![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 29.06.2024, 05:48
|
[F1] KONTROLKA Elektronicznego ukłądu sterowania silnikiem
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Miałem identyczny objaw co TY padnięta sonda lambda na kolektorze na gwarze wymiana bez problemu
|
17.06.2007, 20:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kika napisał(a): Miałem identyczny objaw co TY padnięta sonda lambda na kolektorze na gwarze wymiana bez problemu
Kolego,
u mnie ani VAG-COM ani VW Tool nie wykazuje zadnych bledow..
Czy mozliwe, ze moge miec padnieta jedna z sond skoro mam wolowata bryke ponizej 3000 obr/min?
Poza tym nie wiem jak moglbym wyeliminowac POTENCJALNY problem z zatkanym wydechem/katalizatorem.
Pozdrawiam,
Norbert
|
18.06.2007, 10:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
U mnie tez po wymiane sondy lambda (tylko nie pamietam ktorej, chyb tej przed katalizatorem, silnik BBY) wszystko gra. Raz tylko zima, po silnych mrozach, zapalila sie lampka EPC, ale po skasowaniu VAGiem bylo juz OK. Facet W ASO poradzil mi, bym co pewien czas pokrecil silnik na wyzszych obrotach, bo na sondzie lambda lubi sie osadzac jakis osad. Postapilem jak mi radzi, zrobilem kilka rundek po obwodowce ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) . Jak dotychczas problem sie wiecej nie pojawil.
|
18.06.2007, 11:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.06.2007, 16:05 Lokalizacja: Giżycko/Białystok Posty: 44
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia (h-back) Fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
szachu napisał(a): U mnie tez po wymiane sondy lambda (tylko nie pamietam ktorej, chyb tej przed katalizatorem, silnik BBY) wszystko gra. Raz tylko zima, po silnych mrozach, zapalila sie lampka EPC, ale po skasowaniu VAGiem bylo juz OK. Facet W ASO poradzil mi, bym co pewien czas pokrecil silnik na wyzszych obrotach, bo na sondzie lambda lubi sie osadzac jakis osad. Postapilem jak mi radzi, zrobilem kilka rundek po obwodowce ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) . Jak dotychczas problem sie wiecej nie pojawil.
Ha!
Czyli mamy dwa głosy na sondę lambda. Czyli jakieś 300 PLN??
Jeden na czujnik temperatury.
Jeden na zalanie komory odpowietrzającej...
Taki problem jak Jacek Wawa (czyli dwie kontrolki EPC + sterowanie mocą) i samochód ze ślimaczą prędkością awaryjną 15 km/h do serwisu też raz miałem.. Wtedy diagnoza ASO była: uszkodzona przepustnica. Wymienili mi całość, bo podobno nie dało się jakiegoś czujnika osobno wymienić.
Na szczęście car był wtedy na gwarancji...
Ale postraszyli mnie że takie "cóś" kosztuje z 1,5 tysiaka...
Chociaż to trochę dziwne żeby po 1-1,5 roku tak mi się zapchała przepustnica...
Szachu, a co do tego pożyłowania silnika i sondy to możesz mieć rację.
Zauwazyłem że kontrolka zapala się właśnie przy/przed/po jeździe miejskiej, małe prędkości, duże spalanie, może faktycznie coś się osadza...
.
|
18.06.2007, 13:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
viberpol napisał(a): Szachu, a co do tego pożyłowania silnika i sondy to możesz mieć rację. Zauwazyłem że kontrolka zapala się właśnie przy/przed/po jeździe miejskiej, małe prędkości, duże spalanie, może faktycznie coś się osadza...
.
Takie opinie slyszalem tez od innych ludzi. Zazwyczaj robie krotkie trasy, 90% po miescie (latem droche wiecej trasy).
Co do sondy lambda, to u mnie VAG pokazal bledy, co prawda byly one oznaczone jako sporadyczne, ale jednak byly ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) A jak ze spalaniem? Masz wrazenie ze wzroslo? Bo jesli tak to masz nastepny + na padnieta sonde. Co do ceny sondy, to wszystko zalezy odo tego gdzie kupujesz. W ASO zaspiewali mi ok. 550 zl ![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif) , w necie znalazlem zamiennik (kontaktowalem sie z gosciem, mowil, ze te same sondy dostarcz do ASO_ koszt niecale 200 zl ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) . Jak wchesz to w domu powinienem miec gdzies adres goscie (to byl jakis sklep internetowy).
|
18.06.2007, 13:39 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
szachu napisał(a): (...) Co do ceny sondy, to wszystko zalezy odo tego gdzie kupujesz. W ASO zaspiewali mi ok. 550 zl ![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif) , w necie znalazlem zamiennik (kontaktowalem sie z gosciem, mowil, ze te same sondy dostarcz do ASO_ koszt niecale 200 zl ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) . Jak wchesz to w domu powinienem miec gdzies adres goscie (to byl jakis sklep internetowy).
Kolego, to podrzuć na forum namiar - może w każdej chwili okazać się przydatny.
Pozdrawiam,
Norbert
|
18.06.2007, 15:06 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja miesiąc temu wymieniałem sondę którą kupiłem za 140zł orginał a cena w ASO mnie przeraziła!!!
a potem zobaczyłem to http://moto.allegro.pl/item206872168_so ... nowa_.html
Więc moze warto skontaktowac sie z tym gościem
|
18.06.2007, 18:00 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dodam, że Allegrowicz ma nickname: gigantmoto
Aukcja wkrotce nie bedzie dostepna ani online ani w archiwum.
Pozdrawiam,
Norbert
|
18.06.2007, 19:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Tak jak piszą padnięta sonda nie ma nic do obrotów ----katalizator ulega zapchaniu z powodu -zatankowania benzyny ołowiowej -----niska rezerwa natomiast powoduje nieregularny dopływ paliwa co prowadzi do wypadania zapłonu ,niespalane paliwo przedostaje się do układu wydechowego i uszkadza katalizator -----branie auta na pych lub zaciąg doprowadzić może do rozerwania katalizatora . Co do przepustnicy ma ona dwa czujniki które jak są uszkodzone to silnik pracuje tak jak na wolnych obrotach do 1500obr
|
18.06.2007, 21:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Dzis wieczorem poszukam namiarow na goscia od sondyt lambda.
|
19.06.2007, 07:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
I tu chyba masz racje...
Wyjezdzam na urlop autem i musze przygotowac je do drogi.
Czuje, ze bede musial sprawdzic ten katalizator. Mialem kiedys problem z dwoma padnietymi cewkami i wtedy silnik chodzi jak traktor a z przodu dymilo mi sie obok silnika...
Potem wymienilem jedna i wracalem na 3 ponad 200 km. Wiec sa przeslanki co do katalizatora.
kika napisał(a): Tak jak piszą padnięta sonda nie ma nic do obrotów ----katalizator ulega zapchaniu z powodu -zatankowania benzyny ołowiowej -----niska rezerwa natomiast powoduje nieregularny dopływ paliwa co prowadzi do wypadania zapłonu ,niespalane paliwo przedostaje się do układu wydechowego i uszkadza katalizator -----branie auta na pych lub zaciąg doprowadzić może do rozerwania katalizatora . Co do przepustnicy ma ona dwa czujniki które jak są uszkodzone to silnik pracuje tak jak na wolnych obrotach do 1500obr
POzdrawiam,
Norbert
Na szczescie nic nie wyszlo na sprawdzeniu. To chyba wina naszego gazu.
W drodze do Chorwacji i z powrotem śmigał aż było miło!
Ostatnio edytowano 31.10.2007, 21:06 przez DJNorbi75, łącznie edytowano 1 raz
|
19.06.2007, 09:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Dla chętnych podaje namiary na gościa który oferował mi sonde lambda (jesli dobrze pamiętam, u niego było najtaniej):
sklep@skoda-czesci.pl
Dla silnika 1.4 16V 55kW BBY koszt sond był następujący: sonda przed katalizatorem - 135 zł, sonda za katalizatorem - 175 zł.
|
19.06.2007, 22:28 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |