|
|
Teraz jest 21.09.2024, 14:43
|
[F1-F4] Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55 Lokalizacja: Wrocek Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Witam Mam taki problem, tzn ma go mój ojciec. Półtora miesiąca temu skradli mojemu tacie kurtkę z altanki na działce, najgorsze było to ze w tej kurtce były kluczyki od samochodu. Niecałe 5 minut później zniknął samochód. Rodzice pogodzili się już ze go nigdy nie zobaczą, przygotowywali się do batalii z ubepieczycielem. 2 tygodnie temu w piątek z rana ojciec go wyrejestrował , nie później niż 3 godziny po tym, straż miejska zadzwoniła do moich rodziców ze samochód stoi na czyjejś posesji od miesiąca. To tyle tytułem wprowadzenia Przechodzę do sedna, znalazło się wszystko z wyjątkiem 1 kluczyka, ojciec posiada 1 kluczyk oryginalny. Nie wiadomo co stało się z drugim:( Z informacji ASO wynika ze wymiana zamków + 2 kluczyki + robocizna to około 1800 złotych. Ubezpieczyciel nie klasyfikuje tego jako szkody i może udało by się od niego coś wyciagnać ale moi rodzice nie maja siły już na żadne batalie. Proszę o jakaś propozycje rozwiązania (nie bedę ukrywał ze ojcu zależy na 2 kluczykach) Jak kształtuje się koszt wymiany zamków i 2 kluczyki w nie ASO?? Czy jest mozliwość dorobienia 2 kluczyka i zmiane kodu imobilazera, oraz centralnego zamka Dane samochodu. Skoda Fabia 1,2 HTP Wersja: RUN Rok prod. 2003 Posiada centralny zamek, ojciec twierdzi ze ma alarm ale nie za bardzo w to wierze (dzisiaj zrobiłem próbę, zamknełem drzwi za pomocą zdalnego sterowania w kluczyku (kluczyk nie jest składany) i po 1 minucie otworzyłem manualnie za pomocą kluczyka drzwi. nie było żadnej syreny, dioda kolo bolca migała dalej. Proszę o jakąs propozycje co zrobić aby było ok i nie kosztowało majątku
_________________ Krzychu (TDI) 130@300 Elegance
Ostatnio edytowano 17.02.2007, 20:52 przez mikroskoda, łącznie edytowano 1 raz
|
18.01.2007, 21:00 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Jutro podam sposób programowania nowych kluczy do Fabii za pomocą VAG'a.
Dorabiasz sobie nowy klucz, z czystym transpoderen immobilajzera (czysty - znaczy nigdy nie wprogramowywany w żadne auto). Dodajesz klucze jakie mają być dodane za pomocą VAG'a. Musisz obowiązkowo mieć oryginalną zawieszkę z kodem do kluczy i zegarów.
Fajna rzecz takie dodawanie gdyż pozwala wywalić ze spisu uprawnionych kluczy - klucze które zgubiliśmy lub nam skradziono.
Ostatnio edytowano 18.01.2007, 21:21 przez mariusz_s, łącznie edytowano 1 raz
|
18.01.2007, 21:18 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mikroskoda napisał(a): Czy jest mozliwość dorobienia 2 kluczyka i zmiane kodu imobilazera, oraz centralnego zamka
Dodatkowy kluczyk zamówić można w ASO podając im nr kodu z zawieszki. Następnie trzeba zestroić sygnał z kluczyka z immobilajzerem w aucie. Podczas tego strojenia używa się wszystkich kluczy które chcemy zapamiętać czyli 1 stary, który Wam został od niego zaczyna się procedurę i potem nowy kluczyk dorobiony. W pamięci zostają kody tych dwóch kluczy. Wydaje mi się, że wtedy usuwane są z pamięci poprzednio zakodowane kluczyki czyli ten zagubiony klyczyk przestaje być "groźny" - jeśli chodzi o immobilajzer.
Jeśli chodzi o zamki to niestety, żeby zagubiony kluczyk przestał być groźny to chyba tylko wymiana wkładek i stacyjki.
Niestety nie wiem jaki to koszt
Tutaj jest instrukcja dopasowania kluczyków do immobilajzera
|
18.01.2007, 21:18 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Nowe zamki i klucze w skodaczesci.pl to koszt 200zł. Wymiana w ASO to 400zł. Nie wiem ile sobie liczą za wprogramowanie kluczy.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
18.01.2007, 21:23 |
|
|
Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55 Lokalizacja: Wrocek Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
A jak wygląda zmiana kodu do centralnego zamka, czy centralny zamek posługuje się kodem imobilajzera czy są to da osobne układu (i czy jest możliwość zmiany tego kodu w kluczyku i centralce samochodu)
Czy może ktoś posiada wersje RUN z tamtego okresu 2003 i może mi powiedzieć coś na temat alarmu, czy był jakiś prosty w standardzie (ojciec zarzeka się ze ten samochód parę razy "wył")
_________________ Krzychu (TDI) 130@300 Elegance
|
18.01.2007, 21:25 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Jeśli to oryginalny alarm skody to usunięcie pilotów centralnego zamka i alarm robi się z poziomu VAG'a. Piloty są obsługiwane przez moduł konfortu.
Cena jaką podałem za zamki z kluczmi dotyczy kluczy zwykłych bez pilotów.
Ostatnio edytowano 18.01.2007, 21:29 przez mariusz_s, łącznie edytowano 1 raz
|
18.01.2007, 21:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Nie bardzo rozumiem - czy chcesz zmieniać sygnał radiowy z pilota w kluczyku lub jakoś inaczej go zdezaktywować, tak? A po co? Przecież jeśli ten drugi - skradziony kluczyk nadal jest w obiegu to jeśli nie radiowo to tradycyjnie ktoś może nim otworzyć auto...
Ostatnio edytowano 18.01.2007, 22:00 przez kros, łącznie edytowano 2 razy
|
18.01.2007, 21:29 |
|
|
Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55 Lokalizacja: Wrocek Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Nad tym się cały czas zastanawiam. Wiem ze ojciec chyba nigdy w życiu użył klasycznie kluczyka do otwierania drzwi. Zawsze robi to pilotem w kluczyku. Dlatego dopytuje sie o ten alarm. Jeśli można byłoby zmienić kod imobilajzera i centralnego zamka (zakładająć ze jest alarm) wtedy miałoby to ręce i nogi. Jednak jeśli nie ma alarmu to lipa.
Może takie rozwiązanie:
Wymienić tylko wkładkę w drzwiach. Przeprogramować imobilajzer i centralny zamek w kluczyku który jest do tej pory (+ dorobić jeszcze jeden do stacyjki)
W wyniku tego otrzyma się:
- 2 kluczyki tylko do drzwi (w sumie używane tylko w nagłych przypadkach)
- 2 kluczyki do stacyjki i wlewu paliwa + obsługa centralnego zamka
_________________ Krzychu (TDI) 130@300 Elegance
|
18.01.2007, 21:40 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
mikroskoda napisał(a): Posiada centralny zamek, ojciec twierdzi ze ma alarm ale nie za bardzo w to wierze (dzisiaj zrobiłem próbę, zamknełem drzwi za pomocą zdalnego sterowania w kluczyku (kluczyk nie jest składany) i po 1 minucie otworzyłem manualnie za pomocą kluczyka drzwi. nie było żadnej syreny, dioda kolo bolca migała dalej.
Twój ojciec ma rację!
Alarm wyje jeżeli po otwarciu drzwi w ciągu ok. 10s nie włączysz zapłonu - dopiero wtedy dioda zgaśnie!
|
18.01.2007, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Uwierz mi, aby to miało ręce i nogi to trzeba by zmienić wkładki w zamkach i w stacyjce. Dokupić nowe klucze z pilotami. I całość przeprogramować. Wtedy można spać w miarę spokojnie. Gdyż brakujący klucz-pilot będzie już bezużyteczny. Tutaj masz komplet kluczy z pilotami wkładki do zamków, i stacyjkę.
|
18.01.2007, 21:48 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
mariusz_s napisał(a): Tutaj masz komplet kluczy z pilotami wkładki do zamków, i stacyjkę.
Takich kluczy nie wkodujesz do RUN-a!
Nie pisz głupot.
|
18.01.2007, 21:51 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Mario napisał(a): Alarm wyje jeżeli po otwarciu drzwi w ciągu ok. 10s nie włączysz zapłonu
Fakt, było cos takiego - przy ręcznym otwarciu drzwi fabryczny alarm wyłącza się włączając zapłon.
Czyli bez wymiany wkładek się nie obejdzie bo skoro zapłon wyłącza alarm, to skradzionym kluczykiem złodziej otworzy ręcznie drzwi a potem włączy zapłon i nic nie zawyje, jedynie obronić Cię może wtedy immobilajzer jeśli przekodujesz kluczyki
Ostatnio edytowano 18.01.2007, 22:00 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
18.01.2007, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Mario napisał(a): Takich kluczy nie wkodujesz do RUN-a! Nie pisz głupot
To może napisz dlaczego - bo widzę, że poza negowanie nic więcej nie mowisz.
W środku jest transponder taki sam bez względu na to czy pilot ma 2 klawisze czy 3. I czy kluczyk jest składany czy nie.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
18.01.2007, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
mariusz_s napisał(a): To może napisz dlaczego - bo widzę, że poza negowanie nic więcej nie mowisz.
W środku jest transponder taki sam bez względu na to czy pilot ma 2 klawisze czy 3. I czy kluczyk jest składany czy nie.
Nie neguję wszystkiego co piszesz!
Nie da się wkodować pilota - składany klucz ma zmienny kod, a mały - stały!
Nie wzruszaj się tak bardzo.
|
18.01.2007, 22:04 |
|
|
Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55 Lokalizacja: Wrocek Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Pytanko o ten zestaw kluczyków i wkładek do którego był podany link za 250 zlotych, Czy zawiera on wkładki tez do wlewu paliwa???
Ile kosztuje wymiana wszystkiego plus programowanie (tak średnio)
Może macie jakis warsztat co sie tym zajmuje we Wrocławiu
_________________ Krzychu (TDI) 130@300 Elegance
|
18.01.2007, 22:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|