Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Różne teorie nt. falowania i nieodpalania za 1-szym razem
słuchajta w piatek bylem na przegladzie mojej rudej suki i tak w trakcie rozmowy żalę sie macherowi ze czasem (zdazylo sie to moze z 2 x) obroty falowaly a on zaraz pytanie -a czy zdarza sie ze nieodpala mi za 1 razem jak jest cieply?? Korcze mowie no tak zdaza sie .Macher to opcje sa 2- albo (opcja nr 1) mam zabrudzona przepustnice ale wowczas by falowaly tylko obroty ..a jesli faluja obroty i nieodpala na cieplym tzn ze" padł czujnik obrotow" a ze fabia posiada 2 takowe czujniki (na silniku i na rozrzadzie) to w momecie gdy pada ten glowny na silniku komputer automatycznie przelancza na ten 2 (tryb awaryjny) co objawia sie falowaniem obrotow ,badz jak jest cieply i sie go zapala a komp nieprzelonczy to poprostu za 1 sie niezapali i woczas za 2 razem komp automatycznie kozysta z 2 i odpala jak złoto.! (generalnie problem polega na tym iz zadko pada taki czujnik i machery czesto przyczyne upatruja w przepustnicy co tak do konca niejest prawda-a komp zadko zapisuje blad czujnika i przelaczenia na zapasowy czujnik co powoduje ze jest to ciezkie do stwierdzenia ) Jesli komus moja rozprawka pomogla to ciesze sie .. wiem ze temat jest walkowany ale moze ktos sobie przypadkowo przeczyta ;]
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
Ostatnio edytowano 10.08.2007, 08:04 przez andriu21tg, łącznie edytowano 2 razy
|
30.07.2007, 11:40 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26 Lokalizacja: Kielce Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
|
Wielkie dzięki andriu21tg.Być to jest głównym problemem większości przypadków "falujących obrotów". Faktycznie - częściej mi się to zdarza na rozgrzanym silniku - ale tylko na benzynie a na gazie nie. Muszę to kiedyś sprawdzić.Szkoda tylko, że na serwisie nie biorą tego pod uwagę jako wielce prawdopodobne źródło usterki.
Pozdrawiam
Mark01
|
30.07.2007, 11:58 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
To wymieńcie panowie te czujniki żeby znaleźć potwierdzenie tej teorii, żeby temat nie był widmo, bo tytuł
Cytuj: Odpowiedz na odwieczne pytanie Falowania i nieodpalania za 1
brzmi groźnie ale w sumie są to nadal przypuszczenia machera.
Ostatnio edytowano 06.08.2007, 16:56 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
30.07.2007, 12:02 |
|
|
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Na dodatek przypadłości jak w poruszanym niedawno temacie przelanego paliwa.
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
30.07.2007, 12:08 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Własnie zamawiam ten czujnik za wymiane 40pln w srode bede wiedzial ile za czujnik ..to napisze ;] i jak mi zalozy to podziele sie info..aa ja tego nierobie w aso tylko w nieautoryzowanym serwisie skody (kolo pracowal w skodzie ) i otworzyl wlasny biziol.. robi sam i co najwazniejsze zna sie..tzn zawsze jego teorie sie sprawdzaja jak tylko zrobie dziele sie !!
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
30.07.2007, 12:39 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Jeżeli miałem czyszczoną przepustnice i nie mam problemów z odpaleniem ślinika na ciepło, a obroty falują to też oznacza że mam walnięty ten 1 czujnik?
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
30.07.2007, 13:11 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
mozliwe bo komp automatycznie przełąncza na tryb awaryjny 2 czuja . jak mi go zamontuja to opowiem co i jak
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
30.07.2007, 14:25 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
A w Skodzie Fabii czasem nie ma czujnika spalania stukowego i 1 czujnika położenia wału? Bo teoria z 2 czujnikami położenia wału jakoś mi sie nie trzyma całości.
Ponadto gdy pada czujnik położenia walu to auta nie idzie wogule odpalić (i to bez względu czy zimny czy ciepły). Jedynie w przypadku padu czujnika spalania stukowego to sterownik silnika przyjmuje awaryjny kat wyprzedzenia zapłonu. I te uszkodzenia doskonale diagnozuje się VAG'iem.
Ponadto efekt falowania silnikiem to w przypadku silników 44/50kW narzucone na siłę spełnianie norm EURO2/EURO4. Sterownik na postoju wykrywa za ubogą mieszankę więc ją koryguje, aż do za bogatej i dalej korekta w drugą stronę - niestety silnik na takie manewry reaguje lekkim falowaniem.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
31.07.2007, 07:54 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
andriu21tg napisał(a): mozliwe bo komp automatycznie przełąncza na tryb awaryjny 2 czuja . jak mi go zamontuja to opowiem co i jak
oj napisz napisz, bo u mnie obroty co prawda nie falują ale za to jak się dobrze rozgrzeje to pali momentalnie ale faktycznie za 2 razem
_________________ pozdrawiam [you]
|
31.07.2007, 11:05 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
dzisaj jade zainstalowac czujnik z montarzem 120pln
przejade odpale poinformuje;)
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
03.08.2007, 11:50 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
co do falujących obrotów to teorii jest wiele ale jeśli chodzi brak rozruchu na ciepłym silniku to ja obstawiam sonde lambda, u mnie tak było i po wymianie nigdy się nie powtórzyło. sonda w mpi jest jedna a wymiana jest prosta.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.08.2007, 12:07 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
andriu21tg napisał(a): dzisaj jade zainstalowac czujnik z montarzem 120pln przejade odpale poinformuje;)
pomogło?
_________________ pozdrawiam [you]
|
06.08.2007, 13:40 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
no i juz po -tzn niezrobili heheh podlaczyl nowy czujnik i wyszlo co nastepuje ;
pod czujnik stary jest podlaczony kabelek z kompa z gazu(przypominam mam seqwnt 24) i ze on podaje blad do komputera glownego i ze to wcale nie czujnik ...hahah a juz myslaem ze mi zorbia ... pan zczytal bledy z kompa (niebylo) polutowa kabelek wziol 50 pln -ów i skonczyla sie teoria na temat falowania ;] heheh
tak wiec pardomsik ale fachman jest do d....
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
06.08.2007, 15:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Właśnie ten temat ostatnio przerabiam, chociaż problemy z odpalaniem na ciepło mam odkąd kupiłem auto (2 lata). Obroty praktycznie nie falują wcale - powiedzmy na grubość połowy wskazówki więc są dla mnie pomijalne a problem przy odpalaniu na ciepło polega na tym, że zanim zaskoczy krztusi się trochę na rozruszniku (nienaturalnie szarpie całym autem) i po około 2-3 sekundach zapala (na zimnym pali od razu).
Na samym początku doczytałem, że pierwszym etapem w leczeniu jest czyszczenie przepustnicy i ewentualna wymiana czujnika temperatury cieczy. Jedno i drugie zrobiłem zaraz po kupieniu auta, ale nic to nie dało - dalej na ciepłym nie chce palić. Pomierzyłem również napięcie na bezpieczniku 9 (ogrzewanie lambdy) ale tam również wszystko było OK.
Wczoraj padło na czujnik Halla na obudowie skrzyni - odkręciłem go i pooglądałem. Przeprowadziłem również test odpalania w wyniku czego okazało się, że czujnik ten odgrywa dużą rolę przy odpalaniu. Na ciepłym standardowo odpalał z trudem, ale po wyjęciu czujnika z docelowego miejsca (bez wypinania go z wiązki) problemy z odpaleniem pozostały na podobnym poziomie (może nieznacznie większym). Auto oczywiście odpaliło i tutaj miałaby zastosowanie teoria mechanika, o którym napisał andriu21tg (mechanior pewnie nie jest do d...). Po ostygnięciu auta odpalanie było OK a po wyjęciu czujnika znowu występowały problemy - czyli tak, jak powinno być.
Po dokładnych oględzinach czujnika stwierdziłem, że wygięła się delikatnie jego obudowa (w miejscu, gdzie obudowa przechodzi w ucho montażowe). Wygięcie to spowodowało oddalenie się czujnika od koła zębatego, przez co impulsy generowanie przez niego są słabsze (słabną z kwadratem odległości). Wraz ze wzrostem temperatury ta odległość może się jeszcze powiększać czego wynikiem są problemy z odpalaniem. Dzisiaj splanowałem (zeszlifowałem) około 0,5 mm obudowy w obszarze, gdzie styka się ona z obudową skrzyni biegów co spowodowało zbliżenie sie czujnika do koła zębatego a przez to polepszenie działania czujnika. Zobaczymy co to da .... (dzisiaj nie jeździłem więc nie przetestowałem).
A skąd moja teoria - bo w tym czujniku niewiele sie może popsuć. Jest to zwykła cewka nawinięta na stałym magnesie, która ma za zadanie generować napięcie zmienne (w necie są przykładowe przebiegi z takiego czujnika). Problem powstaje wtedy, gdy czujnik nadmiernie oddali się od koła zębatego (zadającego impulsy) lub gdy wewnątrz przetrą sie poszczególne zwoje cewki (izolacja oczywiście) i nastąpi zwarcie jednego lub kilku zwojów. O ile w pierwszym przypadku można walczyć to w drugim czujnik jest do wywalenia.
Jak tylko będę wiedział co i jak to oczywiście od razu napiszę.
PS. andriu21tg - czy nie szkoda Ci 40 zł na robociznę przy wymianie czujnika tzn. wykręcenie jednej śrubki i wypięcie malutkiej wtyczki (to wszystko w bardzo dobrze dostępnym miejscu) ?
|
08.08.2007, 18:12 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
2New napisał(a): Właśnie ten temat ostatnio przerabiam, ............
PS. andriu21tg - czy nie szkoda Ci 40 zł na robociznę przy wymianie czujnika tzn. wykręcenie jednej śrubki i wypięcie malutkiej wtyczki (to wszystko w bardzo dobrze dostępnym miejscu) ?
A gdzie dokładnie jest zlokalizowany ten czujnik (tez mam problemy z odpalaniem na cieplo) ?
|
09.08.2007, 09:56 |
|
|