|
|
Teraz jest 19.09.2024, 20:47
|
Wspomaganie / wyciek płynu / przerdzewiały przewód
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Cytuj: a ja widzę sens : tańszy jest czerwony i lżej się kierownica kręci
Ja bym również nie kombinował. A jezeli ktos chce aby mu kierownica lzej sie kręciła to zawsze łatwiej jest zmienic nastawy w sterowniku układu wspomagania kierownicy.
|
12.10.2006, 16:39 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Paulek, jak ?
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
12.10.2006, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Paulek napisał(a): łatwiej jest zmienic nastawy w sterowniku układu wspomagania kierownicy.
jak ktoś ma Vaga
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
12.10.2006, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37 Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-) Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Witam ponownie. Otóż dostaję już pomieszania zmysłów od tych przeróżnych informacjii a mianowicie w serwisie mają płyn "G 00" za 67 zł/1L, w książce jest wzmianka o płynie Pentosin , koledzy podpowiadają mi płyn febi a w sklepach żadnego z nich nie uświadczyłem oprócz Prestone i STP. Nie wiem dlaczego używa się stwierdzenia "płyn" bo przecież jest to nic innego jak olej hydrauliczny który różni się ew gęstością i dodatkiem uszlachetniaczy itp. Dlatego sądzę że nie będzie problemu jeżeli doleję czerwony czy też zielony ? te 100 ml nie powinno przecież definitywnie zagęścić czy rozrzedzić oleju w układzie.
_________________ life is brutal...
|
13.10.2006, 13:49 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
krisu007 napisał(a): Dlatego sądzę że nie będzie problemu jeżeli doleję czerwony czy też zielony ? te 100 ml nie powinno przecież definitywnie zagęścić czy rozrzedzić oleju w układzie.
dokładnie śmiało możesz dolać czerwonego albo tak jak pisałem strzykawką wyciągnąć to co masz w zbiorniczku i wlać czerwonego Mobila .
Tak ja zrobiłem , zepsuć nic nie zepsujesz bo się nie da
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
13.10.2006, 17:21 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam wszystkich.
Mam problem (jak mi się wydaje) za wspomaganiem.Migają mi światła i oświetlenie tablicy.
Może mi ktoś doradzić co moge z tym sam zrobić?
|
31.03.2007, 09:48 |
|
|
Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43 Lokalizacja: 757 tys.miesz. Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
1. sprawdź wiązke na lewej podłużnicy. Nie wiem, który rok auta ale jak przed 2003 to musisz ją odizolować i wysuszyć kable ( oby nie były przegnite),
2. sprawdź stan akumulatora,
3. do sprawdzenia czujnik skrętu ( jak masz smykałkę to możesz go sam wymienić),
4. naprawa wiązki - w wielu serwisach po prosyu ją wymieniają - koszt ok.3000-4000 - ale poszukaj takich co ją naprawiają 500-700 PLN,
5. pompa raczej ok, ale nie zaszkodzi sprawdzić stan płynu.
Zresztą z tym wspomaganiem to k.... sprawa. Od kliku dni przrabiam temat, i eliminuje poszczególne w/w elementy. We wtorek jadę do warsztatu został mi tylko czujnik skrętu. Oby to było tylko to, bo jak nie to sam już nie wiem. Pozdro.
_________________ 2B?nt2b=???
|
31.03.2007, 10:31 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki.
[ Dodano: 2007-04-03, 07:10 ] Autko mam z 2001 r.
mariusz
|
03.04.2007, 06:07 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam pytanie o wpomaganie w fabii 1,4 mpi . Co może być problemem przygasania świateł i dziwnych dzwięków z pompy ? tak jak by co chwilke sie włączała i wyłączała i własnie przy tym przygasaja światła , samo wspomaganie czasami jest czasami nie ma . Tak samo jest z kontrolka czasami sie pali czasami nie . Wymontowałem pompe styki wyglądaja ok w płynem też wszystko wporządku . miał ktoś może taki przypadek ? z góry dzieki za info
|
07.04.2007, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43 Lokalizacja: 757 tys.miesz. Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Ja miałem. Pisałem o tym kilka postó wyżej. Na razie wszystko ok. Już mówię co zrobić. Jeżeli twój samochód jest sprzed 2003r to w pierwszej kolejności sprawdź stan wiązki na lewej podłużnicy. Na forum znajdziesz fotki.Musisz ściągnąć obudowę filtra powietrza i wiązka jest na widoku. Delikatnie rozetnij izolację na całej długości i ściągnij ją. Jeżeli kable są w porządku to podwiąż ją tak aby nie dotykała do podłużnicy i zaiziluj w 2 - 3 miejscach przewiązując jeden raz taśmą izolacyjną. Jeżeli zobaczysz, że kable są przegnite ( popękane, z bąblami, "napuchniętę") to niestety cza cholerstwo naprawiać ( ja miałem tylko całe mokre). Większość serwisów po prostu wymienia całą wiązkę, ale to koszt rzędu 3000-4000PLN. Poszukaj takich co ją naprawiają ( koszt 600-700PLN - INTERAUTO KRAKÓW ASO). Jeżeli kable były ok. to odczekaj parę dni jak wilgoć wyparuje i zobaczysz czy problem włączania sie pompy i przygasania świateł zniknie. Jeżeli tak, to jeździsz dalej i cieszysz się ,że zaoszczędziłeś kilka stów. Jeżeli nie, to na 99,9% czujnik położenia kierownicy. Jak masz smykałkę to kupisz go na allegro za 280PLN ( sprawdz jaki masz rodzaj wspomagania - niemiecki czy japoński) i jak masz smykałke to sam w ciągu 1,5 wymienisz go. Jeżeli nie to wizyta w warsztacie. Sama wymiana ok.50-80PLN. Aha, nawet jak podepniesz VAG-a to może nic nie pokazac jak było w moim przypadku, a czujnik był jednak walnięty. Sprawdź przy okazji stan akumulatora. Też teoretycznie może byc przyczyna kłopotów. Oczywiście opisałeś sytuacje z mrugającymi światłami, w przypadku gdy nie kręcisz kierownicą? Jeżeli nie to wszystko ok. Pozdro.
_________________ 2B?nt2b=???
|
07.04.2007, 10:57 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
czujnik skrętu do wymiany
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
07.04.2007, 16:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Moment już mi się plącze...to jak jest sprawne wspomaganie to przy skręcie mają przygasac światła, tak?
|
07.04.2007, 23:09 |
|
|
Dołączył(a): 29.03.2007, 08:43 Lokalizacja: 757 tys.miesz. Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Właśnie tak. Przy prawidłowo funkcjonującej pompie i czujniku , wykonując ruchy kierownicą, silnik od pompy pobiera tak dużo energii ( nie wyrabia alternator), że zauważa się delikatne przygasanie świateł. Niemniej jak jest jakiś problem ze wspomaganiem i czujnikiem, to przygasanie świateł jest o wiele bardziej widoczne, poza tym pompa głośniej chodzi. Jeżeli u ciebie, nie kręcąc kierownicą "masz dyskotekę na desce rozdzielczej", to niestety coś rypnęło w całym układzie. Natomiast, jeżeli światła tylko delikatnie przygasają podczas wykonywania ruchów kierownicą to bez obaw śmigaj dalej. Pozdro.
_________________ 2B?nt2b=???
|
08.04.2007, 10:32 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
poszukiwacz napisał(a): Jeżeli u ciebie, nie kręcąc kierownicą "masz dyskotekę na desce rozdzielczej",
To to jest wina czujnika skrętu na bank
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
08.04.2007, 10:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wymieniłem pompe i dalej jest to samo . Tak jak pisałem światła przygasają bez ruszania kierownicą i słychać charakterystyczne piśnięcia średnio raz dwa razy na sekunde. Czy moze to byc wina sterownika vel komputera a a ukłąd mam TRW
|
19.04.2007, 21:35 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|