Teraz jest 21.09.2024, 03:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
[F1] Ustawienia geometri.Co myslicie o tych ustawieniach? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post Ustawienia geometri.Co myslicie o tych ustawieniach?
Co myslicie o tych ustawieniach?Moze jest na forum ktos kto sie zna na diagnostyce i moglby wyrazic swoja opinie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
ZAAKO


10.09.2007, 19:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
na str. 150 książki do fabii (link jest na forum) masz kompletna tabele z normami parametrów geometrii (standard, zwiększony prześwit i sport) :czytaj:, tam znajdziesz prawidłowe wartości nastaw.

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


23.09.2007, 10:12
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
cosmos napisał(a):
na str. 150 książki do fabii (link jest na forum) masz kompletna tabele z normami parametrów geometrii (standard, zwiększony prześwit i sport) :czytaj:, tam znajdziesz prawidłowe wartości nastaw.


Wielkiego odkrycia nie dokonales,dzieki juz sprawdzalem.Chodzilo mi o opinie diagnosty,albo kogos kto sie na tym zna.

_________________
ZAAKO


23.09.2007, 14:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
bo tez pytanie było mało konkretne - co to znaczy "co myślicie"? geometria zawieszenia albo jest dobra albo nie, jeśli ściąga ci auto na bok, drży kierownica albo "zjada" opony to coś jest nie tak, w przeciwnym wypadku wszystko jest ok, nawet jeśli zmierzone parametry lekko wypadają poza normy. może więc jeśli podasz nieco więcej szczegółów da się "odkryć" coś więcej ;).

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


23.09.2007, 18:32
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
cosmos napisał(a):
bo tez pytanie było mało konkretne - co to znaczy "co myślicie"? geometria zawieszenia albo jest dobra albo nie, jeśli ściąga ci auto na bok, drży kierownica albo "zjada" opony to coś jest nie tak, w przeciwnym wypadku wszystko jest ok, nawet jeśli zmierzone parametry lekko wypadają poza normy. może więc jeśli podasz nieco więcej szczegółów da się "odkryć" coś więcej ;).


Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

_________________
ZAAKO


23.09.2007, 18:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
zaako napisał(a):
Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

diagnosta ze mnie żaden, ale miałem w rodzinie golfa IV w którym notorycznie po każdej regulacji co najmniej 3 parametry z 10 mierzonych wypadały poza zakres. nawet w aso nie dawali rady tego ustawić tak żeby wszystko było ok ;). auto natomiast jeździło jak po szynach i nauczyło mnie, że pomiar to jedno a zachowanie na drodze to drugie i często jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. kontroluj raczej to jak jedzie a nie to czy gdzieś masz pół stopnia za dużo/za mało.
wracając do twojego przypadku: kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy odpowiadający za "wyprost" kół po wyjściu z zakrętu jest ok nawet jeśli jest większy niż norma, po prostu koła będą ci się minimalnie szybciej ustawiać do jazdy na wprost. jednak stanowczo zbyt duża wartość (4 stopnie i więcej) może powodować wyrywanie kierownicy w koleinach i ogólne trudności z utrzymaniem kierunku jazdy po nierównym podłożu. druga rzecz - kąt pochylenia prawego przedniego koła - obserwuj zewnętrzną krawędź bieżnika tego koła (a po dłuższych trasach sprawdzaj czy się za bardzo nie nagrzewa), jeśli po kilku tysiącach km nie zauważysz tam wyraźnie zwiększonego zużycia to też nie ma czym się przejmować. przy wszelkich różnicach wartości lewa/prawa sprawdzaj też okresowo czy nie ściąga auta w którąś ze stron, wtedy warto wyrównać ustawienia, czasem nawet kosztem "wypadania" poza normę.

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


23.09.2007, 22:11
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
cosmos napisał(a):
zaako napisał(a):
Wszystko podczas jazdy jest OK.Tylko wlasnie w 3 punktach wypada ponad norme,dlatego pytam czy to ma jakies znaczenie.

diagnosta ze mnie żaden, ale miałem w rodzinie golfa IV w którym notorycznie po każdej regulacji co najmniej 3 parametry z 10 mierzonych wypadały poza zakres. nawet w aso nie dawali rady tego ustawić tak żeby wszystko było ok ;). auto natomiast jeździło jak po szynach i nauczyło mnie, że pomiar to jedno a zachowanie na drodze to drugie i często jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. kontroluj raczej to jak jedzie a nie to czy gdzieś masz pół stopnia za dużo/za mało.
wracając do twojego przypadku: kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy odpowiadający za "wyprost" kół po wyjściu z zakrętu jest ok nawet jeśli jest większy niż norma, po prostu koła będą ci się minimalnie szybciej ustawiać do jazdy na wprost. jednak stanowczo zbyt duża wartość (4 stopnie i więcej) może powodować wyrywanie kierownicy w koleinach i ogólne trudności z utrzymaniem kierunku jazdy po nierównym podłożu. druga rzecz - kąt pochylenia prawego przedniego koła - obserwuj zewnętrzną krawędź bieżnika tego koła (a po dłuższych trasach sprawdzaj czy się za bardzo nie nagrzewa), jeśli po kilku tysiącach km nie zauważysz tam wyraźnie zwiększonego zużycia to też nie ma czym się przejmować. przy wszelkich różnicach wartości lewa/prawa sprawdzaj też okresowo czy nie ściąga auta w którąś ze stron, wtedy warto wyrównać ustawienia, czasem nawet kosztem "wypadania" poza normę.


Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.

_________________
ZAAKO


24.09.2007, 10:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
zaako napisał(a):
Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.


www.precyzja.pl napisał(a):
KĄT POCHYLENIA KOŁA, to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła ustawionego do jazdy na wprost (Rys.1). Pochylenie jest dodatnie, gdy górna część koła wychyla się na zewnątrz a ujemne, gdy do wewnątrz.

za http://www.precyzja.pl

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


24.09.2007, 14:19
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
cosmos napisał(a):
zaako napisał(a):
Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz.Narazie auto sie dobrze zachowuje w czasie jazdy,nie zauwazylem znaczacych roznic w prowadzeniu auta.Jesli zas chodzi o ten kat pochylenia kola prawego to chyba w minusie pardziej kolo jest pochylone do srodka,tak wiec moze sie bardziej zuzywac wewnetrzny rant opony,a nie tak jak sugerowales zewnetrzny.Dobrze mowie czy sie myle?Ktos mi mowil ze wlasnie minus to pochylenie do wewnatrz.


www.precyzja.pl napisał(a):
KĄT POCHYLENIA KOŁA, to kąt zawarty pomiędzy pionem a płaszczyzną koła ustawionego do jazdy na wprost (Rys.1). Pochylenie jest dodatnie, gdy górna część koła wychyla się na zewnątrz a ujemne, gdy do wewnątrz.

za http://www.precyzja.pl


Dzieki.

_________________
ZAAKO


24.09.2007, 15:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no wypada to co jest nieregulowane - tak musi byc - nie bylo auto uderzone w jakis sposob prawa strona?

_________________
touran Obrazek


25.09.2007, 09:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
marekk napisał(a):
no wypada to co jest nieregulowane - tak musi byc - nie bylo auto uderzone w jakis sposob prawa strona?


Auto mam od nowosci,nie ma ryski nawet,chyba ze na klapie od wozka tesco :mrgreen:

_________________
ZAAKO


25.09.2007, 10:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no to zle ci poskladali :smiley15: jesli jedzie prosto , nie probuje jej drastycznie sciagac - i pewnie tak jest - i nie zjada dziwnie opon - to nie ma sie czym martwic

_________________
touran Obrazek


25.09.2007, 16:15
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL