Teraz jest 20.09.2024, 07:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Wymiana płynu w chłodnicy 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
rico napisał(a):
A jak to zrobić?

Każdy szanujący się sewris ma taki przyrząd do tego - zasysają nieco płynu i patrzą na odczyt.
picasso_24 napisał(a):
ponieważ termostat pełne otwarcie ma dopiero przy temperaturze powyżej 115 stopni a więc przy normalnym nagrzaniu silnika do 90 otwiera się tylko troszeczkę

??? nie wiem, tylko mam takie przemyślenia, ze chyba nie musi być całkiem otwarty, wkońcu przy niepelnym otwarcu tez jest cyrkulajca płynu przez małyo i duży obieg więc mimo wszystko płyn przez chłodnicę krąży, więc w sumie ciecz powinna spłynąć nawet przy częściowym otwarciu termostatu.
Ale tak jak mówię - to tylko gdybanie


07.09.2007, 11:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Ale punk spuszczania płynu mieści się w najniższym położeniu calego układu. Termostat jest w najwyższym. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to iż wypłynięcie płynu z bloku silnika uniemożliwia pompa wody. W/g schematu Cedrycha dla silników 1.4 44/50kW ona stoi na drodze do swobodnego wypłynięcia cieczy z bloku silnika. Termostat nie może na to wpływać, gdyż jest w najwyższym punkcie. Pompa podaje płyn z dołu bloku do góry i poprzez termostat płyn krąży albo w małym obiegu przez blok i nagrzewnicę dalej do pompy wody, lub przy otwartym termostacie z dołu bloku do góry, przez termostat i część przez nagrzewnicę do pompy i część przez chłodnicę do pompy. Tak więc teoria o trzymaniu płynu w bloku to problem zamkniętego zimnego termostatu jest błędna. W/g mnie problem leży w sposobie pracy pompy wody. Jest ona tak skonstruowana iż niepozwala na cofnięcie się płynu z bloku przez pompę.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


09.09.2007, 21:06
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pompa ma tylko wirnik zatopiony w płynie, jeśli zdejmiesz górną rure to płyn powinien zlecicieć .
jak dam rade,to dziś lub jutro wrzuce fotke pompy,


10.09.2007, 08:29

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Różnie mówicie: 3, 5 lat... Co ile trzeba wymieniać płyn chłodzący G12? Badałem u fachowca temperaturę zamarzania wyszło -18 st. C.





01.12.2007, 20:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Mechanicy mówią 5 lat ja wymieniam co 4 lata w poprzednim autku wymianiałem pierwszy raz po 5 latach i zleciał dosłownie żur co mnie zdziwiło bo w zbiorniku wyglądał całkiem nieżle


01.12.2007, 22:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Ciecz chlodzaca G 12+// woda // punkt krzepniecia punkt wrzenia

1 : 2 // -18C // 105C

1 : 1,5 // -27C // 108C

1 : 1 // -38C // 110C


Jaką proporcję stosować?



01.12.2007, 22:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
A ja chcialem się jednak przyznac, ze musze zmienic zdanie co do okresowej wymiany plynu chlodzacego G12. Poprzednio pisalem tutaj , ze nie trzeba (zgodnie z serwisami Skody ASO) ale przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje. Tak wiec te inhibitory korozji, które sa w plynie po jakims czasie na pewno straca swoje wlasnosci. Dmuchajac na zimne, aby nie mieć w przyszlosci na glowie wymiany chlodnicy proponuje wymieniac okresowo G12, nawet jeśli wykaz czynnosci serwisowych o tym nie wspomina. Co to jest kilkadziesiat zloty na wymiane plynu w porownaniu z cieknaca chlodnica. Ja to zamierzam zrobic przy okazji wymiany rozrzadu wraz z pompa plynu. Wtedy będzie chyba latwiej spuscic jak najwieksza ilosc plynu.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


17.12.2007, 21:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Przeczytawszy posty o wymianie płynu byłem mądrzejszy i pojechałem do Gdyni ul. Podolska do ,,serwisu"Skody.
Garaż, dwaj panowie w brudnych kombinezonach jeden odkręcił korek, dmuchnął ustami w zbiorniczek płunu i zbiera się do wlewania nowego płynu. Gdy poprosiłem, by pokazał ile zleciało pokazał mi miseczkę a w niej trochę płynu. Po wlaniu do 5.litrowej bańki okazało się, że jest tego gdzieś ponad 2 litry. No i ze 2 setki. Zapytałem, czy mają ,,cuś do wyssania" to odpowiedzieli, ze nie, że oni zawsze tak robią. Kazałem zakręcić korek w chłodnicy, wlać spuszczony płyn i tyle mnie widzieli.

O zapłatę nie pytali boby jej nie dostali, co nawyżej kilka sztuk mięsa.

Nie polecam.


17.12.2007, 21:36
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
koral napisał(a):
przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje.

??? wydaje mi się że coś tu nie gra. Ile wilgoci jest wstanie wchłonąć płyn wzamkniętym układzie? Kilka%

A ile wilgoci jest w stanie wchłonąć podczas rozcieńczania go wodą :eh:
Przecież płyn to koncentrat do rozcieńczenia wodą i proporcje na nasze warunki klimatyczne są takie że w przygotoawnym roztworze 1/2 lub nawet 2/3 zawartości to woda.


18.12.2007, 00:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
kros napisał(a):
koral napisał(a):
przeczytalem gdzies ostatnio, ze plyn chlodniczy podobnie jak plyn hamulcowy chlonie z czasem wode a ta jak wiadomo powoduje korozje.

??? wydaje mi się że coś tu nie gra. Ile wilgoci jest wstanie wchłonąć płyn wzamkniętym układzie? Kilka%

A ile wilgoci jest w stanie wchłonąć podczas rozcieńczania go wodą :eh:
Przecież płyn to koncentrat do rozcieńczenia wodą i proporcje na nasze warunki klimatyczne są takie że w przygotoawnym roztworze 1/2 lub nawet 2/3 zawartości to woda.


Dokladnie.Nie ma co porownywac plynu hamulcowego z chlodzacym.

_________________
ZAAKO


18.12.2007, 11:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Nowy koncentrat G12+ rozcienczony w stosunku 1:1 ma temperature zamarania -18"c. Ciekawe co nie? Ten sam koncentrat nierozcieńczony ma -38"C. Dosłownie zgłupiałem.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


18.12.2007, 11:10
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
Nowy koncentrat G12+ rozcienczony w stosunku 1:1 ma temperature zamarania -18"c.

no niezupełnie.

wyżej są proporcje ??? choć ciut inne niż to co jest napisane na butelce


18.12.2007, 11:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
No, faktycznie z tą wodą to palnąłem małą gafe. Korozja ukladu chlodzenia nie moze byc przeciez powodem jej zmieszania z plynem. Natomiast co do starzenia sie inhibitorow korozji zawartych w płynie to chyba jednak prawda i racja. Ostanio słyszalem jak w TVN Turbo mowili, ze wlasciciele BMW 3 E36 maja problemy z chlodnicami wlasnie. Powodem jest nieprzestrzeganie terminow wymiany plynow chlodniczych. Na dodatek powiem, ze w moim poprzednim aucie (Fiat Uno) tez mialem podobnie. Zignorowalem terminowa wymiane plynu i po 11 latach jezdzenia rozciekla sie chlodnica.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


18.12.2007, 12:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
no niezupełnie.


Poważnie, zapomniałem tylko dopisać iż są to wartości pomierzone, a nie z etykiety butelki. Namieszałem sobie koncentrat z woda, zalałem układ i po tygodniu zmierzyłem - na zasadzie kontroli - no bo płyn świeżynka a tu taki klops.
Pomiar robiłem glikometrem Wurt'a. Miernik działa w innych wozach gdzie było świeże Borygo wyniki takie jakie powinny w/g producenta Borygo.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


19.12.2007, 14:45
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
No to faktycznie ciekawe...
czyli co, rozncieńczać w stosunku 2:3 albo nawet 1:2 (woda:płyn)

ps. A może ta woda to jakaś ognista była... ;-)


19.12.2007, 16:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL