Teraz jest 21.09.2024, 17:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Po mroźnej nocy pojawiło się dziwne wycie 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2006, 20:56
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Po mroźnej nocy pojawiło się dziwne wycie
Cześć

Po ostatniej pierwszej mroźnej nocy (-10C), po odpaleniu rano samochodu, pojawił się dziwny dźwięk - takie delikatne, niezbyt głośne wycie, jakby praca lekko zatartego wiatraczka. Dźwięk ten ustaje lub cichnie podczas kręcenia kierownicą. Prędkość obrotowa silnika nie ma żadnego wpływu/znaczenia. Po rozgrzaniu silnika dźwięk nie ustępuje w żadnej mierze. Innych niepokojących objawów nie zauważyłem.

Prośba o pomoc w identyfikacji ew. usterki.

pzdr
Krzysiek


26.01.2007, 08:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Możliwe ze pompa wspomagania. Tez wyje ale tylko wtedy gdy kola sie skręci na maxa w lewo lub w prawo.


26.01.2007, 11:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
gesty plyn w wspomaganiu - jaki rok auta i ile przejechane - ale to zapewne jak Paulek napisal - pompa wspomagania skoro na kierownice reaguje - moze rowniez troche za malo plynu w zbiorniku

_________________
touran Obrazek


26.01.2007, 12:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2006, 20:56
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
gesty plyn w wspomaganiu - jaki rok auta i ile przejechane - ale to zapewne jak Paulek napisal - pompa wspomagania skoro na kierownice reaguje - moze rowniez troche za malo plynu w zbiorniku


Auto z połowy 2001 roku, 40,5 tys. km na liczniku. Wycieków żadnych nie widziałem, więc może faktycznie kwestia zgęstniałego płynu, ale czy to nie powinno ustąpić po rozgrzaniu silnika/przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów? Mogło się coś w tej pompie zatrzeć?

pzdr
Krzysiek


26.01.2007, 12:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Mnie tez jakby glosniej chodzi pompa wspomagania jak bylo teraz -10st. Wiec to chyba to normalne. Z tym, ze ja mam podkrecona sile wspomagania na maxa VAGiem. Wiec to tez pewnie dlatego.

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


26.01.2007, 13:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Zielony napisał(a):
Mogło się coś w tej pompie zatrzeć?

pzdr
Krzysiek


jesli byloby za malo plynu to mogla sie przytrzec

_________________
touran Obrazek


26.01.2007, 18:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
U mnie pojawiła się taka sama sprawa jak u kolegi Zielonego. Z dnia na dzień zaczęło wyć. Nawet jak stoi uruchomiony samochód i nie kręce kierownicą to słyszę dźwięk identyczny jak podczas kręcenia kierownicą. Zauważyłem też że podczas kręcenia "fajerą" światla przygasają.

GdzIe ewentualnie można namierzyć zbiorniczek z płynem od wspomagania?? Dodam że moja Fabia jest z 2001 r i ma 111 000 km przejechane.

Czy to może być wina czujnika skrętu?? Ewentualnie jaki jest montowany w tym roczniku??

Z góry dzięki za odpowiedź


26.01.2007, 19:28
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Stelmach napisał(a):
GdzIe ewentualnie można namierzyć zbiorniczek z płynem od wspomagania??

Tam na dole.
Obrazek
W korku jest miarka poziomu


26.01.2007, 19:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Czy konieczne jest zatem wymontowanie obudowy akumulatora, aby dostać się do zbiorniczka??


26.01.2007, 19:51
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4654
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
U mnie nie, ale Ty zdaje się masz filtr powietrza w osobnej puszcze za akumulatorem i co za tym idzie akumulator jest bliżej relfektora. Ale czy trzeba coś demontować ??? Nie wiem


Ostatnio edytowano 26.01.2007, 20:02 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



26.01.2007, 19:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Czytam teraz forum i zastanawiam się czy nie jest to wina czujnika skrętu. Dodam, że nie mam kłopotu z kręceniem kierownicą bochodzi lekko. Kontrolka od wspomagania się nie zapala. jedyny problem to fakt że słychać dziwny dzwięk.

Mam tylko nadzieję , że to nie pompa ,bo w przeciwnym wypadku jest już po mnie :smutny:


26.01.2007, 20:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Skoro wszystko działa normalnie i światła przygasają to jeździć i sie nie przejmować. najwyzej sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku. Pozdrawiam


26.01.2007, 20:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Nie ma się co załamywać. Wymontuj obudowe filtra powietrza i akumulatora. Wówczas dobierzesz się do zbiorniczka płynu wspomagania. Zbiorniczek zintegrowany jest z pompą wspomagania. Sprawdz poziom płynu. Jeśli za mało to dolej. Ciekawostka polega na tym iż ASO mimo iż ma sprawdzać poziom płynu to tego nie robi ze względu na trudności z dostaniem się tam. Argumentują to właśnie trudnym dostępem i tym iż jak nie ma wycieków to znaczy że poziom jest ok.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


26.01.2007, 20:23
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
W zeszłym tygodniu wymontowałem obudowę filtra i akkumulatora i dolałem płynu. Rzecz w tym, że jak nie ma mrozu to nie słychać wycia. Dzisiaj i wczoraj znowu wyje bo mrozek złapał.

Zastanawia mnie fakt, ile tego płynu powinno się dolać. Wydaję mi się że korek od zbiorniczka ma miarkę. Ja wlałem ok 100 ml i wtedy pojawił się płyn na tym "bagnecie" od korka. Czy przypadkiem nie powinno się dolać tego płynu do pełna pod korek??


11.02.2007, 11:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Bagnet na korku ma MIN i MAX to do Max


11.02.2007, 11:33
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL