|
|
Teraz jest 15.05.2024, 03:27
|
Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Witam wszystkich w temacie o żarówkach H4 i o razu zaznaczam, że jest to bliźniaczy temat do tego Żarórki H7 - jakie wybrać - za i przeciw, jednak rozmawiamy tu o starszym typie żarówek - H4. O H7 w szukajce jest pełno informacji, może dlatego, że i F1 i spora część F2 ma takie żarówki, natomiast H4 występują tylko w części F2. Zatem temat do wszelkich rozmów, opinii, porównań na temat żarówek H4, nie tylko w Fabii. Mam nadzieję, że nie tylko mnie, ale innym również się przyda co warto kupić, a co nie jeśli chodzi o H4. Poniżej pierwsze spostrzeżenia.
Jeżdżąc rok na oryginalnych żarówkach H4 (zakładam, że przez pierwsze pól roku i 11kkm żarówki nie były wymieniane, poza tym obie były takie same), nie byłem zadowolony z oświetlenia w mojej Fabii, więc zdecydowałem się wymienić żarówki. To było jakoś między gwiazdką a Sylwestrem 09, auto miało wtedy 1,5 roku i ok 38kkm. Losowy wybór padł na Osram Silverstar +50%. No i po pierwszej nocnej trasie byłem zadowolony, bo różnica po między 1,5 rocznymi oryginałami była spora i zauważalna. Po prostu lepiej oświetlały drogę. Światła było więcej i było ono jaśniejsze.
Byłem z nich zadowolony do teraz, kiedy zauważyłem, że jedna padła. Rozumiem, że mają lepsze parametry niż "zwykłe" żarówki, ale żeby wytrzymała zaledwie 4 miesiące i ok 8kkm. Jak dla mnie trochę kiepsko. Tym bardziej, że mimo lepszego świecenia oświetlenie drogi i tak nie było zadowalające, porównując oczywiście do H7, niekoniecznie w F2. Myślałem, że H4 nie przepalają się tak często jak H7. Założyłem sobie, że godząc się na H4 mam takie sobie oświetlenie drogi (tragiczne nie jest, dobre również nie), ale przynajmniej mam problem z głowy z przepalającymi się żarówkami. Zakładałem, że nie będą się przepalać i będę je wymieniał co ok rok, półtora z powodu wypalania się żarówki, a nie przepalania.
W przypadku H7 rozumiem kompromis dobre światło i częste przepalanie się. W przypadku H4, nawet markowych +30/50/80% i tak oświetlenie jest gorsze niż w przypadku tradycyjnych H7 w osobnych modułach dla długich i krótkich.
Porównując do mojego poprzedniego auta Peugeota 206 z lampami oryginalnymi H7 z osobną żarówką do długich i krótkich Fabia wypada dużo gorzej, nawet jeśli porównywać zwykłe, nie najnowsze H7 do moich Silwerstarów w F2. podobnie jest z Peugeotem 406, co by nie było w F2, 406 i tak świeci lepiej. Jeszcze w przypadku mijania różnica jest widoczna i przeszkadza, ale nie ma przepaści. Jak porównamy drogowe to już robi się nokaut dla F2, ale to rozumiem, że 4xH7 dadzą więcej światła niż 2xH4.
Mimo wszystko, że Silwerstary świecą, powiedzmy ok, nie jestem zadowolony z oświetlenia w Fabii. Niektórzy powiedzą, że F2 ma super reflektory, biorąc pod uwagę, to że wykorzystują H4. I że wszystkie tego typu Sicento, Maitizy, Tico itd nie mają szans ze światlami w F2. Dla mnie fakt obecności H4 nie jest usprawiedliwieniem. Przesiadając się z "gołego" P 206 do nowszej konstrukcyjnie i rocznikowo Fabii z dużo lepszym wyposażeniem liczyłem, że nie stracę. A jednak na światłach straciłem i to sporo. Konstruktorzy powinni się bardziej wysilić albo pomyśleć i wsadzić osobne układy dla mijania i drogowych, a nie pakować się w H4 lub bi-halogen, bo wiem, że soczewki też nie powalają na kolana, szczególnie w przypadku drogowych. Wiem, że lifting to zmieni, ale dla mnie nie ma to znaczenia, bo i tak będę musiał się męczyć z H4.
Podsumowując: Osram Silwerstar H4 +50% świecą ok, ale spaliły się po 4 miesiącach.
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
19.04.2010, 21:34 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
U mnie wczoraj spaliła się jedna żarówka H4 po lewej stronie. Jak sie okazało fabrycznie miałem jakieś zwyczajne Osramy. Wytrzymały więc około 8 miesięcy i ponad 18tyś km. Też trochę kiepski wynik, bo ja również myślałem że żarówki H4 dłużej wytrzymują. No ale trudno, zakupiłem zwykłe najzwyklejsze Tungsramy i sobie wymieniłem, zobaczymy ile te pociągną.
_________________
|
20.04.2010, 16:46 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
A mnie dziś spaliła się druga Osram Silverstar H4, więc stanowczo nie polecam.
Dwie spalone żarówki w odstępie dwóch dni, to wg mnie przesada, tym bardziej, że spaliły się po 4 miesiącach i ok 8-10kkm.
[ Dodano: 2010-04-20, 23:19 ] Co polecacie w H4?
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
20.04.2010, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Spróbuj Bosha mam w f1 +30% i są dobre, chociaż że musze wyczyścić klosze, bo są żółtawe. Są jeszcze +50%, ale to pewnie szybciej padną. A co do tych osramów to może miałeś brudną żarówkę np od palców tłustych ?
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.04.2010, 06:08 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Allen, żarówka na pewno była ok, wymieniałem już nie raz w różnych autach i zawsze uważam żeby nie dotknąć palcami.
Teraz jeżdżę na Philips Premium +30% niby najzwyklejsze Philipsa za 12zł/szt, ale jednak napis na pudełku +30% jest i co najważniejsze święcą naprawdę dobrze, chyba nawet lepiej niż te moje 4 miesięczne Osramy +50%. Nie wiem jak w porównaniu do nowych Osramów wypadają te Philipsy, bo nie mam bezpośredniego porównania. Ciekawe ile na nich pojeżdżę, nie chcę zapeszać, ale mam nadzieję, że wytrzymają co najmniej rok. Po takim czasie to już można wymienić, że względu na wypalenie się żarówki. Mogę teraz uznać, że światła w F2 są akceptowalne, krótkie nawet ok, długie już tylko warunkowo akceptowalne, z wiadomych względów 2 żarówki nie zapewnią tyle światła co 4.
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
27.04.2010, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
H4 Ring Xenon Ultima +120% przetrwały u mnie 11 miesięcy / 14000 km świecenia (nie mam osobnych dziennych). Na początku mocno fajnie świeciły, potem nie zwracałem uwagi a ostatni miesiąc czułem że brakuje jasności. Jak lewa poszła tydzień temu i tymczasowo wsadziłem zwykłą też już mocno wyeksploatowaną to dużej różnicy nie widziałem w jasności ale Ring był wyraźnie bielszy. Dzisiaj założone Philips Xtreme Vision +130%. Efekt łał jest... jak to zwykle po włożeniu nowych żarówek. Zobaczymy jak wypadną.
Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka
_________________
|
18.12.2018, 18:40 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45 Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Philips Premium +30%
|
23.12.2018, 10:26 |
|
|
Dołączył(a): 28.12.2010, 20:05 Lokalizacja: WWA Posty: 40
Podziękował: 7
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Dzień dobry. Temat dość dawno poruszany. Ze swojej strony pragnę dodać , zachęcić do zamontowania świateł do jazdy dziennej. Ja we wszystkich autach w rodzinie je zamontowałem. Kiedy nie trzeba a można jechać na dziennych, nie oświetlam deski rozdzielczej , świateł pozycyjnych , mijania , oświetlenia tablicy rejestracyjnej. I tym samym przedłużam czas użytkowania żarówek H4. Montaż szybki i banalnie prosty. Bez ingerencji w instalacje fabryczną. Bezpośrednio do akumulatora. Auto naprawdę bardzo dobrze widoczne. Światła po włączeniu zapłonu od razu się zapalają, a po włączeniu tylko pozycji dalej mijania automatycznie gasną. I odwrotnie po zgaszeniu automatycznie się zapalają. Sterownik lamp PHILIPS LED sam wykrywa załączenie świateł pozycyjnych i wyłącza zasilanie dziennych. Te które polecam używam. Nie idźcie po taniości. W tym wypadku jakość wykonania,dizajn, łatwość montażu, homologacja idzie z ceną. Patrząc obecnie ceny spadły w porównaniu z tymi co ja zapłaciłem. Aby nie zapeszyć użytkuje je 6 rok u siebie. O tych lampach myślę i mam. PHILIPS Światła do jazdy dziennej Led Daylight 9 tu link jak je montuje ludek dla przykładu w fiaciku, Audi https://www.youtube.com/watch?v=TMijlgiYrr0https://www.youtube.com/watch?v=w9hZHUfwCZUtutaj nieco o lampach https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... ght-9.htmlPozdrawiam
|
28.12.2018, 12:55 |
|
|
Dołączył(a): 25.10.2013, 09:11 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Na tej stronie https://www.ucando.pl/k/zarowki/U1702?bulb-type=H4 masz dość fajny wybór żarówek H4. Ja na tego typu elementach nigdy nie oszczędzam i od jakiegoś czasu na zmianę kupuję żarówki OSRAM albo PHILIPS i jestem z nich mega zadowolony. Dają bardzo dobre światło, o dość białej barwie więc jest zbliżone do światła słonecznego i daje dobry kontrast nawet przy złych warunkach pogodowych. Mam je wszystkie dobrze przetestowane więc mogę śmiało polecić!
|
10.01.2019, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
disco99 napisał(a): Mam je wszystkie dobrze przetestowane więc mogę śmiało polecić! Serio 400 (czterysta) żarówek przetestowałeś? W ile lat?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
10.01.2019, 09:24 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Philips Xtreme Vision +130% świeciły 7 miesięcy / 9 000 km. Co by tu teraz założyć ?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
_________________
|
18.07.2019, 21:58 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
Tungsram też ma jakieś +50%. Ojciec założył rok temu do O3 H7 i chwali sobie.
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
19.07.2019, 07:37 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
gori napisał(a): Philips Xtreme Vision +130% świeciły 7 miesięcy / 9 000 km. Co by tu teraz założyć ? To samo raz jeszcze.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.07.2019, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
W sumie to mam nie przepaloną jeszcze Philipsa w prawym i starą nie przepaloną Ring-a w lewym... Sprawdzę ile poświecą.
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
_________________
|
19.07.2019, 22:31 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Żarówki H4 - jakie wybrać - za i przeciw
To jest długość realnie niemierzalna, bo nikt precyzyjnie nie oszacuje jaki przebieg przypada na noc. A to jest sprzęt nocny.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.07.2019, 23:38 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|