Teraz jest 20.09.2024, 00:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Wspomaganie / wyciek płynu / przerdzewiały przewód 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Pad czujnika skrętu zawsze jest w ratach,. Najpierw przygasają światła, później zaświeca się kontrolka, aż wreszczcie pada czujnik na stałe i/lb do kompletu pompa.

Najczęstrzą awarią w czujnikach jest przetarcie się wiązki przewodów, problem znany ASO ale no cóż klienta trzeba ogolić z kasy wciskając mu nowy czujnik (lub regenerowany) jednocześnie zabierając stary. Naprawa kabelków jest prosta.

Awaria pompy nigdy nie jest na raty. Padają w niej 2 tranzystory mocy w sterowaniu. Pompa staje natychmiast. Wymiana pracochłonna zaś części trudno osiągalne.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


20.04.2007, 09:07
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mariusz_s, masz na myśli gnijącą wiązkę pod pokrywą silnika, czy może przewody znajdujące się bliżej samego czujnika? U mnie jest trochę dziwna sytuacja, światła zaczynają przygasać przeważnie gdy jest ciepło na zewnątrz, w zimie czasami podczas jazdy, ale bardzo rzadko. W serwisie ASO powiedzieli mi, że w przypadku problemów ze wspomaganiem, wyłącza się ono podczas jazdy powyżej 80km/h, ale nie mogę tego potwierdzić (być może wciskali kit). W mojej fabii typuję na czujnik albo wiązkę. Na razie nic nie zmieniam, bo nawala tylko co jakiś czas, a dużo nią nie jeżdżę. Obawiam się tylko aby pompa nie padła, sprawdzałem że kiedy wyje, pobiera około 40A, więc nie ma się co dziwić że światła siadają. Zastanawiam się też czy może to mieć jakiś zły wpływ na pozostała elektronikę (np. sterownik silnika).


20.04.2007, 10:45

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Mam na myśli kabel przy samym czujniku. Często się przeciera w połowie długości kabla (pomiędzy czujnikiem a kostką przyłączeniową) i są problemy z czujnikiem. Wystarczy połączyć kable, poprawnie zaizolować i po problemie. W ASO idą bezczelnie na łatwizne goląc przy tym z kasy bezlitośnie klienta sprzedając mu regenerowany czujnik w cenie ciut niższej niż nowy jeśli oddasz stary.
Jeśli problemy ze wspomaganiem uwidaczniają się przy zmianach pogody to trzeba by sprawdzić oba miejsca. "słynna" gnijąca wiązka też ma wpływ na wspomaganie, biegną w niej kable od czujnika skrętu.


Sprawdź kabel przy samym czujniku, wiązke przy podłużnicy i ilość płynu hydraulicznego. U mnie padł czujnik (wymiana gwarancyjna) i pół roku później pompa zaczeła mocno wyć po silnym skręcie kół. Okazało się, że w zbiornniczku pompy brakowało płynu.

ASO przy przeglądzie ma obowiązek to sprawdzać, u mnie nie zajżali tam ani razu.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


20.04.2007, 12:18
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mariusz_s napisał(a):
Mam na myśli kabel przy samym czujniku. Często się przeciera w połowie długości kabla (pomiędzy czujnikiem a kostką przyłączeniową) i są problemy z czujnikiem. Wystarczy połączyć kable, poprawnie zaizolować i po problemie. W ASO idą bezczelnie na łatwizne goląc przy tym z kasy bezlitośnie klienta sprzedając mu regenerowany czujnik w cenie ciut niższej niż nowy jeśli oddasz stary.


Tzn. o co dokładnie sie ten kabel przeciera, o jaki element samochodu?


20.04.2007, 15:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ile płynu około powinno sie wlać do pompy ?? mi weszło ok 1/2 litra wlewałem przy wygaszonym silniku czy to moze być jedna z przyczy problemu który opisywałem wyżej


20.04.2007, 23:25
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
shadow napisał(a):
ile płynu około powinno sie wlać do pompy mi weszło ok 1/2 litra wlewałem przy wygaszonym silniku czy to moze być jedna z przyczy problemu który opisywałem wyżej

Bardzo prawdopodobne, ponieważ w całym układzie jest bodajże 0,8 L czyli miałeś tam suchutko. O tym, że miarka poziomu jest na korku to wiesz?


21.04.2007, 00:52
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
wiem że miarka jest na korku ,ale znajomy po fakcie powiedział mi ze powinno sie nalewac przy odpalonym silniku i maksymalnym skreceniu kól w jedna i druga strone , ja nalewałem przy wygaszonym , puzniej włączyłem go na chwilke i dolałem jeszcze troche do połowy wskażnika . Wsumie weszło nie wiecej niż 0,5 litra


21.04.2007, 08:26

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Więc do suchej pompy powinno wejść około 0,8 litra płynu ??


22.04.2007, 20:48
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
shadow napisał(a):
suchej pompy powinno wejść około 0,8 litra płynu

Owszem


22.04.2007, 20:56
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A ja mam taki proble że wspomaganie działa ale czasami jak by sie blokowała. I teraz niemoge zlokalizować dego zbiornika oleju do wspomagania. Patrzyłem po aku ale niema tam tego. Mam silnik 1.9 SDI może mi ktoś powiedzieć gdzie to znajde bo może oleju zamało?


20.10.2007, 14:02
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Patryknet,

Rysunek poglądowy
Obrazek


Fotka - w silniku z osobną puszką na filtr powietrza akumulator jest nad korkiem i żeby się dostać do korka trzeba chyba rozmontować osłonę akumulatora. Poniższa fotka jest dla silnika z filtrem w osłonie silnika gdzie akumulator jest nieco bliżej kabiny i zatem dostęp do korka nie jest taki kłopotliwy
Obrazek


Ostatnio edytowano 26.05.2008, 23:44 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



20.10.2007, 15:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
w SDI albo wykecasz aku+obudowa albo wyciagasz lampe - innego dostepu nie ma :sciana:

_________________
touran Obrazek


20.10.2007, 16:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
a propos sdi - pozwolę sobie podpiąć się pod wątek :mrgreen:

od tygodnia zapala mi się lampka od wspomagania kierownicy, przejrzałem forum, mam klasyczne objawy uszkodzenia czujnika skrętu (przygasanie świateł, brak/słabe wspomaganie), u mnie prawdopodobnie jest czujnik TRW ale nigdzie nie mogę tego kupić, interesuje mnie nowa, oryginalna część, macie może jakieś namiary gdzie to dostać?
byłem w ASO ale szkoda gadać.... w necie też - brak w magazynie itp

czujnik padł przy 111kkm, coś pechowe te trzy jedynki, ale jak na razie to 1 poważniejsza awaria od nowości

pozdrawiam Skodomaniaków


26.10.2007, 19:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
dlaczego ASO szkoda gadac????? cena gdzies w okolicach 300 zlotych niestety

_________________
touran Obrazek


27.10.2007, 07:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
dlaczego ASO szkoda gadac????? cena gdzies w okolicach 300 zlotych niestety


nie chodzi mi o koszt , tylko o sposób załatwiania sprawy


27.10.2007, 19:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL