wodą
Przecież płyn to koncentrat do rozcieńczenia wodą i proporcje na nasze warunki klimatyczne są takie że w przygotoawnym roztworze 1/2 lub nawet 2/3 zawartości to woda.
|
18.12.2007, 00:22 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
kros napisał(a): koral napisał(a): przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje. wydaje mi się że coś tu nie gra. Ile wilgoci jest wstanie wchłonąć płyn wzamkniętym układzie? Kilka% A ile wilgoci jest w stanie wchłonąć podczas rozcieńczania go wodą Przecież płyn to koncentrat do rozcieńczenia wodą i proporcje na nasze warunki klimatyczne są takie że w przygotoawnym roztworze 1/2 lub nawet 2/3 zawartości to woda.
Dokladnie.Nie ma co porownywac plynu hamulcowego z chlodzacym.
_________________ ZAAKO
|
18.12.2007, 11:00 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Nowy koncentrat G12+ rozcienczony w stosunku 1:1 ma temperature zamarania -18"c. Ciekawe co nie? Ten sam koncentrat nierozcieńczony ma -38"C. Dosłownie zgłupiałem.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
18.12.2007, 11:10 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mariusz_s napisał(a): Nowy koncentrat G12+ rozcienczony w stosunku 1:1 ma temperature zamarania -18"c.
no niezupełnie.
wyżej są proporcje choć ciut inne niż to co jest napisane na butelce
|
18.12.2007, 11:27 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
No, faktycznie z tą wodą to palnąłem małą gafe. Korozja ukladu chlodzenia nie moze byc przeciez powodem jej zmieszania z plynem. Natomiast co do starzenia sie inhibitorow korozji zawartych w płynie to chyba jednak prawda i racja. Ostanio słyszalem jak w TVN Turbo mowili, ze wlasciciele BMW 3 E36 maja problemy z chlodnicami wlasnie. Powodem jest nieprzestrzeganie terminow wymiany plynow chlodniczych. Na dodatek powiem, ze w moim poprzednim aucie (Fiat Uno) tez mialem podobnie. Zignorowalem terminowa wymiane plynu i po 11 latach jezdzenia rozciekla sie chlodnica.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
18.12.2007, 12:45 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
kros napisał(a): no niezupełnie.
Poważnie, zapomniałem tylko dopisać iż są to wartości pomierzone, a nie z etykiety butelki. Namieszałem sobie koncentrat z woda, zalałem układ i po tygodniu zmierzyłem - na zasadzie kontroli - no bo płyn świeżynka a tu taki klops.
Pomiar robiłem glikometrem Wurt'a. Miernik działa w innych wozach gdzie było świeże Borygo wyniki takie jakie powinny w/g producenta Borygo.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
19.12.2007, 14:45 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
No to faktycznie ciekawe...
czyli co, rozncieńczać w stosunku 2:3 albo nawet 1:2 (woda:płyn)
ps. A może ta woda to jakaś ognista była...
|
19.12.2007, 16:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|