Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2006, 20:56 Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Po mroźnej nocy pojawiło się dziwne wycie
Cześć
Po ostatniej pierwszej mroźnej nocy (-10C), po odpaleniu rano samochodu, pojawił się dziwny dźwięk - takie delikatne, niezbyt głośne wycie, jakby praca lekko zatartego wiatraczka. Dźwięk ten ustaje lub cichnie podczas kręcenia kierownicą. Prędkość obrotowa silnika nie ma żadnego wpływu/znaczenia. Po rozgrzaniu silnika dźwięk nie ustępuje w żadnej mierze. Innych niepokojących objawów nie zauważyłem.
Prośba o pomoc w identyfikacji ew. usterki.
pzdr
Krzysiek
|
26.01.2007, 08:50 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Możliwe ze pompa wspomagania. Tez wyje ale tylko wtedy gdy kola sie skręci na maxa w lewo lub w prawo.
|
26.01.2007, 11:36 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
gesty plyn w wspomaganiu - jaki rok auta i ile przejechane - ale to zapewne jak Paulek napisal - pompa wspomagania skoro na kierownice reaguje - moze rowniez troche za malo plynu w zbiorniku
_________________ touran
|
26.01.2007, 12:10 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2006, 20:56 Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
marekk napisał(a): gesty plyn w wspomaganiu - jaki rok auta i ile przejechane - ale to zapewne jak Paulek napisal - pompa wspomagania skoro na kierownice reaguje - moze rowniez troche za malo plynu w zbiorniku
Auto z połowy 2001 roku, 40,5 tys. km na liczniku. Wycieków żadnych nie widziałem, więc może faktycznie kwestia zgęstniałego płynu, ale czy to nie powinno ustąpić po rozgrzaniu silnika/przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów? Mogło się coś w tej pompie zatrzeć?
pzdr
Krzysiek
|
26.01.2007, 12:45 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38 Lokalizacja: Gliwice Posty: 213 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Mnie tez jakby glosniej chodzi pompa wspomagania jak bylo teraz -10st. Wiec to chyba to normalne. Z tym, ze ja mam podkrecona sile wspomagania na maxa VAGiem. Wiec to tez pewnie dlatego.
_________________ Fabia Elegance 75KM HTB
|
26.01.2007, 13:56 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Zielony napisał(a): Mogło się coś w tej pompie zatrzeć?
pzdr Krzysiek
jesli byloby za malo plynu to mogla sie przytrzec
_________________ touran
|
26.01.2007, 18:34 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
U mnie pojawiła się taka sama sprawa jak u kolegi Zielonego. Z dnia na dzień zaczęło wyć. Nawet jak stoi uruchomiony samochód i nie kręce kierownicą to słyszę dźwięk identyczny jak podczas kręcenia kierownicą. Zauważyłem też że podczas kręcenia "fajerą" światla przygasają.
GdzIe ewentualnie można namierzyć zbiorniczek z płynem od wspomagania?? Dodam że moja Fabia jest z 2001 r i ma 111 000 km przejechane.
Czy to może być wina czujnika skrętu?? Ewentualnie jaki jest montowany w tym roczniku??
Z góry dzięki za odpowiedź
|
26.01.2007, 19:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Stelmach napisał(a): GdzIe ewentualnie można namierzyć zbiorniczek z płynem od wspomagania??
Tam na dole.
W korku jest miarka poziomu
|
26.01.2007, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Czy konieczne jest zatem wymontowanie obudowy akumulatora, aby dostać się do zbiorniczka??
|
26.01.2007, 19:51 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
U mnie nie, ale Ty zdaje się masz filtr powietrza w osobnej puszcze za akumulatorem i co za tym idzie akumulator jest bliżej relfektora. Ale czy trzeba coś demontować Nie wiem
Ostatnio edytowano 26.01.2007, 20:02 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
26.01.2007, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Czytam teraz forum i zastanawiam się czy nie jest to wina czujnika skrętu. Dodam, że nie mam kłopotu z kręceniem kierownicą bochodzi lekko. Kontrolka od wspomagania się nie zapala. jedyny problem to fakt że słychać dziwny dzwięk.
Mam tylko nadzieję , że to nie pompa ,bo w przeciwnym wypadku jest już po mnie
|
26.01.2007, 20:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Skoro wszystko działa normalnie i światła przygasają to jeździć i sie nie przejmować. najwyzej sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku. Pozdrawiam
|
26.01.2007, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Nie ma się co załamywać. Wymontuj obudowe filtra powietrza i akumulatora. Wówczas dobierzesz się do zbiorniczka płynu wspomagania. Zbiorniczek zintegrowany jest z pompą wspomagania. Sprawdz poziom płynu. Jeśli za mało to dolej. Ciekawostka polega na tym iż ASO mimo iż ma sprawdzać poziom płynu to tego nie robi ze względu na trudności z dostaniem się tam. Argumentują to właśnie trudnym dostępem i tym iż jak nie ma wycieków to znaczy że poziom jest ok.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
26.01.2007, 20:23 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
W zeszłym tygodniu wymontowałem obudowę filtra i akkumulatora i dolałem płynu. Rzecz w tym, że jak nie ma mrozu to nie słychać wycia. Dzisiaj i wczoraj znowu wyje bo mrozek złapał.
Zastanawia mnie fakt, ile tego płynu powinno się dolać. Wydaję mi się że korek od zbiorniczka ma miarkę. Ja wlałem ok 100 ml i wtedy pojawił się płyn na tym "bagnecie" od korka. Czy przypadkiem nie powinno się dolać tego płynu do pełna pod korek??
|
11.02.2007, 11:21 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Bagnet na korku ma MIN i MAX to do Max
|
11.02.2007, 11:33 |
|
|