![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 05.07.2024, 17:51
|
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać. Podpieli go pod komputer i wyskoczyly takie bledy 16556 system pomiaru paliwa system za bogaty; 16514 usterka elektryczna w obwodzie pradowym; 16518 sonda 1 brak aktywnosci; 16500 czujnik temperatury plynu - niezrozumiale wartosci i wszystko rząd cylindrów 1 czego to moga byc przyczyny?
Ostatnio edytowano 10.05.2007, 06:46 przez lewy99213, łącznie edytowano 2 razy
|
07.01.2007, 14:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Te pierwsze trzy błedy wskazuja ewidentnie uszkodzoną sonde lambda. Ten ostatni to czujnik temperatury... również może być uszkodzony. Najpierw posprawdzaj styki sondy i czujnika temp. Jaki przebieg fabki??
|
07.01.2007, 15:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
przebieg ma 140000 km
czyli to sonda jak sprawdzić styki
|
07.01.2007, 15:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
16556 - system dawkowania paliwa za bogaty,
możliwe pryczyny: uszkodzony system paliwowy, uszkodzona sonda lambda
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30, sparwdzić działanie sondy lambda, skontrolować filtr paliwa z czujnikiem ciśnienia w systemie.
16514- usterka w układzie elektrycznym
możliwe przyczyny: przerwa w obwodzie elektrycznym zwarcie do masu albo do plusa, uszkodzona sonda lambda przed katalizatorem
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika, złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa
sposób naprawy: sparwdzić działanie sondy lambda, usunąć zwarcie
16518- nieatywna sonda 1
możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem,
przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?)
możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem.
16500 - czujnik temp. ciecczy chłodzącej - nonsensowne wartości.
możliwe przyczyny: czujnik temp. cieczy G62 daje niezrozumiały sygnał z powodu np. złego kontatu/korozji, wilgoci na złączu., Uszkodzony czujnik G62, Błędne rozpoznawanie sygnału przez jednostkę sterującą silnika - uszkodzona jednostka sterująca.
możliwe objawy: kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika przy bardzo niskich temperaturach, złe właściwości jezdne przed zagrzaniem silnika, zwiększone zużycie paliwa, złe wartości emisji spalin,
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 004 pole 3, skontrolować czujnik temp. cieczy chłodzącej G62, wymienić jednostkę sterującą silnika.
Tłumaczenie z czeskiego mogą być błędy,
Wiele wskazuje że sonda coś nawala i czujnik do kontroli...
|
07.01.2007, 15:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
czyli co radzicie co mam zrobić
|
07.01.2007, 16:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Krok nr 1 to sprawdzić styki na sondzie lambda i czujniku cieczy. Czy coś sie nie obluzowało, czy nie są skorodowane/zaśniedziałe, czy kable się gdzieś nie przetarły itp.
Być może trzeba będzie wymienić te dwa urządzenia, ale najpierw sprawdź połączenia elektryczne
|
07.01.2007, 16:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22 Lokalizacja: Słupsk Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
ok dzięki jak coś się zmieni to dam znać pozdrawiam
|
07.01.2007, 16:12 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
lewy99213 napisał(a): czyli co radzicie co mam zrobić
witaj
styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy.
jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste.
1. podpinasz vag'a
2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C)
3. wybierasz sterownik silnika - 01
4. grupa 030 (gotowość sondy lambda)
5. grupa 031 (napięcie sondy lambda)
sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1.
przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum).
jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
08.01.2007, 12:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: kody błędów
lewy99213 napisał(a): hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać....
Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc,
pozdr.
|
09.01.2007, 10:12 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: kody błędów
Marius napisał(a): lewy99213 napisał(a): hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać.... Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc, pozdr.
spali 8 litrów jak nic ![essen :essen:](./images/smilies/essen.gif)
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
09.01.2007, 12:45 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.12.2005, 18:56 Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
|
A może coś takiego się przyda.
W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów .
http://rapidshare.com/files/7130235/Ksi ... l.pdf.html
http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar
wielki.brat_softland.idll.pl
_________________ FABIA COMBI AME 1.4 LPG. A TO MÓJ SYN.
Ostatnio edytowano 15.01.2007, 22:10 przez aleks-1967, łącznie edytowano 2 razy
|
10.01.2007, 22:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
hasło nie działa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
12.01.2007, 14:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.03.2008, 14:13 Lokalizacja: Sobienie Jeziory Posty: 40
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
witam.
Mam mały problem z fabianka mianowicie wywala mi 16500 czujnik wymieniony styki ok wskazówka cieczy praktycznie ani drgnie moze z 1-2mm obstawiam termostat bo zaraz po odpaleniu ten duzy przewód idący od chłodnicy robi sie ciepły.Ewentualnie jak mozna spr połączenie z czujnikiem czy nie ma gdzies przerwy na kablach na czujniku powinna byc jakas rezystancja czy napiecei konretne??
|
11.01.2009, 11:36 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
elmer0, u mnie było to samo. Padł termostat. Wewnątrz urwała się łapka trzymająca mechanizm i duży obwód był stale otwarty. VAG wyrzucał mi błąd 16500. Wymiana termostatu jest banalna. Trzeba wpierw spuścić część płynu chłodzącego poprzez spust w dolnym prawym rogu chłodnicy (patrząc od czoła pojazdu). Termostat w silnikach 1.4 60-68KM MPI przykręcony jest na 3 śruby.
Pad termostatu diagnozuje się poprzez organoleptyczne sprawdzenie temperatury węży dla dużego i małego obwodu. Zaraz po stracie duży nie może się nagrzewać.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
11.01.2009, 22:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.03.2008, 14:13 Lokalizacja: Sobienie Jeziory Posty: 40
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Dziekóweczka tak myślałem że będzie to termostat Potwierdziłes tylko moją myśl zamówilem już jak wymienie i pomoże to dam znać.
|
12.01.2009, 07:49 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |