|
|
Teraz jest 14.09.2024, 09:32
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
koral napisał(a): Lipa, Czy sadzisz, ze profilaktycznie powinno sie wykrecic pompe i sparwdzic stan tego uszczelnienia aby nie spotkalo nas to co Ciebie? Czy moze poczekac az zaleje tranzystory i wtedy sie dopiero brac za wykrecanie pompy? Czy mozesz napsiac ktory masz rocznik i przy jakim przebiegu Ci sie to stalo?
Samo wymontowanie pompy nie jest zbyt trudne i kłopotliwe. Ja sobie poradziłem bez kanału. Czas w jakim sie z tym uporałem to ok 1,5 godziny. Miałem natomiast problemy z rozkręceniem jej na czynniki pierwsze ale to głównie z powodu braku odpowiednio zaopatrzonego warsztatu
U mnie jedynym niepokojącym objawem było to, że w mokre, deszczowe dni przy zapalaniu samochodu pompa potrafiła się nie włączyć. Kolejny rozruch i w zasadzie się załączała. Jeżeli ktos ma tego typu objawy to jak najszybciej powinien do niej zajrzeć. Takie jest moje zdanie.
U mnie walneły 2 tranzystory. Nigdzie nie można ich dostać (BUK 9508 - link do firmy - kilka postów wyżej nie aktualny - nie maja ich) podobno wycofane z produkcji , zamówiłem SUP75N06 (7 zł/szt) oraz IRL3705N (4 zł/szt). Czekam na przesyłkę. Mam nadzieje, że po wymianie tych tranzystorów pompa ruszy.
A tak wogóle to zabezpieczenie całej elektroniki jest bardzo kiepskie. Jest ona osłonięta metalową obudową, która jest tylko przyklejona do korpusu pompy. Siła ciążenia robi swoje, a gdzy dojdzie do tego starzenie się kleju to wiadomu co się może stać.
Rocznik mojej Fabii to: 2000 r.
Przebieg 168 tyś
Dam znać jak wymienie tranzystory i zamontuje pompę - wtedy się okarze czy warto czekać
Ostatnio edytowano 03.04.2007, 09:49 przez lipa, łącznie edytowano 2 razy
|
29.03.2007, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Lipa,
Bardzo dzieki za odpis.
A czy mozesz jeszcze dac znac czy masz pompe i przekladnie SMI Koyo czy TRW?
Moze to tylko pompy jednej z tych firm sa takie wadliwe?
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
29.03.2007, 20:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
koral napisał(a): Lipa, Bardzo dzieki za odpis. A czy mozesz jeszcze dac znac czy masz pompe i przekladnie SMI Koyo czy TRW? Moze to tylko pompy jednej z tych firm sa takie wadliwe?
Mam pompe TRW. A co do twojego pytania to nie wiem.
|
29.03.2007, 20:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przerabiałem temat pompy w oparciu o forum. Rozebrałem pompke dokładnie sprawdziłem wszystko w elektronice i niestety płytka jest nie do naprawy poniewaz dostała sie do niej woda...Dziwne bo niby pompa zamknięta szczelnie???
Zamówiłem drugą na allegro, czekałem ponad tydzień na dostawę i po wstawieniu okazała się rówież wadliwa!!!!!!!!!!
Finał to ASO i 2tyś po kieszeni. No ale dwa lata gwarancji i pompka nowa...
Posiadam pomkę Koyo i z moich spostrzeżeń na forum wynika, że ten rodzaj pomy jest nie do naprawy - typowa jednorazówka!!!
Panowie może czas najwyższy pochylić się nad swoimi fabkami i sprawdzić pompy?
Ciepło się zrobiło i po zimie czas na generalny przegląd autka.
Nie mam urazy do samochodu bo nawet mercedesy się psuja ale takie wady jak pompy wspomagania czy gnijące wiązki trochę utrudniają eksploatacje samochodu.
pozdrawiam
|
30.03.2007, 11:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
smigam ta sama odmiana fabii i ostatnio demontowalem pompe i wymienilem orink pod zbiornikiem (1.20 +25.00 plyn )jak Twoim zdaniem mozna poprawic oslone pompy?
|
31.03.2007, 10:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam
Niestety po wymianie 2 popękanych tranzystorów pompa nie włącza się i wspmaganie nie działa. W tej chwili wogóle nie świeci się kontrolka od spomagania.
Może ktoś z Was wymieniał w pompie coś więcej niż tranzystory, lub wie jak można sprawdzić pozostałe elementy elektroniczne na płytce drukowanej.
Na forum elektroda.pl znalazłem oto taką wypowidz:
"ak będziesz miał już wszystko rozebrane, przy złaczu 4-stykowym sprawdź diodę, jest to dioda SMD z trzema nózkami, tylko dwie beda miały przejście w jedną stronę"
U mnie ta dioda nie miała przejścia w żadną stronę. Czy może ktoś potwierdzić powyższą informację na temat tej diody i ewentualnie jaki ona ma symbol.
Czy błędy pozostałe w pamięci moga powodować ze pompa nie startuje - czy po tego typu naprawie trzeba je wyczyścić Vag-iem?
|
03.04.2007, 09:50 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Nie dały mi spokoju wasze problemy z wodą w pompie i dzisiaj po umyciu auta znowu na blasze nad pompą stała sobie woda ,wyjąłem zaślepkę z halogenu i okazało się że cała pompa jak i trzy wtyczki elektryczne są dokładnie zalane wodą i tu znowu PRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIA wtyczki są od góry a gniazda od dołu i zbiera się w nich woda ,woda cieknie do komory silnika na sładaniu błotnika na wysokości uchwytu do maski i 2 dziury w rynnie po prawej stronie reflektora zakleiłem je auto kitem a w miejscu gdzie jest koniec rynny przy reflektorze założyłem kawałek folii żeby woda poszła na błotnik w prawy róg a nie po lampie na dół bo nawet lampa była cała mokra żeby folia nie spadła jest założona pomiędzy blachą a prawym uchwytem reflektora i mam OK .
[ Dodano: 2007-04-22, 12:31 ] Moim zdaniem wiele przyczyn niesprawnego wspomagania leży w zaśniedziałej wtyczce
|
21.04.2007, 19:00 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01 Lokalizacja: SLU Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
|
Witam, mam dokładnie taki sam objaw co lipa, kontrolka pierw świeciła cię dwa dni podjechałem do skody jak na złość wyłączyła się gość sprawdził komputerkiem mówił, że OK, parę dni temu lampka znów zaświeciła i już nie zgasła wspomaganie działało do czasu potem pomagało wyłączenie i włączenie, teraz już nic nie pomaga zawiozłem do skody gość zdiagnozował, że sterownik pompy, pompa napięcia niby dostaje. Potem przy mnie rozebrał osłonkę i stwierdził też że wiązka kabli podgnita. Do jutra mam czekać, aż wymieni wiązkę i sprawdzi czy to było powodem na co mam wielką nadzieję, bo jak nie to mnie czeka pompa choć widzę, że koledzy zabierali się już za elektronikę, mam pompę SMI-KOYO czy jest jakaś nadzieja na nią ?.
@Lipa jak Ci poszło z wymianą elektroniki ?
|
23.04.2007, 17:09 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2006, 00:42 Lokalizacja: POZNAŃ Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
LIPA Domniemywam że masz rozebraną pompę puść jakieś zdjęcia cyfrówką tej elektroniki a uszkodzona dioda ma przejście w obie strony i robi zwarcie a nie nie ma przejścia w obie strony może coś żle mierzyłeś??????
PS tranzystorki dobrze wlutowałeś Użyłeś zamienników może być tak że np: na innej nóżce mają baze a na innej kolektor i emiter może żle go wlutowałeś (bez obrazy domyślam się tylko ).
POZDRAWIAM
_________________ Bart
|
23.04.2007, 19:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
LAWENDOWY napisał(a): LIPA Domniemywam że masz rozebraną pompę puść jakieś zdjęcia cyfrówką tej elektroniki a uszkodzona dioda ma przejście w obie strony i robi zwarcie a nie nie ma przejścia w obie strony może coś żle mierzyłeś?????? PS tranzystorki dobrze wlutowałeś Użyłeś zamienników może być tak że np: na innej nóżce mają baze a na innej kolektor i emiter może żle go wlutowałeś (bez obrazy domyślam się tylko ). POZDRAWIAM
Dzięki za zainteresowanie
Niestety pompa juz dawno jeżdzi w samochodzie ale wspomaganie nie działa. Nie działało nawet przez chwile po zmnianie tranzystorów. Nie przyszło mi również do głowy zrobić fotki jak ją miałem rozebraną.
Z racji nie możności zdobycia orginalnych tranzystorów zamontowałem takie SUP75N06. Gdzie się dało to dla lepszej trwałości stosowałem połączenia gwintowe (śrubki).
Hmm Nie spotkałem się nigdzie na żadnym forum że te tranzystory mogą mieć inne rostawienie nóżek niż orginalne, dlatego przylutowałem je tak jak były przylutowane BUK...
A co do tej dioty na wejsciu to już nie wiem jak powinno być. U mnie nie miała ona przejścia w żadną stronę. Czy tak ma być?
|
23.04.2007, 21:04 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
kika napisał(a): Nie dały mi spokoju wasze problemy z wodą w pompie i dzisiaj po umyciu auta znowu na blasze nad pompą stała sobie woda ,wyjąłem zaślepkę z halogenu i okazało się że cała pompa jak i trzy wtyczki elektryczne są dokładnie zalane wodą i tu znowu PRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIA wtyczki są od góry a gniazda od dołu i zbiera się w nich woda ,woda cieknie do komory silnika na sładaniu błotnika na wysokości uchwytu do maski i 2 dziury w rynnie po prawej stronie reflektora zakleiłem je auto kitem a w miejscu gdzie jest koniec rynny przy reflektorze założyłem kawałek folii żeby woda poszła na błotnik w prawy róg a nie po lampie na dół bo nawet lampa była cała mokra żeby folia nie spadła jest założona pomiędzy blachą a prawym uchwytem reflektora i mam OK .
[ Dodano: 2007-04-22, 12:31 ] Moim zdaniem wiele przyczyn niesprawnego wspomagania leży w zaśniedziałej wtyczce
A czy nie wydaje Ci sie, ze powodem problemów z woda w elektronice pompy moze byc rowniec ta okladzina tlumiaca ktora jest nalozona na caly ten agregat? Mnie sie wydaje, ze ona nasiąka wodą a potem przez dlugie dni trzyma wilgoc. Nie wspomne co sie dzieje w mrozy i kiedy temperaura zmienia sie z plusa na minus i z powrotem, Wtedy rzadko ktore uszczelnienie to wytrzyma. Ja jak tylko bede mial chwile wolnego czasu to tez sie biore tak jak Ty za uszczelnienie pompy poki mi jeszcze chodzi.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
23.04.2007, 21:19 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01 Lokalizacja: SLU Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
|
Nie dioda w jedną stronę musi mieć przejście takie jej działanie
|
23.04.2007, 21:20 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Zaskoczyłeś mnie bo ja nie widziałem żadnej wykładziny pompa jest goła i od przodu widać dokładnie te 3 wtyczki i z prawej strony dolega do niej zbiornik spryskiwacza mam rocznik 2003 odbierany 11.01.2004 ,teraz jak leje wodą do rynienki to woda spływa właśnie po zbirniku z prawej strony i po błotniku
|
23.04.2007, 21:36 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
kika napisał(a): Zaskoczyłeś mnie bo ja nie widziałem żadnej wykładziny pompa jest goła i od przodu widać dokładnie te 3 wtyczki i z prawej strony dolega do niej zbiornik spryskiwacza mam rocznik 2003 odbierany 11.01.2004 ,teraz jak leje wodą do rynienki to woda spływa właśnie po zbirniku z prawej strony i po błotniku
O ten element mi chodzilo:
klik 1
klik 2
i jeszcze tu
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
23.04.2007, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Te fotki są od dołu JA widziałem wczoraj tylko z przodu i nic tam nie było jak pokukam to dam cynk
[ Dodano: 2007-04-29, 16:54 ] JA nie mam żadnej wykładziny
|
23.04.2007, 22:33 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|