Teraz jest 20.09.2024, 07:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Wymiana płynu w chłodnicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Województwo: łódzkie
Post 
koral napisał(a):
Z reszta, spuszczajac plyn poprzez ten kurek spustowy na dole chlodnicy i tak nie zejdzie Ci caly plyn z ukaldu, sporo pozostanie w zakamarkach bloku silnika.
K.


No właśnie. Ja też wyczytałem na jednym forum, że wystarczy odkręcić korek od zbiorniczka, potem korek spustowy przy chłodnicy i cały płyn zleci... Tak zrobiłem wczoraj i dupa zbita! Zleciało może nieco ponad 3 litry i się skończyło. Też uznałem, że reszta płynu (prawie drugie tyle) została w bloku silnika, bo przecież przy zamkniętym termostacie układ chłodzenia ma mały obieg z pominięciem chłodnicy. Kiedy wyciągnąłem czujnik temperatury z silnika bo musiałem go wymienić, to poleciało mi na rękę jeszcze sporo płynu. Tak więc te wszystkie opisy typu: "odkręć kurek, zlej płyn, potem nalej nowy i gotowe" o kant dupy można potłuc. Ciekawe dlaczego w serwisie Carman za taką "prostą" wymianę zawołali ode mnie 50 zł... Być może jest jeszcze jeden korek spustowy, żeby z silnika spuścić resztę? O tym już nikt nie pisał... A pozostaje po zalaniu układu jeszcze kwestia odpowietrzenia, bo sporo pęcherzyków powietrza dostaje się jeszcze do układu, które trzeba sukcesywnie wymieniać na płyn. U mnie po zalaniu układu nowym płynem do pełna jeszcze sporo musiałem dolewać, kontrolując poziom przy nagrzewającym się uruchomionym silniku. Myślałem że szybko się odpowietrzył i pojechałem w trasę. Ku mojemu zdumieniu po ujechaniu 15 km zaczęła mi migać czerwona kontrolka od temp, sugerująca zbyt niski poziom płynu w układzie. Zjechałem na pobocze i oczywiście - poziom płynu w zbiorniczku był grubo poniżej min. Tak więc wymiana płynu chłodzenia to nie taka bułka z masłem. Jest z tym trochę roboty.

Korzystając z okazji poruszonego tematu- wie ktoś jak się spuszcza wodę z bloku silnika?

_________________
1,9 TDI (133@326)


09.07.2006, 09:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Juz napewno wiem dlaczego tak drogo Ci powiedzieli za wymiane. Zapewne oni maja specjalna wysysarke tego płynu. Odkrecaja jeden waż z bloku silnika a nastepnie wsadzaja tam taka mała rurke i ssaja az wszystko wyciągną.


21.07.2006, 09:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja dzisiej zabralem sie za wymiane i w koncu nie wymienilem, wylecialo tylko 2,5. Mozna wymienic plyn bez odsysania??


20.09.2006, 16:58

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Na upartego może byś wszystko zlał. Ale to zapewne byś musiał każdy wąż odczepić i spuszczac to powoli.


20.09.2006, 21:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Województwo: łódzkie
Post 
Niedawno dowiedziałem się od jednego mechanika w ASO, że płyn zlewają kranikiem u dołu chłodnicy a resztę wyciągają wysysarką... Tak więc spuszczanie płynu to rzeczywiście "bułka z masłem" dla zwykłego obywatela z garażem i kanałem. Tak pisali na 1 forum w manualu do zmiany płynu. Ja często takie porady "zrób to sam" traktuję z pewną dozą sceptycyzmu.

_________________
1,9 TDI (133@326)


21.09.2006, 19:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post po wymianie plynu chlodniczego
witam
dzisiaj wymienialem plyn chlodniczy
mechanik odkrecil zawor spustowy i plynu wylecialo nie za duzo
wlal do zbiornika wyrownawczego jedna butelke G12 i litr wody i juz jest max
czytalem ze uklad ma 6l, jak to mozliwe ze zlecialo tylko 2,5l?


14.07.2007, 16:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Tak, nigdy do końca nie zleci wszystko, zresztą o tym było już pisane na forum :spam:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


14.07.2007, 18:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.01.2007, 08:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia 1,4 16v
Województwo: śląskie
Post 
sebasuperb napisał(a):
Tak, nigdy do końca nie zleci wszystko, zresztą o tym było już pisane na forum :spam:


jak nie zleci do konca?-do ukladu wchodzi ok 6l a mi nowego plynu i wody weszlo ok 2,5l


14.07.2007, 22:40
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
tomasz0328,
Być może metodą na spuszczenie całego płynu a z układu będzie zrobienie tego na ciepłym/gorącym silniku. Bo być może spuściłeś tylko płyn z chłodnicy a reszta została za termostatem. Jeśli ten będzie otwarty na gorącym silniku to powinno wylecieć wszystko, ale podkreślam, że to tylko taka moja niefachowa teoria i nie wiem co powie na to silnik jak się go osuszy na gorąco... ???

Niech ktoś jeszcze się wypowie czy można tak zrobić i czy to zadziała?

W skodzie tego nie przerabiałem jeszcze, ale widać problem jest powszechny że spływa tylko tyle co kot napłakał. W poprzednich autach kilka razy spuszczałem płyn. Robiłem to na ciepłym ale nie gorącym silniku i zawsze wyleciało mniej więcej tyle ile ma pojemności układ, a tutaj skoda przemyślane rozwiązania...


no i Tomku :zolta: za nieużywanie szukajki :nono:


15.07.2007, 15:45
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Osobiście uważam że kros ma racje póki widzi się umiar i nie doprowadza sie do przegrzania silnika, spuszczanie tego na cieplym silniku mogłoby załatwić sprawe


15.07.2007, 19:18

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Mam płyn różowy (r. 2004 więc już chyba czas na wymianę Obrazek ) Jaki płyn polecacie Obrazek





18.08.2007, 19:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post 
U mnie na przeglądzie rocznym w ASO, auto z 2004r powiedziano,że płyn wymienia się co 5 lat a teraz to ewntualnie dolewka jakby było za mało i sprawdzenie szczelności układu i mrozoodporności płynu.

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


18.08.2007, 20:35
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
rico napisał(a):
am płyn różowy (r. 2004

Jeśli płyn różowy to z pewnie z serii G12 czyli wystarczy (wg skody) kontorlować mrozoodpornosć. Jeśli jest OK to nie ma potrzeby wymieniać.

Tylko zielony G11 trzeba wymieniać co 3 lata.


19.08.2007, 00:14
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam. Myśle że na ciepłym silniku tez nie zleci cały płyn, ponieważ termostat pełne otwarcie ma dopiero przy temperaturze powyżej 115 stopni a więc przy normalnym nagrzaniu silnika do 90 otwiera się tylko troszeczkę, ale mogę się mylić pozdro.


06.09.2007, 20:35

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
wystarczy (wg skody) kontorlować mrozoodpornosć.


A jak to zrobić? Jak zamarznie to będzie za późno Obrazek

Obrazek



07.09.2007, 08:07
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL