Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Draki napisał(a): Ja ma tekturke wkładam przed chłodnice i jest git zasłania tak około 80% . Nawet jak jade dalej to wskazówka nie przekracza połowy. Włączenie ogrzewania szybko studzi płyn jak się w krótkich odcinkach jeździ.
to jest najlepsze rozwiazanie i 50zeta w kieszeni
|
02.11.2006, 11:20 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Proszę mi wyjaśnić co to jest mały obieg, a co to jest duży obieg - chodzi o układ chłodzenia. Bo nie wiem czy moje przypuszczenia są słuszne.
Ale jeśli dobrze sobie wykoncypowałem to taka tektura, czy też osłona jest jak psu na budę, bo jeśli silnik jest zimny to i tak termostat "odcina" chłodnicę od układu i dopiero kiedy ciecz się nagrzeje i wymaga schłodzenia termostat włącza do obiegu chłodnicę - czy dobrze myślę?
Jeśli tak to po co osłaniać chłodnicę, w której płyn i tak jest odcięty od nagrzewającego się silnika. Jedyne co wtedy może pomóc to chyba wyłączenie ogrzewania...
Czy moje przypuszczenia są słuszne? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, bo tego akurat nie wiem.
|
02.11.2006, 12:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kros napisał(a): Proszę mi wyjaśnić co to jest mały obieg, a co to jest duży obieg - chodzi o układ chłodzenia. Bo nie wiem czy moje przypuszczenia są słuszne.
Ale jeśli dobrze sobie wykoncypowałem to taka tektura, czy też osłona jest jak psu na budę, bo jeśli silnik jest zimny to i tak termostat "odcina" chłodnicę od układu i dopiero kiedy ciecz się nagrzeje i wymaga schłodzenia termostat włącza do obiegu chłodnicę - czy dobrze myślę?
Jeśli tak to po co osłaniać chłodnicę, w której płyn i tak jest odcięty od nagrzewającego się silnika. Jedyne co wtedy może pomóc to chyba wyłączenie ogrzewania...
Czy moje przypuszczenia są słuszne? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, bo tego akurat nie wiem.
Dobrze rozumujesz
Mały obieg to płyn krąży tylko w silniku a duży obieg to przez chłodnicę
|
02.11.2006, 12:51 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
Draki napisał(a): Ja ma tekturke wkładam przed chłodnice i jest git zasłania tak około 80%
Nie powinno się w ten sposób zasłaniać - w czasie postoju chłodnica się miejscowo przegrzewa.
Ja nie zasłaniam niczym, a silnik i tak ma odpowiednią temperaturę!
|
02.11.2006, 15:58 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
kros napisał(a): Jeśli tak to po co osłaniać chłodnicę, w której płyn i tak jest odcięty od nagrzewającego się silnika. Jedyne co wtedy może pomóc to chyba wyłączenie ogrzewania...
Pwiem ci tak że masz rację w 99%
Ponieważ zasłaniając chłodnicę odcinasz dostęp zimego powietrza do komory silnika i w ten sposób silnik szybciej się nagrzewa.
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.11.2006, 16:53 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
pochyl się i zobacz ile zakryje ci osłona za 50zł a jaka jest wielkość chłodnicy nieosłoniętej pod zderzakiem
|
02.11.2006, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
kika napisał(a): pochyl się i zobacz ile zakryje ci osłona za 50zł a jaka jest wielkość chłodnicy nieosłoniętej pod zderzakiem
dokładnie o tym mówie a kartonem całą zakryjesz
ja tego nie stosuje bo to nie ma większego sensu tak jak pisałem wczesniej , ja nie marzne w aucie
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.11.2006, 20:19 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
ja kiedys ten temat drazylem tutaj na forum
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
02.11.2006, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
DebowyMocny napisał(a): ja kiedys ten temat drazylem
Kórcze bałagan jest , nowy stary temat
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.11.2006, 20:40 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
pisałem już wyżej że temat był już poruszany - robi się mały burdello bum bum
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
02.11.2006, 21:22 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Prośba do Adminów aby przenieść ten temat we własciwe miejsce
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
02.11.2006, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34 Lokalizacja: Gdynia Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Kładę na 3/4 chłodnicy karton, na tracie mniej wieje zimnym powietrzem do kabiny.
Odczuwalne jest to przy silnych mrozach.
|
01.12.2007, 12:02 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2006, 21:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Województwo: łódzkie
|
Czy ta oslona z ASO to jest produkt Skody czy tez jakiejs innej firmy bo w katalogu akcesoriow tego nie ma?
Zamowilem to ostatnio na allegro ale jeszcze do mnie nie dotarlo. Glownie z uwagi na szybsze nagrzewanie przy krotkich odcinkach i na to ze sie nie syfi tak pod maska.
|
01.12.2007, 13:55 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
witam posiadam wlasnie taka oslone. wg mnie same zalety, nie leci mi caly ten syf z drogi na chlodnice i silnik, a co za tym idzie mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzenia chlodnicy od kamyczkow.(juz kiedys tak mialem:( ) doskonale wiem o obiegach w silniku i termostacie. jesli dziala dobrze chlodnica i tak jest odcieta jednak mniej powietrza oznacza mniejsze owiewanie zimnem calego silnika. co za tym idzie autko mniej pali szybciej sie nagrzewa. dzieki temu olej szybciej lapie odpowiednia temperature no i we wnetrzu jest szybciej jest cieplej. czasem stoje w korkach i nigdy nie zauwazylem zeby temperatura wody sie podnosila. wentylator sie nei odpala wiec wszystko wg mnie jest ok. osobiscie polecam.
|
02.02.2009, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Tomato napisał(a): i nigdy nie zauwazylem zeby temperatura wody sie podnosila.
Nie polegałbym tak bezkrytycznie na wskazaniach tej zabawki zwanej wskaźnikiem temp. płynu chłodzenia. Ma taką dokładność i bezwładność, że jak już drgnie z tej pozycji pionowej to z reguły jest już za poźno.
Przykład: temp. oleju 50 st. - wskaźnik temp. płynu - pionowo. Temp. oleju 120 st - wskaźnik temp. płynu - ... pionowo
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
05.02.2009, 10:30 |
|
|