|
|
|
|
Teraz jest 16.09.2024, 21:33
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
[F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.05.2024, 11:34 Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
[F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
Cześć wszystkim.
Posiadam Skodę Fabię 2 z silnikiem 1.2 TSI 105KM. Do niedawna wszystko było OK ale ostatnio zauważyłem, że jedzie ona dosyć „płasko” a na ekspresówce pod górkę to max 110 – 120km/h. Wcześniej autko było żwawsze a od jakiegoś czasu jest lipa. Sprawdziłem błędy i pojawia się jeden:
11417 - Boost Pressure Regulation P155A 00 [101] - Lower Limit not Reached
Czy to koniec turbo czy może być coś innego? Czytałem, że to może być ten elektryczny nastawnik i kupiłem drugi (wiem, że są 2 długości cięgna) ale niestety po założeniu go nie mogłem go zaadaptować, bo w VCDS-ie pojawiał się błąd „Aborted Safety reasons”.
Może mieć to związek z tym, że jak sprawdzam w zakładce „Advanced Measuring Values” wartość „Charge air pressure actuator : acknowledgement” wynosi u mnie 4,66V bez gazowania a z tego co czytałem, powinno to być ok. 3,6V. Niestety ten nastawnik nie ma żadnej nakrętki regulacyjnej ani nic takiego i nie mogę zmienić ustawienia tej dźwigni. Wiem też, że jest u mnie zamontowana podkładka dystansowa pod ten nastawnik, bo była kiedyś akcja serwisowa z tymi nastawnikami.
I teraz nie mam pojęcia co robić, czy przeciąć to cięgno, nagwintować je i wstawić tam jakąś dłuższą nakrętkę i wyregulować tak, żeby było te 3,6V? Coś jak na zdjęciu poniżej? Czy sprawdzić w VCDS jakieś inne parametry?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
07.05.2024, 12:34 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2019, 20:07 Posty: 5
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2012
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
Cześć. Rozumiem że podkładki masz założóne nadal? I nie rozwiązało to problemu ? A czy parę sekund po wyłączeniu silnika (przekr. kluczyka) drążek nastawnika wykonuje kilka ruchów testowych w prawo i w lewo ? Bo jak stoi w miejscu to jest problem. U mnie (2012 r.) nie dawali już podkładek i ten drążek po wył. silnika wykonuje kilka takich ruchów. To znak że nastawnik jest sprawny i pracujace w nim kółka zębate (plastikowe !) się nie zacinają. Ciekawy filmik na ten temat był na YT nakręcony przez jakiegoś obcokrajowca który rozebrał ten nastawnik i pokazywał w jakim położeniu te kółka zębate się blokują i jak temu sprytnie zaradził. Może znajdziejsz jesszcze...
|
31.05.2024, 22:20 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 2 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|