|
|
Teraz jest 20.09.2024, 02:30
|
[F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Decyzja podjeta płyn idzie do wymiany i bede płukać cały układ poniewaz jest tez duzo syfu na dnie zbiorniczka i pewnie w całym układzie.
Dzieki pozdrawiam.
|
11.10.2006, 19:03 |
|
|
Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25 Lokalizacja: Brzeg Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
|
marekk napisał(a): chyba tylko wymiana na nowa , koszt pewnie koło 150 zeta + robota nie strasz kolegi bo u mnie tez tak było nalot kolo pompy i w ogole ale winna okazala sie uszczelka pod pompa a nie sama pompa trzbe zaobaczy czy plyn cieknie z kontrolki pompy (oczka pod spodem) czy saczy sie spod uszczelki [ Dodano: 2006-10-12, 10:34 ]Paulek napisał(a): Decyzja podjeta płyn idzie do wymiany i bede płukać cały układ poniewaz jest tez duzo syfu na dnie zbiorniczka i pewnie w całym układzie.
Dzieki pozdrawiam.
najwyzszy czas, plyn wymienia sie srednio co 3 lata
aaa i jeszcze jedno.. tylko nie zalewaj ukladu tym gownem zwanym G12 lepiej zalac zwyklym petrygo..
|
12.10.2006, 09:33 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
boossu napisał(a): tylko nie zalewaj ukladu tym gownem zwanym G12
Napisz coś więcej
|
12.10.2006, 09:40 |
|
|
Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25 Lokalizacja: Brzeg Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
|
płyn ma tendecje do przenikania przez najmniejsze szczeliny, szybko odparowywuje, nie wiadomo jak i gdzie ale znika, do tego przezera chlodnice. podobnych objawow nie ma przy innych glickogel czy tez petrygo.
|
12.10.2006, 09:49 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Rendi napisał(a): dodatkowo ubywa mi płynu, jeszzce dziwnym objawiem jest to ze w układzie wytwarza sie bardzo duze cisnienie, nawet po nocy gdu silnik jest zimy odkrecnie korka w pojemniku wyrównawczym powoduje gwałtowne podnoszenie sie poziomu cieszy, czy to normalne objawy czy do wymiany uszczelka pod głowicą ?
normalne jeżeli się podnośi to znaczy że w układzie jest podciśnienie czyli normalka
zle się dzieje jak wytwarza się cisnienie .
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
Ostatnio edytowano 31.12.2006, 17:36 przez lilo, łącznie edytowano 1 raz
|
31.12.2006, 11:23 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
płyn chlodzący
Mam pytanie czy ubytek plynu np. po przejechaniu 2 kkm przez miesiac od max do min jest naturalne?? czy taki ubytek to juz zwiastun awarii?Płyn przeciez paruje i jest normalne ze troche bedzie go ubywac więc pytam kiedy trzeba sie niepokoic ubytkiem płynu
pozdro
|
31.12.2006, 12:50 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
to nie jest naturalne - ubytek moglby wystapic ale nie przy przebiegu 2kkm od max do min - widze ze masz gaz - najpierw warto sprawdzic polaczenia z ukladem chlodzenia parownika
_________________ touran
|
31.12.2006, 13:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
marekk napisał(a): to nie jest naturalne - ubytek moglby wystapic ale nie przy przebiegu 2kkm od max do min - widze ze masz gaz - najpierw warto sprawdzic polaczenia z ukladem chlodzenia parownika
No niewiem gdy mialem fiata palio w zbiorniczku wyrównawczym miedzy max i min bylo ok 0,5 litra i znaczy ubytek bylo latwo zaobserwowac a w fabi to jest ok 100-150 mililitra kiedy jechalem w sierpnu w temper ok +25 -30 stopni na trasie 1800 km zauwazylem wlasnie taki ubytek ale moze sie myle i mam np do roboty uszelke pod glowica bo mi ubylo 100ml plynu!!!w zimie nie ubywa !!!pozdro
|
31.12.2006, 13:45 |
|
|
Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10 Lokalizacja: Gliwice Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
lilo: tylko co dwa dni musze odkrecac korek zeby poziom sie podnosł bo świeci kontrolka, a płynu jest jakis 3 cm ponizej min, no i tak co dwa tygodnie musze dolewac płynu
|
31.12.2006, 13:54 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Rendi napisał(a): co dwa tygodnie musze dolewac płynu
A to co innego w takim razie coś jest nie tak może uszczelka pod głowicą
Jaki przebieg masz ? no i masz instalacją gazową
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
31.12.2006, 14:11 |
|
|
Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10 Lokalizacja: Gliwice Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
lilo napisał(a): Rendi napisał(a): co dwa tygodnie musze dolewac płynu A to co innego w takim razie coś jest nie tak może uszczelka pod głowicą Jaki przebieg masz ? no i masz instalacją gazową
przebieg 130 tys km auto ma juz ponad 6 lat, cały czas tylko PB
|
31.12.2006, 14:16 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
W mojej Fabci też trochę ubywa, a auto ma dopiero 8 000km zauważyłem, że latem wyglądało to tak że jak osiągnęło poziom min. to taki poziom już zostawał. Zrobiłem dolewkę i sytuacja się powtórzyła. Ostatnio dolewałem w listopadzie i po około 3-4 tyś.km poziom obniżył się o około 2-3mm. Czytałem na jakimś forum że taki stan rzeczy może występować tzn ubytek do poziomu min. i na tym poziomie się utrzymywać. Podobno zaradzić by temu mogła jakaś wkładka do zbiorniczka za kilka złotych. Co o tym sądzicie czy ktoś tak miał i słyszał o tej wkładce??
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
31.12.2006, 17:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tu nowy, ale wasze forum jest dla mnie źródłem ważnych informacji od jakiegos juz czasu:)
Jako, że na podanym w temacie "płynie chłodzącym" zjadłem zęby, chciałbym się podzielić moimi wiadomościami na temat cieknącego płynu.
Początkowo jak zauważyłem cieknący płyn, pierwsze co usłyszałem to " uszczelka pod głowicą nic innego, to typowe dla tego rzutu fabii, wymienic i po problemie". Jednak pomyślałem sobie odrazu będą mi rozbierac silnik ? średnio mi się to podoba. Po pewnym czasie dolewania w garaży po dłuższym postoju zauwarzylem plamę. Położyłem sie pod samochodem i zauwazyłem ze cieknie na tzn "króćcu chłodnicy", Nic tylko wziąłem klucz i dokręciłem. Problem częściowo ustał, ale po pewnym czasie znów Fabia mi mówi, że płynu jest mało. Pojechałem do zaprzyźniajonego mechanika i on zauwarzył, że ubutek jest na trójnikach, tak gdzie wcinałi sie w układ chłodzenia ci od instalacji gazowej, Dokręcił w wszystko gra. Dodatkowo jak byłem ostatnio na przeglącznie LPG to minimalnie bylo widać, że cieknie gdzieś w okolicy filtra gazu. Na chwile obecną problemu nie ma . Pozdrawiam wszystkich .
|
19.01.2007, 19:17 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Zgadzam sie z Arkiem mialem podobnie tz. pocenie na trójnikach ale nie wystarczyło dokręcic opasek gdyz panowie gazownicy załozyli przewody które były gazowe a nie przeznaczone do płynu chlodzącego efekt byl taki że po dotknięciu przewodu poprostu sie rozleciał wymieniłem część przewodow oczywiście uzupełniłem płyn wymienilem trójnikix2 na metalowe i problem zniknął
|
19.01.2007, 19:37 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34 Lokalizacja: Gdynia Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
|
Mam podobny problem, z tym, że gaz (sekwencyjny) zalożony kilka miesięcy temu a zaczęło ubywać od 3 tygodni.
|
10.01.2008, 16:03 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|