|
|
Teraz jest 20.09.2024, 00:33
|
Wspomaganie / wyciek płynu / przerdzewiały przewód
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Pad czujnika skrętu zawsze jest w ratach,. Najpierw przygasają światła, później zaświeca się kontrolka, aż wreszczcie pada czujnik na stałe i/lb do kompletu pompa.
Najczęstrzą awarią w czujnikach jest przetarcie się wiązki przewodów, problem znany ASO ale no cóż klienta trzeba ogolić z kasy wciskając mu nowy czujnik (lub regenerowany) jednocześnie zabierając stary. Naprawa kabelków jest prosta.
Awaria pompy nigdy nie jest na raty. Padają w niej 2 tranzystory mocy w sterowaniu. Pompa staje natychmiast. Wymiana pracochłonna zaś części trudno osiągalne.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
20.04.2007, 09:07 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mariusz_s, masz na myśli gnijącą wiązkę pod pokrywą silnika, czy może przewody znajdujące się bliżej samego czujnika? U mnie jest trochę dziwna sytuacja, światła zaczynają przygasać przeważnie gdy jest ciepło na zewnątrz, w zimie czasami podczas jazdy, ale bardzo rzadko. W serwisie ASO powiedzieli mi, że w przypadku problemów ze wspomaganiem, wyłącza się ono podczas jazdy powyżej 80km/h, ale nie mogę tego potwierdzić (być może wciskali kit). W mojej fabii typuję na czujnik albo wiązkę. Na razie nic nie zmieniam, bo nawala tylko co jakiś czas, a dużo nią nie jeżdżę. Obawiam się tylko aby pompa nie padła, sprawdzałem że kiedy wyje, pobiera około 40A, więc nie ma się co dziwić że światła siadają. Zastanawiam się też czy może to mieć jakiś zły wpływ na pozostała elektronikę (np. sterownik silnika).
|
20.04.2007, 10:45 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Mam na myśli kabel przy samym czujniku. Często się przeciera w połowie długości kabla (pomiędzy czujnikiem a kostką przyłączeniową) i są problemy z czujnikiem. Wystarczy połączyć kable, poprawnie zaizolować i po problemie. W ASO idą bezczelnie na łatwizne goląc przy tym z kasy bezlitośnie klienta sprzedając mu regenerowany czujnik w cenie ciut niższej niż nowy jeśli oddasz stary.
Jeśli problemy ze wspomaganiem uwidaczniają się przy zmianach pogody to trzeba by sprawdzić oba miejsca. "słynna" gnijąca wiązka też ma wpływ na wspomaganie, biegną w niej kable od czujnika skrętu.
Sprawdź kabel przy samym czujniku, wiązke przy podłużnicy i ilość płynu hydraulicznego. U mnie padł czujnik (wymiana gwarancyjna) i pół roku później pompa zaczeła mocno wyć po silnym skręcie kół. Okazało się, że w zbiornniczku pompy brakowało płynu.
ASO przy przeglądzie ma obowiązek to sprawdzać, u mnie nie zajżali tam ani razu.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
20.04.2007, 12:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mariusz_s napisał(a): Mam na myśli kabel przy samym czujniku. Często się przeciera w połowie długości kabla (pomiędzy czujnikiem a kostką przyłączeniową) i są problemy z czujnikiem. Wystarczy połączyć kable, poprawnie zaizolować i po problemie. W ASO idą bezczelnie na łatwizne goląc przy tym z kasy bezlitośnie klienta sprzedając mu regenerowany czujnik w cenie ciut niższej niż nowy jeśli oddasz stary.
Tzn. o co dokładnie sie ten kabel przeciera, o jaki element samochodu?
|
20.04.2007, 15:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ile płynu około powinno sie wlać do pompy mi weszło ok 1/2 litra wlewałem przy wygaszonym silniku czy to moze być jedna z przyczy problemu który opisywałem wyżej
|
20.04.2007, 23:25 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
shadow napisał(a): ile płynu około powinno sie wlać do pompy mi weszło ok 1/2 litra wlewałem przy wygaszonym silniku czy to moze być jedna z przyczy problemu który opisywałem wyżej
Bardzo prawdopodobne, ponieważ w całym układzie jest bodajże 0,8 L czyli miałeś tam suchutko. O tym, że miarka poziomu jest na korku to wiesz?
|
21.04.2007, 00:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
wiem że miarka jest na korku ,ale znajomy po fakcie powiedział mi ze powinno sie nalewac przy odpalonym silniku i maksymalnym skreceniu kól w jedna i druga strone , ja nalewałem przy wygaszonym , puzniej włączyłem go na chwilke i dolałem jeszcze troche do połowy wskażnika . Wsumie weszło nie wiecej niż 0,5 litra
|
21.04.2007, 08:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Więc do suchej pompy powinno wejść około 0,8 litra płynu
|
22.04.2007, 20:48 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
shadow napisał(a): suchej pompy powinno wejść około 0,8 litra płynu
Owszem
|
22.04.2007, 20:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A ja mam taki proble że wspomaganie działa ale czasami jak by sie blokowała. I teraz niemoge zlokalizować dego zbiornika oleju do wspomagania. Patrzyłem po aku ale niema tam tego. Mam silnik 1.9 SDI może mi ktoś powiedzieć gdzie to znajde bo może oleju zamało?
|
20.10.2007, 14:02 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Patryknet,
Rysunek poglądowy
Fotka - w silniku z osobną puszką na filtr powietrza akumulator jest nad korkiem i żeby się dostać do korka trzeba chyba rozmontować osłonę akumulatora. Poniższa fotka jest dla silnika z filtrem w osłonie silnika gdzie akumulator jest nieco bliżej kabiny i zatem dostęp do korka nie jest taki kłopotliwy
Ostatnio edytowano 26.05.2008, 23:44 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
20.10.2007, 15:43 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
w SDI albo wykecasz aku+obudowa albo wyciagasz lampe - innego dostepu nie ma
_________________ touran
|
20.10.2007, 16:20 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
a propos sdi - pozwolę sobie podpiąć się pod wątek
od tygodnia zapala mi się lampka od wspomagania kierownicy, przejrzałem forum, mam klasyczne objawy uszkodzenia czujnika skrętu (przygasanie świateł, brak/słabe wspomaganie), u mnie prawdopodobnie jest czujnik TRW ale nigdzie nie mogę tego kupić, interesuje mnie nowa, oryginalna część, macie może jakieś namiary gdzie to dostać?
byłem w ASO ale szkoda gadać.... w necie też - brak w magazynie itp
czujnik padł przy 111kkm, coś pechowe te trzy jedynki, ale jak na razie to 1 poważniejsza awaria od nowości
pozdrawiam Skodomaniaków
|
26.10.2007, 19:35 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
dlaczego ASO szkoda gadac????? cena gdzies w okolicach 300 zlotych niestety
_________________ touran
|
27.10.2007, 07:58 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
marekk napisał(a): dlaczego ASO szkoda gadac????? cena gdzies w okolicach 300 zlotych niestety
nie chodzi mi o koszt , tylko o sposób załatwiania sprawy
|
27.10.2007, 19:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|