|
|
Teraz jest 21.09.2024, 07:39
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Diody w obwodzie kierunkowskazów - podłączenie centr. zamka
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Diody w obwodzie kierunkowskazów - podłączenie centr. zamka
witam zainstalowałem centralny zamek pozostało podłączyć go do kierunków, ale powstał jednak mały problem na schemacie narysowana jest dioda przepustowa nie wiem czy w instalacji kierunków ona jest, jeżeli ktoś podłączał cuś takiego to gdzie i jak (w które miejsce instalacji się wpioł) serdeczne dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 04.12.2007, 10:43 przez tomal18, łącznie edytowano 1 raz
|
04.12.2007, 10:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Schemat układu elektrycznego
witam założyłem centralny zamek wszystko działa ale pozostało podłączenie do kierunkowskazów, jeżeliktoś to robił prosze o pomoc, (schemat by pomógł)
wielkie dzięki<<
|
08.12.2007, 16:17 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Typowo diody są dwie, żebyś sobie nie zrobił awaryjnych przy włączaniu kierunków. Kiedy montowałem alarm w moim aucie to podłączyłem się pod przekaźniki kierunków. Znaleźć je można multimetrem (włączasz migacz i szukasz przekaźnika na którym napięcie skacze) lub patrząc do schematu instalacji.
Napisz, jak to ma być podłączone według schematu, który dostałeś razem z modułem centralnego zamka?
|
08.12.2007, 19:27 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
tomal18 napisał(a): schemat by pomógł
Skoro tak to proszę:
wyłącznik oraz kierunkoskazy boczne
przednie lampy zespolone
tylna prawa lampa
tylna lewa lampa
Kierunkowskaz to 'smerove svetlo' a przełącznik to 'prepinac'
|
09.12.2007, 02:48 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Na centralnej jednostce wozu jest wtyczka od której odchodzą 2 kable czarno-zielony i czarno-biały. Jak zdejmiesz deskę po lewej stronie kierownicy (ta ze schowkiem gdzie jest złącze VAG), pod kierownicą przy lewej stronie ustawiony jest komputer wtyczkami w dół. Bez demontażu go będzie to lewy rząd pierwsza czarna od frontu czarna wtyczka (analogicznie prawy rząd pierwsza wtyczka brązowa i biały gruby kabel to ogrzewanie tylnej szyby). Polecam wyciągnięcia kompa, po jego prawej stronie są zatrzaski które trzeba zwolnić i przechylić go prawą stroną w dół. Przez co bez odpinania wtyczek można go ciut wyciągnąć co umożliwia łatwiejsze dojście do wtyczki z kabelkami od kierunków. Wtyczka ma blokadę przed wyciągnięciem ale to ładnie widać co trzeba nacisnąć. Kablki nie mają za wielkiego luzu więc polecam rozwagę w cięciu.
Innym miejscem gdzie są kabelki od kierunków jest wiązka z kabelkami przy lewym progu dla tylnych lamp.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
10.12.2007, 14:35 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
krzysiekb, hejka dzięki za info, schemat jest bardzio prosty i ubogi zarazem
narysowane są dwa przewody podłączone do kierunków jeden na lewą a drugi na prawą stronę, na przewodzie łączącym do kierunków narysowane są diody jednostronnie przepuszczające, czy jakbym podpioół to pod przełącznik w kolumnie kierowniczej to będzie dobże. doprowadzenie jest plusowe.
przepraszam za ewentualne błędy ort [ Dodano: 2007-12-11, 11:52 ]krzysiekb, diody są zamontowane w przewodach
|
11.12.2007, 11:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Czy moduł centralnego zamka podaje 12V przez przekaźnik? Ja obstawiam, że tak. A jeśli tak, to podłącz to tak jak napisał mariusz_s, czyli bezpośrednio do przewodów, które zasilają żarówki. Jedna dioda dla prawej strony, a druga dla lewej Po co się pakować do kolumny kierowniczej.
PS. Jak nie masz pewności, czy w module jest przekaźnik to połącz kabelek z diodą przez zapasową żarówkę do masy i zobacz czy miga. Dodatkowo możesz w szereg włączyć bezpiecznik Powodzenia
|
11.12.2007, 14:21 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
W Fabii nie ma przekaźnika kierunkowskazów. Całością steruje jednostka centralna wozu. Co do bezpieczników dla obwodu sygnalizacji otwórz/zamknij CZ zawsze daje się bezpiecznik. I każdy sterownik radiowy CZ lub alarm takie bezpieczniki mają.
Co do tego czy jest to osobny bezpiecznik dla lewej i prawej strony czy wspólny to już inwencja twórcza projektanta systemu. Dioda w obwodzie sygnalizacji kierunkowskazami musi być dla lewej i prawej strony osobna (tu nie może być wspólna). Proponuję tak jak bezpiecznik zasilania CZ, tak i bezpiecznik/bezpieczniki sygnalizacji światłami umieści w skrzynce z bezpiecznikami. Pewnie wiązać będzie się z przeróbkami w wiązkach radiowego sterownika CZ, ale w przyszłości się opłaci. Łatwiej zdjąć osłonę bezpieczników do wymiany spalonego lub czasowej deaktywacji sterownika (wyciągamy bezpiecznik zasilania) niż zdejnować obudowę deski rodzielczej. Możliwe kombinacje podłącznia sygnalizacji w załączniku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
11.12.2007, 14:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
witam
wielkie dzięki za info bardzo mi pomogły
a co do zabezpieczeń jednostka centralnego zamka ma swoje zabezpieczenia łącznie trzy
- pierwsze na zasilaniu
- dwa na przewodach do kierunkowskazów
wszystko działa
pozdrawiam i do zobaczenia
tomal18
|
12.12.2007, 08:14 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
mariusz_s napisał(a): Na centralnej jednostce wozu jest wtyczka od której odchodzą 2 kable czarno-zielony i czarno-biały.
domyslam sie ze to sa juz wyjscia pradowe do migaczy?
poszukuje gdzie sa wejscia sygnalowe, bo wlasnie podlaczam alarm i nie chce pakowac dodatkowego przekaznika do migania swiatelkami...
opcjonalnie kombinuje wpiac sie w miejsce gdzie jest sterowanie swiatel awaryjnych, tylko nie wiem ktory element jest odpowiedzialny za miganie , tzn. przerwy w plynieciu pradu: czy realizuje to ustrojstwo w przycisku, czy tez glowna jednostka...
|
25.04.2008, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Poprostu podczepiasz się do tych przewodów kierunkowskazów przy wtyczce ECU. NIe musisz dawać osobnych przekaźników. Ważne by kabelki doprowadzające sygnał do kierunkowskazow z alarmu lub CZ były wyposażone w diody. W załączniku są kolory kabli we wtyczce ECU i jak zamontować diody.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
25.04.2008, 10:49 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2007, 15:52 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 291
Podziękował: 0
Pomógł: 39
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
a przypadkiem czy jak sie tam podlaczy to swiatla nie mrugaja samoczynnie?
alarm sam z siebie mruga i na tej podstawie mozna analizowac co sie dzieje z samochodem, natomiast jezeli EKU wymusza mruganie (60-90 razy na minute, czy jakos tak bylo w przepisach) to wymrugane kody moga byc niewlasciwe...
jeszcze nie sprawdzalem alarmu, ale jest duza szansa ze wyjscia na kierunki mam odseparowane i nie trzeba wstawiac diod...
nic, pozostaje wrocic do domu i sprawdzac po kolei jakie rozwiazanie bedzie dla mnie satysfakcjonujace...
no to juz wiem dosc duzo, te kabelki to kostka XS6 numery 14 i 16. sa to wyjscia pradowe i trzeba uzywac przekaznikow, tranzystorow, itp...
urzadzenia zazwyczaj sa do tego przewidziane i maja juz w sobie potrzebne elementy...
|
25.04.2008, 14:29 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|