Teraz jest 21.09.2024, 09:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
technika jazdy 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post technika jazdy
witam :crazy:
jaka jest optymalna prędkość fabek (aby były oszczędne) słyszałem ża między 100km/h a 120km/h :banana:
co o tym sądzicie ??


09.06.2007, 22:55
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
0 km/h wtedy jest najbrdziej oszczedna :hysterical:

a tak na serio..to umnie 5bieg 90-100km/h - spalanie chwilowe 2,5-3,5l/100km

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


10.06.2007, 07:10
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak naprawdę to cięzko powiedzieć ja stosowałem rózne techniki jazdy i efekty były rózne, raz jadę spokojnie a spaliło dużo drugim razem podkreciłem, myśłe teraz mi spalił a tu wyszło mało, lub odwrotnie. Dlatego kręce do 3000 i dopiero zmieniam biegi, przynajmnie najlepiej dla silnika.
Co do prędkości to napewno najmniej spali jadąc 80, ale to wleczenie się. Myśle, że 100 to optymalna prędkość a przy 120 napewno będzie miał już spore pragnienie.
Mi z komp. wychodzi średnia 7l. wliczając jazdę z klimą a przyniej nie odmawia sobie. Zachłanna bestia.


10.06.2007, 07:23
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
chcesz bawic sie w rekordy, zamontuj tempomat

przy licznikowych 85-90km/h na V pokazuje chwilowe 4,8L

przy ~60km/h mniej mi spali na IV niż na V

dobra zabawa ale wycieńczająca.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


10.06.2007, 07:32
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi napisał(a):
dobra zabawa ale wycieńczająca.


..i nie na naszych drogach :evil:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


10.06.2007, 08:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Skoro już jest taki temat założony, to mam pytanie do Was.

Czy w korku gdzie prędkość "posuwu" nie przekracza 15 km/h a dystans kończy się po 20-40 metrach jeździcie tylko na jedynce, czy raczej czym prędzej wrzucacie dwójkę i jedziecie na "bezgazie"? Czy może dajecie w palnik a jedynce i resztę dystansu toczycie się na luzie? Ja przyznam że wolę jeździć na jedynce niż ciągle machać drągiem.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


11.06.2007, 10:51
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 25.07.2006, 16:05
Lokalizacja: WPR 01 ....
Posty: 301
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005 / 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Moim skromnym zdaniem z korkiem jest cały problem w tym, że często się zatrzymujesz i ruszasz. Szczególnie odczuwalne w Warszawie i innych dużych miastach. Przy takim ciągłym podjeżdżaniu samochód spala najwięcej paliwa w przeliczeniu na 100 km. Osobiście nie mam ulubionej techniki jazdy ... po prostu się nie opłaca. Czy jade oszczędnie, czy jadę dynamicznie jak wpdanę w korek i tak średnia wychodzi ok. 9 - 10 l/100km. Skoro nie widać różnicy jadę jak leci :hurra:

_________________
http://travian.interia.pl/?uc=pl9_40938


11.06.2007, 19:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A mnie to wali, ciągle gaz w podłodze bo inaczej sie jechać nie da :P


11.06.2007, 19:39

Dołączył(a): 09.09.2006, 20:37
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Filip-Poznan napisał(a):
A mnie to wali, ciągle gaz w podłodze bo inaczej sie jechać nie da :P
Słusznie ,jezdzic a nie liczyć moniaki.

_________________
Usługi glazurnicze na terenie Warszawy i okolic- Zapraszam :)


13.06.2007, 15:35
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam, co do techniki jazdy a spalania w ostatnim numerze "Motoru" jest artykuł na ten temat. Z własnych doświadczeń wypróbowalem metodę hamowania silnikiem przy dojeżdżaniu do świateł i rzeczywiscie komputer pokazuje 0,0 l/100 km spalania chwilowego, wrzucając na luz silnik spala około 0,9 l/h. Zalecaja też m.in. zmieniać biegi przy 2500 rpm i taką prędkość obrotową utrzymywać, ale przynajmniej u mnie jadąc na V biegu daje to jakieś 80 - 85 km/h więc wolno i sie tak cały czas jechać nie da. Moje auto w trasie pali 5,7-5,9 l/100 natomiast w mieście nawet 8.
Pozdrawiam


13.06.2007, 15:58

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Myjk napisał(a):
Skoro już jest taki temat założony, to mam pytanie do Was.

Czy w korku gdzie prędkość "posuwu" nie przekracza 15 km/h a dystans kończy się po 20-40 metrach jeździcie tylko na jedynce, czy raczej czym prędzej wrzucacie dwójkę i jedziecie na "bezgazie"? Czy może dajecie w palnik a jedynce i resztę dystansu toczycie się na luzie? Ja przyznam że wolę jeździć na jedynce niż ciągle machać drągiem.


ja zapinam 2 i tocze sie

_________________
Obrazek


13.06.2007, 16:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Akurat w tym wypadku mniej chodziło mi o spalanie, a bardziej o oszczędzanie sprzęgła. Osobiście bardzo często krótkie dystanse śmigam na jedynce bo nie chce mi się machać drążkiem i dusić co chwilę sprzęgła...

Co do hamowania silnikiem to jest to raczej oczywiste. Tą technikę stosowało się od zawsze, ale dopiero od kiedy silnikiem steruje komputer i są bezpośrednie wtryski, przy okazji możliwe jest "oszczędzanie" na paliwie. Co do obrotów, to polecam przeczytać instrukcję - są tam ładne wykresy pokazujące stosunek spalania do obrotów na poszczególnych biegach. ;)

Ja tam mógłbym jeździć i 50-60/h gdybym miał pewność że nikt nie będzie mnie wymijać na złamanie karku, bo mu się wcześniej wstać nie chciało. Zasadniczo i tak moja średnia prędkość w czasie jazdy do pracy to (sic!) 30-40 km/h :/ Jednocześnie zastanawiam się kiedy ludzie zrozumieją że przy jeździe w mieście nie liczy się szybkość, tylko płynność jazdy... przede wszystkim nie opóźnianie ruszania ze świateł...

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


14.06.2007, 22:14
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Myjk napisał(a):
przede wszystkim nie opóźnianie ruszania ze świateł...


Popieram! Często jest tak że wszyscy czekają na zielone a jak już jest to dopiero szukają biegów.

A jaka jest najbardziej optymalna prędkość do jazdy po autostradzie? Ja zazwyczaj utrzymuję wskazówkę na 140km/h (jeśli prędkościomierz przekłamuje o 5% to w rzeczywistości jest 133km/h). Niestety nie mam komputera żeby mi pokazał ile ciągnie.

Mam silnik 1.4 50KW 68KM


16.09.2007, 19:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
U mnie przy 140/h ciągnie 8-8,5l U Ciebie, teoretycznie "jedzenie" paliwa powinno być zbliżone. Zależy jak przełożenia w skrzyni są zestrojone. Ile maksymalnie ten Twój silnik śmiga? Najbardziej ekonomiczne jest 90/h na V biegu. Pali wtedy 4,5-5l. Ja osobiście w trasie śmigam 90-110/h i wychodzi około 6l/100km

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


16.09.2007, 20:35
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nawiazujac do powyzszych wypowiedzi :

w korkach: na jedynce zwykle, jak wiekszy dystans to dwojka i noga zdjeta z gazu - niech sie toczy. Staram sie jechac tak [ gdzie to mozliwe oczywiscie ] zeby jak najmniej robic "podciagniec" na dlugosc jednego auta, lepiej chwile odczekac az zrobi sie wiecej miejsca. Pod jednym warunkiem - gdy przejezdzam przez skrzyzowanie i od razu stoje w korku, to ofkors nie robie sobie takich miejsc, zeby ktos przeze mnie nie zostal na srodku skrzyzowania.

Po drogach "zwyklych" jezdze jakies 90 kmh na piatce, wiec bierze wtedy stosunkowo malo, problem jest na "autostradach" - w moim samochodzie WYBITNIE brakuje szostego biegu. I co z tego ze rozpedzenie sie od 120 do 150 zajmuje malo czasu, jesli przy 120 kmh ja mam ponad 3000 obrotow na budziku a komputerek pokazuje ok. 8 litrow... wiec chcac jechac ekonomicznie na autostradzie, musze jechac wolniej niz auta z mniejszymi silnikami a lepszymi przelozeniami [ np. focus 1,6 na V biegu przy 120 kmh dopiero zbliza sie do 3000 obrotow ]


17.09.2007, 08:07
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL