|
|
Teraz jest 21.09.2024, 18:05
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ?
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ?
Witam. Jestem właścicielem Skody Fabia 1,4 (rok 2003).
Od kilku dni po uruchomieniu silnika nie gaśnie żółta lampka z symbolem silnika (w instrukcji: kontrola sterowania silnika). Po kilku minutach jazdy zaświeca się także żółta lampka EPC (electronic power control, w instrukcji: w układzie sterowania silnika jest usterka).
Mam prośbę: czy jest możliwość naprawy we własnym zakresie, co ewentualnie zrobić, sprawdzić ?
Około roku wstecz miałem podobny problem, wtedy znajomy mechanik poradził mi abym sprawdził poziom oleju - i faktycznie było mało, po dolaniu oleju kontrolka przestała świecić. Obecnie oleju jest w sam raz, więc to nie to.
Proszę o radę. Dodam, że serwis Skody mam jakieś 60 km od domu... i przed Świętami nie chcę pozbywać się wozu na kilka dni...
Pozdrawiam
|
16.12.2007, 17:44 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
16.12.2007, 18:33 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2005, 22:13 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 15
Podziękował: 1
Pomógł: 0
|
Witam,
Właśnie, sprawdź czy świecą Ci się swiatła STOP.
Moje przy takich objawach się nie świeciły i wymieniamy był czujnik stopu.
Ponoć samemu można, ale ja tego nie robiłem, wymieniłem w serwisie. Długo nie trwa.
Pozdrawiam,
|
16.12.2007, 20:02 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, bardzo często przyczyną świecenia się tej lampki jest awaria sondy lambda, u mnie tak było. Czasem pomaga porządne "przygrzanie" skody tzn. jakieś 30 km na 4 biegu / bez włączania piątki. Czasami po prostu lambda się zakopci...
[ Dodano: 2007-12-16, 20:18 ] Jeżeli to lambda to możesz jeździć bo komputer "jedzie" wtedy na tzw. ustawieniach awaryjnych. Może to objawiać się zwiększonym spalaniem... Wymiana lambdy, jeżeli ją masz to kwestia godziny.
|
16.12.2007, 20:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki za podpowiedzi.
Już sprawdziłem światła stopu - i faktycznie nie świeci mi się prawe, ale to chyba kwestia spalonej żarówki, a nie czujnika stopu ?
Zobaczę jak wymienię żarówkę. Ale dobrze że można jeździć...
Pozdrawiam
|
16.12.2007, 20:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Oczywiście z tym jeżdżeniem to nie przesadzaj.... lepiej zrób i będziesz miał spokój
|
17.12.2007, 16:03 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, nie przesadzałem z jeżdżeniem. Byłem jakiś czas temu na stacji napraw, po podłączeniu do kompa wyświetliło mi takie błędy:
106 - układ pomiaru podciśnienia w gardzieli ssącej;
170 - dobór mieszanki;
638 - sterowanie aktuatorem przepustnicy bank 1 - zakres/wydajność.
Oczywiście wykasowali mi to, na razie jeżdże i nic się nie świeci (na szczęście), ale postraszyli, że być może przepustnica się psuje, a wymiana jej to wydatek rzędu 1000 zł.
Co Wy o tym myślicie? Czy wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci? A może przyczyny mogą być inne?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady
Pozdrawiam
|
07.02.2008, 12:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
martonesterhazy napisał(a): wymieniać, czy czekać aż znowu coś się zaświeci
Ja bym zaczekał, chyba że faktycznie błędy będą się pojawiać.
|
07.02.2008, 14:18 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41 Lokalizacja: świętokrzyskie Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
|
Sprawdź sobie dokładnie przewód łączący silnik z serwem.
|
07.02.2008, 16:35 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Sprawdź stan uszczelki pod przepustnicą, jak i samą przepustnicę. Ona co jakiś czas wymaga wyczyszczenia. Później zrób adaptacje przepustnicy. Jak to zrobić jest w dziale w manualami.
Do czyszczenia przepustnicy polecam środek firmy STP CarbSpray Cleaner do czyszczenia gaźników. Niestety potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Zdejmujesz kierownice powietrza do przepustnicy i na odpalonym silniku psikasz do jej wnętrza. Trzeba robić to z głową gdyż łatwo zalać silnik. Druga osoba potrzebna jest do przytrzymania pedału gazu - polecam popsikać też na większych obrotach przy wpełni otwartej przepustnicy. Co pozwoli wyczyścić oś klapki dokładniej. Nie będzie później dziwnych problemów z wyższymi obrotami.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
07.02.2008, 20:10 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, dzięki za pomocną radę mariusz_s. Znajomy mechanik zrobił to co poleciłeś (uszczelka pod przepustnicą, czyszczenie i adaptacja przepustnicy). Teraz wszystko gra, a ja pozbyłem się 100zł (zamiast sugerowanych 1000zł za nową przepustnicę) .
Jeszcze raz dzięki, pozdrawiam życząc wielu bezkolizyjnych i bezusterkowych kilometrów zrobionych własnymi samochodami - Sz.
|
05.03.2008, 12:44 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|