Teraz jest 28.06.2024, 16:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Rozruch ciepłego silnika a błąd 16555 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Rozruch ciepłego silnika a błąd 16555
Czy może ktoś mi wytłumaczyc jak to jest z zapalaniem silnika 1.4 MPI, a mianowicie:
- jak silnik jest zimny kręcę może 1s i już silnik pięknie pali
- wystarczy że się nagrzeje do temperatury właściwej i pierwsze 2 sekundowe kręcenie powoduje że niby już łapie ale wygląda jakby 1 cylinder tylko złapał i od razu gaśnie (trwa to może z 1s). Ponowne bez najmniejszej zwłoki przekręcenie kluczyka i ok 0.5 sekundy i pięknie pali jak na zimnym.

o co tu chodzi? jakieś sugestie?
BTW przebieg 45k km.

_________________
pozdrawiam [you]


Ostatnio edytowano 01.07.2007, 20:35 przez vg1, łącznie edytowano 1 raz



28.04.2007, 15:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Rozruch ciepłego silnika
vg1 napisał(a):
Czy może ktoś mi wytłumaczyc jak to jest z zapalaniem silnika 1.4 MPI, a mianowicie:
- jak silnik jest zimny kręcę może 1s i już silnik pięknie pali
- wystarczy że się nagrzeje do temperatury właściwej i pierwsze 2 sekundowe kręcenie powoduje że niby już łapie ale wygląda jakby 1 cylinder tylko złapał i od razu gaśnie (trwa to może z 1s). Ponowne bez najmniejszej zwłoki przekręcenie kluczyka i ok 0.5 sekundy i pięknie pali jak na zimnym.

o co tu chodzi? jakieś sugestie?
BTW przebieg 45k km.


Moze czujnik tem.cieczy chlodzacej padac.

_________________
ZAAKO


28.04.2007, 15:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
a gdzie on jest? ewentualnie jaki jest koszt nowego?
/edit

czy to któryś z tych do mego silnika (AZE)? LINK
/edit

to raczej ten do 1.4 44kW
LINK

Obrazek

_________________
pozdrawiam [you]


28.04.2007, 15:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
vg1 napisał(a):
a gdzie on jest? ewentualnie jaki jest koszt nowego?
/edit

czy to któryś z tych do mego silnika (AZE)? LINK
/edit

to raczej ten do 1.4 44kW
LINK

Obrazek



To ten.Tylko najpierw proponowalbym spryskac polaczenie jakims specyfikiem to polaczen elektrycznych,moze styku nie ma,zasniedzial.

_________________
ZAAKO


28.04.2007, 16:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
dzięki za rady
BTW znalazłem coś takiego:
Obrazek

ma ktoś jakieś fotki lub może opisać jak go zdemontować?

_________________
pozdrawiam [you]


28.04.2007, 17:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28
Lokalizacja: z Kątowni [;
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
U mnie robi się też od czasu coś takiego jak u vg1, tylko - czujnik raczej pracuje prawidłowo - wskazania temperatury na desce rozdzielczej są ok? Co to może być innego?


30.04.2007, 10:26
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Ja proponuję proponuję podłączenie do VAGa. U mnie podobne objawy robił układ paliwowy. Bez VAGA to trochę wróżenie z fusów.


30.04.2007, 10:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
mrjinks napisał(a):
U mnie robi się też od czasu coś takiego jak u vg1, tylko - czujnik raczej pracuje prawidłowo - wskazania temperatury na desce rozdzielczej są ok? Co to może być innego?

Tez tak mam z tym zapalaniem (myslalem ze ten typ tak ma) i tez po wymianie termostatu wskaznik zachowuje sie jak nalezy, wiec chyba czujnik sprawny. Jakies pomysly ?


30.04.2007, 12:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28
Lokalizacja: z Kątowni [;
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
Hmm, jakis czas temu byl blad 16555, ktory opisywalem na formum. Sam nie wiem. A co z tym układem paliwowym? Co było nie tak?


30.04.2007, 12:22
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
mrjinks napisał(a):
A co z tym układem paliwowym? Co było nie tak?

Filtr węglowy


30.04.2007, 12:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.03.2007, 19:19
Lokalizacja: Szklarska Poreba
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Vw polo 1.4 86km Highline
Rok prod.: 2010
Województwo: dolnośląskie
Post 
vg1 napisał(a):
dzięki za rady
BTW znalazłem coś takiego:
Obrazek

ma ktoś jakieś fotki lub może opisać jak go zdemontować?


Vog1 skad masz takie foto serwisowe?Tez bym chcial taka serevisowke :)

_________________
ZAAKO


30.04.2007, 12:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28
Lokalizacja: z Kątowni [;
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
kros, jak możesz podać w którym miejscu znajduje się ten filtr węglowy? Czy da radę to wymienić samemu(rozumiem, że chodzi o tankowanie pod korek?)?


30.04.2007, 20:50
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
mrjinks napisał(a):
rozumiem, że chodzi o tankowanie pod korek?

i tak i nie :crazy:
Aso twierdzi że ten błąd (16825) to wynik złego tankowania (przelanie albo zalanie odpowetrznika), choć ja nigdy nie przelewałem. Więc albo jest jeszcze jakaś inna przyczyna albo jakiś osioł na stacji mi przelał albo/i zalał ten odpowietrznik (wcześniej pozwalałem lać obsłudze stacji - teraz już zawsze sam leję).

Co do innej przyczyny to mało prawdopodobne bo widziałem pismo od SAP do ASów że te naprawy nie będa rozliczane w ramach gwarancji bo to z winy złego tankowania czyli użytkownika.

Ja zrobiłem raban w SAP i zrobili mi to w ramach gwaracji z częściowym udziałem własnym. Ale wracając do pytania to chyba jednak chodzi o tankowanie pod korek, choć nic o tym nie wiem

[ Dodano: 2007-05-01, 22:41 ]
mrjinks napisał(a):
kros, jak możesz podać w którym miejscu znajduje się ten filtr węglowy? Czy da radę to wymienić samemu


Odpowiedziałem w temacie o filtrze


01.05.2007, 21:37
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mam taki sam objaw na ciepłym silniku (1,4 mpi 50 kW) kiepsko pali ale nie zawsze czasami łapie tak jak na zimnym, wymieniałem czujnik cieczy i świecie i nadal to samo. Z tym że jak podłaczam do Vaga nie ma żadnych błedów, oprócz tego że czasami trzeba dłużej pokręcić dochodzi mi jeszcze drganie silnika. Tzn jak obserwowałem na vagu jest cały czas 800 obrotów i w pewnym momencie spada do 762 silnik się zatrzęsie i pochodzi jakąś chwilę normalnie i znowu się zatrzęsie, czasami częściej się trzęsie czasami rzadziej. Nie mam pojęcia co to może być, czy takie objawy moga być związane z tym filtrem weglowym. Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź


04.05.2007, 22:22

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Aso twierdzi że ten błąd (16825) to wynik złego tankowania (przelanie albo zalanie odpowetrznika), choć ja nigdy nie przelewałem


kros, Wystarczy, że jakiś osioł z obsługi stacji nie wsadził dokładnie nalewaka, lub wyciągał go gdy jeszcze leciało paliwo. I gotowe.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


05.05.2007, 10:07
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL