Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Rozruch ciepłego silnika a błąd 16555
Czy może ktoś mi wytłumaczyc jak to jest z zapalaniem silnika 1.4 MPI, a mianowicie:
- jak silnik jest zimny kręcę może 1s i już silnik pięknie pali
- wystarczy że się nagrzeje do temperatury właściwej i pierwsze 2 sekundowe kręcenie powoduje że niby już łapie ale wygląda jakby 1 cylinder tylko złapał i od razu gaśnie (trwa to może z 1s). Ponowne bez najmniejszej zwłoki przekręcenie kluczyka i ok 0.5 sekundy i pięknie pali jak na zimnym.
o co tu chodzi? jakieś sugestie?
BTW przebieg 45k km.
_________________ pozdrawiam [you]
Ostatnio edytowano 01.07.2007, 20:35 przez vg1, łącznie edytowano 1 raz
|
28.04.2007, 15:03 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Rozruch ciepłego silnika
vg1 napisał(a): Czy może ktoś mi wytłumaczyc jak to jest z zapalaniem silnika 1.4 MPI, a mianowicie: - jak silnik jest zimny kręcę może 1s i już silnik pięknie pali - wystarczy że się nagrzeje do temperatury właściwej i pierwsze 2 sekundowe kręcenie powoduje że niby już łapie ale wygląda jakby 1 cylinder tylko złapał i od razu gaśnie (trwa to może z 1s). Ponowne bez najmniejszej zwłoki przekręcenie kluczyka i ok 0.5 sekundy i pięknie pali jak na zimnym.
o co tu chodzi? jakieś sugestie? BTW przebieg 45k km.
Moze czujnik tem.cieczy chlodzacej padac.
_________________ ZAAKO
|
28.04.2007, 15:12 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
a gdzie on jest? ewentualnie jaki jest koszt nowego?
/edit
czy to któryś z tych do mego silnika (AZE)? LINK
/edit
to raczej ten do 1.4 44kW
LINK
_________________ pozdrawiam [you]
|
28.04.2007, 15:23 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
vg1 napisał(a): a gdzie on jest? ewentualnie jaki jest koszt nowego? /edit czy to któryś z tych do mego silnika (AZE)? LINK/edit to raczej ten do 1.4 44kW LINK Obrazek
To ten.Tylko najpierw proponowalbym spryskac polaczenie jakims specyfikiem to polaczen elektrycznych,moze styku nie ma,zasniedzial.
_________________ ZAAKO
|
28.04.2007, 16:59 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
dzięki za rady
BTW znalazłem coś takiego:
ma ktoś jakieś fotki lub może opisać jak go zdemontować?
_________________ pozdrawiam [you]
|
28.04.2007, 17:08 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
U mnie robi się też od czasu coś takiego jak u vg1, tylko - czujnik raczej pracuje prawidłowo - wskazania temperatury na desce rozdzielczej są ok? Co to może być innego?
|
30.04.2007, 10:26 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Ja proponuję proponuję podłączenie do VAGa. U mnie podobne objawy robił układ paliwowy. Bez VAGA to trochę wróżenie z fusów.
|
30.04.2007, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
mrjinks napisał(a): U mnie robi się też od czasu coś takiego jak u vg1, tylko - czujnik raczej pracuje prawidłowo - wskazania temperatury na desce rozdzielczej są ok? Co to może być innego?
Tez tak mam z tym zapalaniem (myslalem ze ten typ tak ma) i tez po wymianie termostatu wskaznik zachowuje sie jak nalezy, wiec chyba czujnik sprawny. Jakies pomysly ?
|
30.04.2007, 12:04 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
Hmm, jakis czas temu byl blad 16555, ktory opisywalem na formum. Sam nie wiem. A co z tym układem paliwowym? Co było nie tak?
|
30.04.2007, 12:22 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mrjinks napisał(a): A co z tym układem paliwowym? Co było nie tak?
Filtr węglowy
|
30.04.2007, 12:44 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19 Lokalizacja: Szklarska Poreba Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
|
vg1 napisał(a): dzięki za rady BTW znalazłem coś takiego: Obrazek ma ktoś jakieś fotki lub może opisać jak go zdemontować?
Vog1 skad masz takie foto serwisowe?Tez bym chcial taka serevisowke
_________________ ZAAKO
|
30.04.2007, 12:54 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28 Lokalizacja: z Kątowni [; Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
kros, jak możesz podać w którym miejscu znajduje się ten filtr węglowy? Czy da radę to wymienić samemu(rozumiem, że chodzi o tankowanie pod korek?)?
|
30.04.2007, 20:50 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mrjinks napisał(a): rozumiem, że chodzi o tankowanie pod korek? i tak i nie Aso twierdzi że ten błąd (16825) to wynik złego tankowania (przelanie albo zalanie odpowetrznika), choć ja nigdy nie przelewałem. Więc albo jest jeszcze jakaś inna przyczyna albo jakiś osioł na stacji mi przelał albo/i zalał ten odpowietrznik (wcześniej pozwalałem lać obsłudze stacji - teraz już zawsze sam leję). Co do innej przyczyny to mało prawdopodobne bo widziałem pismo od SAP do ASów że te naprawy nie będa rozliczane w ramach gwarancji bo to z winy złego tankowania czyli użytkownika. Ja zrobiłem raban w SAP i zrobili mi to w ramach gwaracji z częściowym udziałem własnym. Ale wracając do pytania to chyba jednak chodzi o tankowanie pod korek, choć nic o tym nie wiem [ Dodano: 2007-05-01, 22:41 ]mrjinks napisał(a): kros, jak możesz podać w którym miejscu znajduje się ten filtr węglowy? Czy da radę to wymienić samemu
Odpowiedziałem w temacie o filtrze
|
01.05.2007, 21:37 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam taki sam objaw na ciepłym silniku (1,4 mpi 50 kW) kiepsko pali ale nie zawsze czasami łapie tak jak na zimnym, wymieniałem czujnik cieczy i świecie i nadal to samo. Z tym że jak podłaczam do Vaga nie ma żadnych błedów, oprócz tego że czasami trzeba dłużej pokręcić dochodzi mi jeszcze drganie silnika. Tzn jak obserwowałem na vagu jest cały czas 800 obrotów i w pewnym momencie spada do 762 silnik się zatrzęsie i pochodzi jakąś chwilę normalnie i znowu się zatrzęsie, czasami częściej się trzęsie czasami rzadziej. Nie mam pojęcia co to może być, czy takie objawy moga być związane z tym filtrem weglowym. Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź
|
04.05.2007, 22:22 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
kros napisał(a): Aso twierdzi że ten błąd (16825) to wynik złego tankowania (przelanie albo zalanie odpowetrznika), choć ja nigdy nie przelewałem
kros, Wystarczy, że jakiś osioł z obsługi stacji nie wsadził dokładnie nalewaka, lub wyciągał go gdy jeszcze leciało paliwo. I gotowe.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
05.05.2007, 10:07 |
|
|