Teraz jest 28.03.2024, 20:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Fabia 1.2 HTP AWY - P0171 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Uszanowanie,

Jak przy większości usterek w moim aucie staram się samemu zaradzić, to w tym przypadku ręce załamuje. Postaram się w miarę zrozumiale opisać problem. Sytuacja wygląda następująco - raz na jakiś czas mój diabeł prędkości w wersji 1.2 HTP z 2003, przy totalnie losowych sytuacjach nie chce odpalić. Wtem pomaga mu albo strzał z kabli, albo również jak dla mnie niewytłumaczalny "odpoczynek" i odpalenie w późniejszym czasie. Rozrusznik sprawny, alternator dopiero co po regeneracji, akumulator jak najbardziej działający (był testowany w dwóch niezależnych aku-sklepach), wstępna diagnoza: ucieka gdzieś lewy prąd. W jakimś stopniu jestem w stanie w to uwierzyć, bo tylko gdy podłączę transmiter FM, aby to nie słuchać tylko radia, to przy prawie każdym ponownym odpaleniu pojazdu, ma ów problem ze startem.

I tutaj pojawia się bohater z tytułu tematu - P0171. Raz na jakiś czas wyskakuje mi ten błąd, dokładnie to: P0171 - System too lean, bank1. Poczytałem o tym trochę i przyczyn może być wiele. Świece wymienione, kable sprawdzone, filtr paliwa wymieniony, przepustnica niedawno czyszczona. Jedyna rzecz jakiej nie zweryfikowałem, a niektórzy strzelają, że może być winowajcą, to sonda lambda. I będąc szczerym, już zgłupiałem, czy "bank1" oznacza sondę przed katalizatorem, a może za? Patrząc po forach/filmikach wygląda jakby był w jeszcze innym miejscu. Też nie chciałbym niepotrzebnie wydawać pieniędzy na sondę, bo się zaraz okaże, że jednak to nie ona była przyczyną.

W zasadzie opisałem z mojej perspektywy jakby dwa inne problemy, ale gdzieś mi z tyłu w głowie świszczy, że mogą być w jakimś stopniu ze sobą powiązane (i tu i tu nie chce samochód odpalić). Jeśli mieliście podobny problem, lub bylibyście na tyle mili i podzielili się swoją wiedzą nt. mojego problemu, byłbym Wam bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.


16.09.2020, 00:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Mi to pachnie czujnikiem położenia wału korbowego lub jego zasilaniem. Czy masz możliwość sprawdzenia, czy w czasie nieudanej próby odpalania pracuje pompa paliwa? Np. poprzez sprawdzenie czy masz napięcie za przekaźnikiem pompy (np. wyjmij bezpiecznik od pompy, kręć rozrusznikiem i mierz napięcie, tylko musisz zlokalizować który konektor bezpiecznika przychodzi od przekaźnika a który od pompy.
Jak SIMOS 3P (ECU w naszych demonach mocy) nie dostaje sygnału RPM to nie poda napięcia na pompę paliwa. Można to też sprawdzić na ucho, jak masz dobry słuch, to po nieudanej próbie rozruchu, po puszczeniu kluczyka, jeszcze przez chwilę słychać charaktestytczne buczenie pompy a potem klik przekaźnika.

Lambdą bym się na razie nie przejmował Ile masz nalatane? Masz gaz w tym aucie? Lambdy w tych silnikach są pancerne. Zwykle jak wariuje to jest to wina nieszczelnego wydechu. Ale jak mówiłem, to bym narazie olał, problemy z sondą nie są przyczyną nie odpalania auta.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje mosfet za ten post:
moro
16.09.2020, 07:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Dziękuje za merytoryczną odpowiedź!

Multimetru niestety nie posiadam, więc będę weryfikować na podstawie słuchu. Ale jak mnie pamięć nie myli, z pompą paliwa było jeszcze niedawno wszystko okej.
Fabianie niedługo stuknie 260 tysięcy na liczniku, gazu brak. Zastanawiam się nad tym czujnikiem położenia wału korbowego. Jestem nawet skory w ciemno go kupić, a nuż widelec będzie to rozwiązaniem problemu.
Tylko teraz trochę głupie pytanie, ale... Nie do końca jestem w stanie zweryfikować pod maską gdzie jest ten czujnik. Instrukcję gdzieś zapodziałem, a internet nie jest zbyt hojny w udzieleniu odpowiedzi do mojej konkretnej jednostki silnikowej. Swoją drogą, przekaźnik pompy paliwa (447) całkiem niedawno wymieniałem.

Pozdrawiam.


16.09.2020, 10:28
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
jeszcze jest opcja numer 2 czyli też częsta przypadłość. Padł czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest przy termostacie. Już kilka osób to miało w tym moja siostra. Gdy temp płynu była w przedziale 70c-80c auto pokazywało -40c i nie szło odpalić. Ostygło poniżej tej temp i odpalało.

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje witek_77 za ten post:
moro
16.09.2020, 10:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
witek_77 napisał(a):
Padł czujnik temperatury płynu chłodzącego.


Jest szansa, że padł, choć nie wyskakuje kontrolka od temperatury na desce rozdzielczej? Ogólnie to wskaźnik mi dobrze pokazuje temperaturę.

Nie wspomniałem o jednej rzeczy, a może być istotna. Kiedy nie chciał odpalić, poprosiłem kolegę, aby to on siadł za kółko i próbował ponownie odpalić samochód. Rozrusznik walczył, kontrolki na desce nie przygaszały, ewentualnie lekko "zbladły" światła. najgorszy był jednak widok, jak patrzyłem na silnik. Skakał tak intensywnie, że miałem wrażenie, że zaraz wystrzeli w kosmos. Przy tym silniku taka "walka" jest normalna, czy coś jednak jest nie halo i jednak ma silnik zamiar wystrzelić na orbitę?


Ostatnio edytowano 16.09.2020, 11:03 przez moro, łącznie edytowano 2 razy



16.09.2020, 10:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Nie wyskakuje, też to miałem.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.09.2020, 11:00
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Nie ma sprawy :)

Piszesz, że sam ogarniasz auto a nie masz multimetru? ???
To nie Polonez na gaźniku! Ty wszystko się dzieje elektronicznie. Nawet gaz nie jest po lince, tylko masz potencjometry pod pedałem.

Rzeczywiście czujnik temperatury może być dobrym tropem. Czy jak auto nie chce odpalić ciepłe, to wskazówka pokazuje temperaturę czy 'leży' na początkuu skali? Kontrolka Ci nie wyskoczy, bo kontrolka wyskakuje na przegrzanie. Czujnik rzadko uszkadza się dając sygnał "przegrzanie" często uszkadza się dając sygnał "w c**j zimno!".

Diagnoskopu też pewnie nie masz? Sporo by dał odczyt kilku grup pomiarowych.
Diagnoskop do tego prostego ECU i multimetr ogarniesz za 100 zł a będziesz miał duuuuuuużo  łatwiej.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


16.09.2020, 12:28
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
wskazówka działa poprawnie cały czas.

Ja do tego doszedłem przypadkiem bawiąc się VAGiem jak nie chciała odpalić (to akurat ibiza była z 1.4 16V). Pózniej odpaliłem VAG SCOPE czyli programik do rysowania wykresów na zimnym silniku i grzałem ją (jest w najprostszym VAGu 311.2 i kabelku za 30zł) i wykres wskazał właśnie -40c w zakresie 70 do 80c.

nie mówię, że u ciebie to będzie, ale jest to dość powszechna usterka. Silnik niech se skacze jak chce. Jak kręci to ma zapalić. Uboga mieszanka może być od nieszczelności w ssącym bądź na wydechu. Tak samo jak zapchany filtr paliwa, słaba pompka, kiepskie wtryski :)

możesz też na listwie sprawdzić jakie masz ciśnienie paliwa. Zwykłym manometrem to ogarniesz do pompowania kół. Najlepiej z długim wężykiem coby ci nie zalało wskazówki w nim bo jak zapewne wiesz powietrze jest ściśliwe.

_________________
Obrazek


16.09.2020, 12:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Serdecznie Wszystkim dziękuję za wszelkie wskazówki i cenne informacje. :D

Fakt, multimetru (jeszcze!) nie posiadam, większość usterek akurat robiłem bez jego pomocy. Jedynie się posiłkowałem sprzętem kolegi. Ale na dniach chciałbym jakiś w końcu kupić.
Swoją drogą może lekko odbiegnę od tematu, ale macie jakiś do polecenia, za nieduże pieniądze? Ostatnio w Juli widziałem firmy UNI-T model UT131D, i się zastanawiam, czy do moich mniej zaawansowanych działań by się nadał?

Odnośnie czujnika położenia wału korbowego, jak i czujnika temperatury płynu chłodzącego, zaryzykowałem i obie części zamówiłem. Taka impreza wyniesie mnie lekko ponad 100zł, a kto wie, może akurat dzięki Waszym wskazówką usunę usterkę z odpalającym się problemem.

Nadal główkuję gdzie może się czujnik położenia wału korbowego znajdować... Jest szansa, że gdzieś pod silnikiem jest ukryty? :oops:

Zrobiłem przy okazji dwa zdjęcia, chciałbym tylko mieć pewność, czy dobrze wywnioskowałem co jest czym, a co nie jest.

Rozumiem, że to jest czujnik temperatury płynu chłodzącego?
Obrazek

A to NIE jest czujnik położenia wału korbowego, a czujnik obrotów?
Obrazek

Wybaczcie za męczenie buły, tak już mam, jak czegoś mocno do końca nie jestem pewien.
Oczywiście o przebiegu sytuacji z autem będę Was informować!

Pozdrawiam.


16.09.2020, 13:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Tak, czujnik temperatury płynu ma swoją charakterystyczną "zawleczkę". Widzę, że tu lepiej go dosięgnąć niż w holcwagenowym 1.4.

Najtańszy multimetr kosztuje około 20 zł. Taki właśnie mam, z kauflandu. Działa.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
moro
16.09.2020, 13:44
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Uszanowanie po paru dniach.

W skrócie: oba czujniki (położenia wału korbowego i czujnik temperatury płynu chłodzącego) wymienione. Akcja poszła sprawnie. Co mogę powiedzieć póki co? Auto jeździ, nie oszczędzam nawet w kontekście transmitera FM, przy którym potrafiła się obrazić i nie odpalić. Póki co odpala bez zająknięcia, choć czasem troszkę trzeba poczekać na reakcje (ale tak już miała wcześniej). W każdym razie albo to moje wrażenie, albo mam jakiś dziwny spadek mocy w pedale gazu. Raz na jakiś czas potrafi przy gazowaniu "lekko zatańczyć", w sensie: zamiast płynnie przyspieszyć, to chwilowo lekko szarpie. Zastanawiam się jeszcze czy z cewkami wszystko jest cacy (świece jak pisałem wyżej niedawno wymieniane), ale przy nich zrobię zwyczajny test wypinając cewki na chodzie. A nuż widelec któraś jest kaput, a ja jeżdżę na zawrotnych dwóch cylindrach. :lol:

Oczywiście będę aktualizował informacje w tej sprawie.

Pozdrawiam. :)


19.09.2020, 07:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Wymieniłeś czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu? Czyli ten ze zdjęcia czy ten perfidnie schowany za silnikiem, że trzeba sobie rękę w 3 miejscach połamać, żeby do niego dojść? Objawy które opisujesz (leniwa reakcja na gaz, takie "zawahanie" to objawy braku sygnału z czujnika G28-położenia wału korbowego właśnie. Diagnoskop by Ci się przydał. Jak silnik chodzi, to błąd od G28 powinien łapać od razu (chociaż nie wali checka).

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


20.09.2020, 15:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
No powiem tak, że dostać się do tego czujnika było niezłym wyzwaniem. Wymieniony został właśnie on. Co do "szarpnięć", wygląda na to, jakby sam z siebie problem zniknął. Fabia zachowuję się już całkiem normalnie. Choć jak będę miał okazję położyć łapska na diagnoskopie, to chętnie zrobię test.


21.09.2020, 06:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Prawda :) Ja najwięcej zabawy miałem z odpięciem tej kostki. Gdzie kupiłeś czujnik? Ja kupiłem najpierw Helle po numerze części, ale nie chciał wejść !!!!! Dopiero Bosh zapasował 'jak od tego'. Podejrzewam, że jakaś podróbka wdarła się do łańcucha dostaw.

_________________
HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.


21.09.2020, 12:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.09.2020, 00:00
Posty: 8
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia 1.2 HTP AWY - P0171
Czujnik kupiłem firmy Hella, w Auto Świst Szczecin. Słyszałem, że były problemy z tym konkretnym czujnikiem podczas ponownego montażu, ale mi się na szczęście normalnie kostka wpięła. W sensie; inaczej auto niekoniecznie by chciało odpalić, czy się mylę? :?


21.09.2020, 12:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL