Teraz jest 20.09.2024, 20:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
ABS i błędy 01314 00597 00283 01316 01054 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam Forumowiczów i znowu zwracam się z prośbą o pomoc.
Z góry przepraszam ,że opis będzie trochę długi ale robię staram się jak najdokładnie opisać sytuację.
Kilka dni temu przy skręceniu w prawo NA SUCHEJ NAWIERZCHNI po wciśnieniu pedału hamulca,pedał cały czas"odbijał" tzn.: ABS działał tak jakbym hamował na śliskiej nawierzchni. Co więcej przy jedździe na prosto i wciśnięciu pedału hamulca sytuacja sie powtórzyła, czyli działał ABS. Odbijaniu ABS towarzyszył odgłos "pstrykania" dochadzący spod maski silnika. (nawet przez moment mysłałem że to bezpiecznik ale po sprawdzeniu okazało się że są w porządku). W końcu zapalił się kontrolka ABS-u, zgasiłm silnik odczekałem chwilkę poczym ponownie uruchomiłem samochód. Kontrolka zgasła, niestety moja radość trwała krótko, kolejny zakręt, próba wciśnięcia pedału hamulca i horror sie powtórzył, czyli pedał zaczął wariować tzn.: cały czas odbijał tak jak próbowałbym hamować na śliskiej nawierzchni. Niestety kontrolka już nie zgasła, pali się cały czas, sam system ABS przestał działać.

Wybrałem się do zaprzyjaźnionego Forumowicza podpiął mnie pod VAG-a i oto lista błędów

Control Module Part Number: 6Q0 907 379
Component and/or Version: ABS 5.7 FRONT V00
Software Coding: 00036
Work Shop Code: WSC 13765
3 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
00597 - Wheel Speed Impulses: Deviation
35-10 - - - Intermittent
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-00 - -


VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 6Y1 919 880 C 
Component and/or Version: KOMBIINSTRUMENT VDO V06
Software Coding: 16141
Work Shop Code: WSC 30295
Additional Info: TMBNB26Y5Y3015743 SKZ7Z0X0400765
1 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent



VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 6Q1 937 049
Component and/or Version: BORDNETZ-SG. 1S30
Software Coding: 09362
Work Shop Code: WSC 13765
2 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317)
28-00 - Short to B+

Z tego co wiem jest problem lewego czujnika obrotu koła.
I w tym miejscu mam kilka pytań
1) Czy może być uszkodzony nie czujnik, lecz kabel od czujnika do sterownika ABS-u ?
2) W jaki sposób mogę sprawdzić połaczenie pomiędzy czujnikiem a sterownikiem czy należy dokonać pomiaru miernikiem samego kabelka ?
3) Gdzie znajduje się sam sterownik ABS-u, czy jest umiejscowiony przy pompie hamulcowej ??

I chyba najważniejsze
4) Jeśli wymienie czujnik przy lewym kole, to czy po podłączeniu kontrolka ABS-u zgaśnie sama , czy trzeba jechać na waga wykasować błąd ??

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC i PRZEPRASZAM ZA TAK DŁUGI POST
W sobotę che wyjechać na wczasy, a tu jak na złość kolejny problem :sciana:


24.06.2007, 21:28
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
kiniu24 napisał(a):
3) Gdzie znajduje się sam sterownik ABS-u, czy jest umiejscowiony przy pompie hamulcowej

Nie przy pompie hamulcowej, jest zintegrowany z jednostką ABS po prawej stronie samochodu.

kiniu24 napisał(a):
1) Czy może być uszkodzony nie czujnik, lecz kabel od czujnika do sterownika ABS-u ?

Moim zdaniem dobrze kombinujesz

Błędy te mówią o rozbieżnym sygnale o obrotach kół (00597) i o błędnym sygnale lub zwarciu na (+) połączenia czujnika G47 (czujnik ABS LP)
oraz o błędnym sygnale i braku komunikacji (01314 z jedn. ster, silnika, 01316 hamulców) co może być echem powyższego (miejmy nadzieję).

Ja też zacząłbym od sprawdzenia przewodów i czujnika.

Nie wiem jedynie co ma do tego błąd 01054 bo mówi on coś o przekaźniku od lampki oświetlenia wnętrza - jeśli dobrze zrozumiałem.

Wracając do ABSu to rozkład pinów w kostce
pin 15 i 16 czujnik PP (G45)
pin 12 I 28 czujnik LP (G47)
pin 30 I 31 czujnik PT (G44)
pin 13 I 14 czujnik LT (G46)

Ciebie interesuje oczywiście G47

Obrazek

A tu umiejscowienie czujnika
Obrazek

[ Dodano: 25-06-2007, 00:14 ]
ps. a jak się ma Twoja gnijąca wiązka, nie zapominaj, że koło ABSu jest druga taka - co być może mogło by wyjaśniać pozostałe błędy o nieprawidłowej komunikacji itp.


24.06.2007, 22:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Nie wiem jedynie co ma do tego błąd 01054 bo mówi on coś o przekaźniku od lampki oświetlenia wnętrza - jeśli dobrze zrozumiałem.


A nie chodzi tu czasem o przekaźnik funkcji X - znczy odłączający duże odbiorniki prądy w czasie rozruchu silnika.

kiniu24, Czy w czasie uruchamiania silnika odłącza ci światła mijania i radio. Jeśli nie, to masz sklejone styki lub zwarcie do plusa w zasilaniu cewki przekaźnika (przekaźnik nonstop ma załączone styki zasilania dużych odbiorników prądu).

Opis tego błędu po angielsku znalazłem taki "..Power Supply Relay (Terminal 30) -J317"

Zaś po polsku taki "..(01054-Przekaźnik napięcia zasilania-zacisk 30-J317 28-10 lub28-00 -zwarcie do plusa-Intermittent)"


Zacisk 30 to o ile mnie pamięć nie myli to zasilanie wysokoprądowych odbiorników (światła mijania, światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby i lusterek).

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


24.06.2007, 23:18
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
nie chodzi tu czasem o przekaźnik funkcji X

Oczywiście możesz mieć rację. Natomiast jedną z przyczyn tego błędu jest
Cytuj:
zkrat v kabelovém vedení k lampićce vnítrního osvìtlení

co na moje tłumaczenie będzie zwarcie w połączeniu kablowym z lampką oświetlenia wnętrza.
Ale jako, że to jedna z przyczyn, obok: luźny kontakt i korozja w kostce to faktycznie może być tak jak mówisz.


mariusz_s napisał(a):
Opis tego błędu po angielsku znalazłem taki Power Supply Relay (Terminal 30) -J317

czyli to co ja po czesku: Relé napájecího napetí sv. 30 -J317 - zkrat na plus

Ale nie znalazłem nic co by wyjaśniało co się kryje pod hasłem J317 - 30 ???
Dlatego może być tak jak mówisz


24.06.2007, 23:34
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam, na początek dziękuje bardzo za cenne informację. Wielkie ukłony :worthy:
Zapomniałem przez moje rozstrzepanie napisać wczoraj o najważniejszym. Po podłączeniu auta do VAGA i wykasowaniu błedów które podałem w pierwszym poście, przejechałem się ponownie. Oczywiście kontrolka ABS zapaliła się momentalnie, podłączyłem ponownie komputer do VAG-a i jedyny błąd który się wówczas pojawił to błąd lewego przedniego koła.
To tak gwoli uzupełnienia de facto nie zminia to mojej sytuacji.

Mariusz, jak uruchamiam auto to światła i radio automatycznie zostają odcięte na dosłownie 2 sek. Rozumiem, że to dobra oznaka ?

Kros dobrałem się do sterownika i mam pytanko:
- Jak mam się zorientować który PIN to 12 I 28 ?
- Czy mam to w jakiś sposób policzyć np: od lewej do prawej ?
- W jaki sposób mogę wypiąc sterownik z kostki ? Wiem że pokazane to jest na schemacie, kytóry mi wysłałeś. Robię zgodnie z rysunkiem i nic, sterownik ani drgnie nie chciałbym czegoś uszkodzić
- Jak sprawdzić kabel od sterownika do czujnika przy kole ?

Wspomniałeś jeszcze o MOKREJ WIĄZCE, chyba ta usterka mine dopadła. Jak ścisne kabel to mam wrazenie że przewody są mokre. naciąłem trochę izolacje ale o dziwo wszystko było suche. Jutro rozetne całość mam nadzieje, że da się to uratować ?


25.06.2007, 19:24
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
kiniu24 napisał(a):
jak uruchamiam auto to światła i radio automatycznie zostają odcięte na dosłownie 2 sek. Rozumiem, że to dobra oznaka ?

raczej tak

kiniu24 napisał(a):
- Jak mam się zorientować który PIN to 12 I 28 ?
- Czy mam to w jakiś sposób policzyć np: od lewej do prawej ?

dokładnie piny liczy się wg rysunku S45-0031
pierwszy pin w górnym rzędzie od prawej to 1 a ostatni (czyli ten z lewej) to 10
rząd śrdkowy to piny od 11 do 26 ( kiernku od prawej do lewej)
i ostatni rząd na dole to piny 27-42
zatem piny 12 i 28 to drugie od prawej w rzędzie dolnym i środkowym

kiniu24 napisał(a):
- W jaki sposób mogę wypiąc

Niestety nie wiem jak wydłubać kostkę. Znalazłem tylko takie materiały poglądowe, ale nie rozbierałem tego jeszcze.


25.06.2007, 21:08
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
znalazłem jeszcze taki opis
Obrazek
nie rozumiem za dobrze tamtego czeskiego tekstu, ale chyba chodzi o odczepienie/odblokowanie w kierunku 1 i potem odłączenie do góry w kierunku 2


25.06.2007, 21:20
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak Kros, to schemacik demontażu sterownika od centrali. Tak na maeginesie strasznie tam ciasno.

[ Dodano: 2007-06-26, 23:09 ]
Kros zwracam się szczególnie do Ciebie ale proszę innych Forumowiczów o pomoc.
Czy jesteś wstanie podać mi informacje gdzie znajduje się przekaźnik do ABS-u. Obawiam się, że moja usterka to coś bardziej poważnego niż czujnik.

Przemierzyłem dzisiaj kabel od STEROWNIKA do CZUJNIKA i wszystko jest w porzadku tzn.: na obu PINach jest przejście, nawet w trakcie wyginania przewodu. Więc ten trop jest błędny.
Kolejne podejrzenia skierowałem na czujnik ABS-u ale tutaj zdziwiłem się jeszcze bardziej. Po podłączeniu do miernika pomiar czujnika lewego /uszkodzonego wg. VAga/ i czujnika prawego podały mi te same wartości.
Teraz pozostal mi chyba tylko ten nieszczęsny przekaźnik.
Z góry dziekuje za pomoc.


25.06.2007, 21:45
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
kiniu24, dopiero teraz zauważyłem dopisek, ale niesety nie wiem


Info dla wszystkich: jeżeli dopisujecie coś do swojego wcześniejeszczego posta to takie dopiski nie pojawiają się w "postach nieczytanych" i mogą sobie leżeć 100 lat niezauważone. Dlatego dajcie mi znać na PW a zrobię tak, żeby wszyscy mieli szansę takiego dopiska zobaczyć


12.08.2007, 16:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.08.2007, 17:30
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Fabia I Combi Comfort
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Kiniu24,

błąd 1054 jest związany ze sterownikiem komfortu (J519). Miałem podobny błąd. W ASO w Toruniu test błędów robią za 80 złotych. Podłączyli VAGa i podczas testu wyszło, że wszystko jest w porządku. Dodam tylko, że błąd ten dotyczy oświetlenia wnetrza samochodu. Ściągając tapicerkę drzwi przednich, trzeba odłączyć czerwone światełko u spodu tapicerki. Ściągałem je podczas gdy się paliło, co mogło zapisać błąd 1054 w komputerze.

Filip

[ Dodano: 2007-08-13, 21:13 ]
Dodatkowo przygasają mi podczas deszczu zegary i podświetlenie środkowej konsoli. I mozliwe, że dlatego błąd 1054 zapisał się znowu w komputerze. Jak sprawdzają w ASO to wszystko jest ok, a jak użytkujesz auto, to błąd się pojawia. Poszedłem więc za radą forumowiczów i przyjrzałem sie mojej wiązce elektrycznej. Zdjąłem taśmę izolacyjną i nie było wody, ale za to błoto. Nawet wcześniej olejem nie byłem w stanie tak ubrudzić rąk. Czekam na deszcz i zobaczę czy znowu zegary przygasają.

_________________
Filip


12.08.2007, 20:33
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam Klubowiczów.
Długo się nie odzywałem w temacie ale w końcu namierzyłem i naprawiłem błąd.
Okazało się że powodem występowania błędu ABS-u lewego przedniego koła była PIASTA.
W trakcie montażu nowej, nie wcisnąłem specjalnego pierścienia do zwrotnicy, którego zadaniem jest zabezpieczanie piasty przed wysunięciem.
Usterka okazała się banalna ale napsuła mi nerwów :sciana:
No cóż człowiek uczy się na błędach, mam nadzieje że mój przypadek pomoże innym Klubowiczą.


16.09.2007, 20:50
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Dobrze że problem rozwiązany i dzięki za podanie rozwiązania.

Szkoda tylko tej daremnej roboty - ale tak to w życiu bywa...


16.09.2007, 20:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.05.2007, 11:45
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Obecnie brak
Województwo: małopolskie
Post 
Wątek już zapomniany i nie bijcie mnie za odnowienie tematu błędu 01054.
Po kasowaniu w mojej Fabce błędów ten jeden ciągle występuje.
Tak sobie czytam różne opisy tego błędu i nie wiem co jest grane.
Czy nie może on być wynikiem odpięcia czujnika otwarcie jednych drzwi (po uszkodzeniu czujnika, który jest w zamku wypiąłem go z kostki aby lampki mi nie świeciły i tak już jeżdżę kilka lat)?
Czy szukać może czegoś innego?


12.04.2008, 12:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Grzenio napisał(a):
Wątek już zapomniany i nie bijcie mnie za odnowienie tematu błędu 01054.
Po kasowaniu w mojej Fabce błędów ten jeden ciągle występuje.
Tak sobie czytam różne opisy tego błędu i nie wiem co jest grane.
Czy nie może on być wynikiem odpięcia czujnika otwarcie jednych drzwi (po uszkodzeniu czujnika, który jest w zamku wypiąłem go z kostki aby lampki mi nie świeciły i tak już jeżdżę kilka lat)?
Czy szukać może czegoś innego?


01054 - sprawdź przekaźnik zasilania J317

wszystko jest w opisie błędu. poszukaj który to jest i sprawdź go, przeczyść styki itd, może potrzebna będzie jego wymiana.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


12.04.2008, 12:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.08.2007, 17:30
Posty: 81
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Fabia I Combi Comfort
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Arielcpu,

mogłbyś powiedzieć co to jest za przekaźnik i gdzie się znajduje? Błąd 1054 mam zawa\sze jak sprawdzam pamięć błędów.

Grzenio,

u mnie przygasają zegary jak włączam wycieraczki. Zobacz czy coś takiego u ciebie nie występuje.

_________________
Filip


12.04.2008, 13:02
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL