Teraz jest 20.09.2024, 17:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Problem z zegarami. 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problem z zegarami.
Jak wiedza co niektorzy kupilem budziki ... i sa PYSZNE :) jest jeden jednak problem, gdyz pokazuja mi poziom paliwa na odwrot ! czyli jak jest full to na zegarach jest ZERO a jak spada to robi sie FULL :D ( mozna by rzec swoiste perpetum mobile lub nawet cos wiecej :D)

Mam pytanie czy znacie moze problem ? czy to rzeczywiscie moze byc kwestia plywaka ? pytanie kieruje do jakiegos speca elektornika, ktory moze zetknal sie z tematem.

pozdro.


20.01.2007, 07:20

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
może się mylę ale wydaje mi się że wystąiła zmiana zasilania - i + co przy stałym napięciu jest istotne w przemiennym to nie gra roli chyba że w 3 fazach ,na uszkodzenie czujnika bym nie stawiał bo czujnik to poprostu opornik regulowany,

[ Dodano: 2007-01-21, 17:45 ]
czujnik- pływak jak by się uszkodził czyli prztarł nastąpiła by przerwa w obwodzie i nic by nie pokazał

[ Dodano: 2007-01-21, 19:44 ]
pływak i wzkażnik to prosty układ tak jak opornik regulowany i miernik czym na pływaku mniejsze napięcie tym wzkazówka na mierniku opada w dół , ale w tym układzie podstawą jest zachowanie biegunowości bo to napięcie stałe,


21.01.2007, 16:54
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
W serwisie powiedzial mi typ ze to moze byc innego rodzaju czujnik ktory dziala dokladnie na odwrot wdl sposobu ktory opisales ... to pytanie jest czy jak zamienie biegunowosc problem ustapi ? a jezeli jest to nie mozliwe bo musi byc plus do plusa i minus do minusa to czy da sie to zamienic w istniejacym czujniku ?

pozdrawiam


21.01.2007, 20:14
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
mysle ze tak jak kolega pisal - cos na odwrot podlaczone zostalo, warto by sprawdzic miernickiem gdzie podaje ci plus a gdzie minus.
nie wiem jakie jest napiecie na tym czujniku, ale moze popodlaczac baterie pod ten wskaznik i zobaczyc czy bedzie dzialac.


21.01.2007, 20:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Na deklu baku pod siedzeniem. Masz 4 przewodowe złącze. 2 kable w złączu to pompa paliwa, 2 kolejne to wskaznik paliwa. Odnajdz te 2 przewody od wskaźnika i zmień ich kolejnośc we wtyczce.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


21.01.2007, 20:49
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
no nie wiem czy to takie proste bedzie - podobna sytuacja byla w golfie - wkladajac do mk3 zegary z mk4 tez wskaznik paliwa pokazywal odwrotnie - tam pomogla tylko zmiana plywaka

_________________
touran Obrazek


21.01.2007, 22:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
dodaję 2 środkowe to CZUJNIK 2 zewnętrzne to POMPA ,u ciebie to jest w tej chwili tak jakby ktoś zabudował pływak do góry nogami co jest niewykonalne a więc trzeba zmienić bieguny,bo u ciebie zamiast napięcie spadać rośnie,

[ Dodano: 2007-01-21, 22:47 ]
napięcie pokaże tylko na wskazniku bo przez pływak płynie tylko jeden biegun

[ Dodano: 2007-01-21, 23:04 ]
ja osobiście DORADZAM zamienić kabelki na pływaku moim zdaniem załatwi to sprawę


21.01.2007, 22:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków
Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
Post 
Pływak jest prawdopodobnie rezystancyjny.... wskaźnik to łopatologicznie mówiąc omomierz... Jeśli mam racje to zamiana kabelkow nic nie da. Prawdopodobnie zegary są przeznaczone do innego typu czujnika. Typ pierwszy zwieksza rezystancje w miare spadku poziomu paliwa...a typ drugi zmniejsza...
Jedyna rada to zmiana czujnika na taki dostosowany do zegarów.

Krawiec

_________________
Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!


21.01.2007, 23:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
KRAWIEC masz rację ale nie wiemy jakie napięcie podane było do tego jego nowego układu ani wartości tamtego oryginalnego rezystora ,a więc zamiana nic nie zaszkodzi bo do czujnika dochodzi tylko jeden biegun według jego relacji pokazuje tylko że odwrotnie dlatego sugeruje zamiane na czujniku żeby zmienić dopływ i odpływ w tym wypadku niczym nie ryzykuje bo ewentualny układzik elektroniczny który może znajdować sie w liczniku dostanie zasilanie z tego samego kierunku a wartości na rezystorze zostaną odwrócone o 180 stopni . JA BYM TAK ZROBIŁ

[ Dodano: 2007-01-22, 09:19 ]
Gdybym nie miał efektów na + wtedy myślałbym co dalej


22.01.2007, 09:04
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Trza pregrac(replay) na SuperVagu albo vyletovat(spelter) eeprom


jaki to jest samochod i ty nowe zegary?,(silnik, year)
.


22.01.2007, 15:32

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Z tego co pamietam, to Seaty od zawsze mmialy wlasnie na odwrot pokzywane zuzycie paliwa. Moze pojdz tym tropem...

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


22.01.2007, 21:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Grygy napisał(a):
Trza pregrac(replay) na SuperVagu albo vyletovat(spelter) eeprom


jaki to jest samochod i ty nowe zegary?,(silnik, year)
.


GRYGY podaj link'a jeśli robiliście to u siebie :):)

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


23.01.2007, 10:37
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
zegary 2003 (od RS'a) a ja mam Fabia 2006 Elegance 1,9TDI.

Dziala wszystko oprocz tego wskaznika ... (tzn na odwrot dziala)

:D


24.01.2007, 18:00

Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków
Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
Post 
Zegary z przed liftingu a Fabia po.... to moze byc klucz.
Sadze ze bedziesz musial wymienić czujnik poziomu paliwa (no chyba ze da sie vagiem przestawic).

Krawiec

_________________
Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!


24.01.2007, 20:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
To byłby bezsens wymieniac pływak a pływak chyba jest na stale z pompą o ile sie nie myle. Napewno do sie to na vagu przestawic. Pozdrawiam


24.01.2007, 22:04
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL