|
|
Teraz jest 11.05.2024, 10:46
|
Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.04.2018, 14:11 Posty: 10
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Rok prod.: 2013
Województwo: podkarpackie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Czy felga 15x7j z ET 30 podejdzie bez problemu na Fabii II kombi ? Chodzi mi dokładnie o ET czy będzie dobre ? Opony na tych felgach to 195/50/R15.
|
20.04.2018, 13:58 |
|
|
Dołączył(a): 30.04.2015, 09:19 Posty: 27
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Re: Procedura wymiany oleju w 1.2 TSI
Nikt nie pomógł więc wymyśliłem i zastosowałem swój patent z odpięciem zasilania cewki zapłonowej. 3 razy zakręciłem rozrusznikiem przez ok. 10 sekund, dolałem jeszcze kapkę oleju i jest OK. Właściwe uruchomienie silnika odbyło się bezpiecznie, bez żadnych zgrzytów czy hałasów ze strony rozrządu co oznacza, że napinacz naciągnął w tym czasie właściwie łańcuch:)
_________________ Fabia II 1.2TSI 105KM
|
20.04.2018, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Witam Mam gorącą prośbę może ktoś z Was wymieniał płyn w układzie wspomagania kierownicy. Moja fabia ma już 10 lat i troszkę kilometrów najechane. Wpadłem na pomysł wymiany płynu wspomagania bo w skrzyni biegów już wymieniłem chłodniczy też no i hamulcowy też wymieniam co 2 lata. Warto to ruszać czy może lepiej nie grzebać żeby się coś nie zepsuło ? Spotkałem się bowiem z opinią jednego mechanika, że tego się nie rusza. Co o tym sądzicie ?
|
25.04.2018, 19:04 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Nie ma potrzeby wymiany płynu w układzie wspomagania. Sprawdź tylko stan i ewentualnie uzupełnić.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
26.04.2018, 15:57 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
lriuqs 16688 wykryto wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Świeca(rzadziej), cewka zapłonowa lub przewody zapłonowe (częściej), lub upalony zawór 01598 spadek napięcia - akumulator rozładowany 00532 jw
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
lriuqs
|
26.04.2018, 16:01 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12 Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Hej,
dzięki za odpowiedź.
Wczoraj podczas zabawy w diagnostę padł mi akumulator, więc wziąłem go na prostownik na noc. Dziś przy okazji wymieniłem świece. Skasowałem wszystkie błędy i zrobiłem jakieś 15 km. Zapłon dalej wypada, ale lekkie szarpnięcia czułem tylko na początku jazdy. Potem już było dobrze, ale kontrolka silnika 2 razy mi migała, a po jakimś czasie się ponownie zapaliła. Pozostałe błędy od akumulatora jak na razie się nie pojawiły.
|
28.04.2018, 15:14 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12 Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Hej, chciałbym wrócić jeszcze do mojego problemu. Od czasu mojej pierwszej diagnozy: lriuqs napisał(a): Cześć, mogę prosić o rozjaśnienie 3 błędów: Kod: Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 047 906 033 C Component: 1,4l SIMOS3PA G00HSSJ4C Coding: 00061 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 35-00 - - Readiness: 0010 0001
Tu może być przyczyną świeca? Kod: Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL Controller: 6Q1 937 049 B Component: BORDNETZ-SG. 1S31 Coding: 09370 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 07-10 - Signal too Low - Intermittent
Albo alternator, albo akumulator. Czy coś jeszcze może być przyczyną tego błędu? Kod: Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL Controller: 1C0 909 605 H Component: 08 AIRBAG VW51 08 0004 Coding: 12344 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent
Trochę się pozmieniało. W między czasie robiąc test w VCDS wyszedł mi problem z sondą lambda Kod: 16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High P0138 - 35-10 - - - Intermittent Po tym teście padł mi akumulator, więc go naładowałem i od razu wymieniłem świece. Po przejechaniu jakichś 30 kilometrów wywala teraz tylko błąd: Kod: 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 35-00 - - I moje pytania: 1. czy błąd sondy mógł być spowodowany słabym akumulatorem? 2. czy błąd wypadania zapłonu może być powiązany np. z umierającym powoli wtryskiwaczem do LPG? Jadąc na benzynie nie czuje żadnego rwania jak to ma miejsce przy gazie.
|
01.05.2018, 08:28 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2015, 13:18 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny chłodn
Witam, posiadam od 4 lat Fabię 1 z 2002r 1.9 TDI ATD. przez 3 lata było spoko, od roku ciągle zapala mi się kontrolka od poziomu/temperatury płynu chłodniczego. Dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku i wiosna lato, w zimę sporadycznie. Walczę już z tym długi czas i bez skutku... Zakładam nowy temat, bo ten przypadek jest inny niż wszystkie które tutaj znalazłem. Po podpięciu pod kompa w czasie zapalenia kontrolki, komputer pokazuje że zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego, zegary pokazują 90* a komputer 110-120*, tylko co ciekawe nawet raz się trafiło że zapaliła się na zimnym silniku, po przejechaniu 1 km albo nawet i nie i też pokazywał komp 110* a wskazówka nawet nie drgnęła. Więc faktycznie przegrzewanie się silnika chyba odpada... W ASO sprawdzili parametry pracy silnika i powiedzieli że wszystko jest ok. Wymieniłem już: Zbiorniczek wyrównawczy, termowłącznik wentylatora, termostat, czujnik temperatury, płyn i bez różnicy. czasem przejadę 500 km i się nie zaświeci, a tak jak teraz ciepłe dni to cały czas mryga... Wgl nie ma żadnej reakcji gdy wypnę kostkę od zbiorniczka, zewrę kable od czujnika, zero reakcji. Więc generalnie wszystko jest jak należy, wszystko działa, płyn czysty, nie ubywa, nie przybywa, olej to samo, no wszystko ok a tu Ci mryga i mryga, no i piszczy... Ja już nie mam pomysłów co to może być....
|
01.05.2018, 14:40 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Procedura wymiany oleju w 1.2 TSI
Rozumiem, że Twoim zdaniem jak auto stoi kilka dni to olej w napinaczu jest cały czas, nie spływa do miski ? Jeszcze napisz jaki olej wlałeś Generalnie to się leje pod max w tym silniku a dwa były dwa różne bagnety w tym silniku a miski olejowe te same - śmieszne to w ogóle.
|
01.05.2018, 16:51 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny ch
Skoro nie ma reakcji, to może... kabelki od czujnika?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
02.05.2018, 08:29 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 576
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny ch
Jeśli pokazuje zawsze tą samą wartość (110) to duża szansa, że tak jak kolega mówi to będzie instalacja elektryczna, bo jeśli kabelek przestaje łączyć a czujnik jest 0-10V to wtedy łapie wartość krańcową czyli największą zaprogramowaną.
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
03.05.2018, 07:15 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12 Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Ok, sam sobie chyba z tym poradziłem. Wina tego wszystkiego najprawdopodobniej leżała w "uszkodzonej" wtyczce na jednym wtryskiwaczu gazu. Wtyczka niby założona na wtryskiwacz, ale jej zabezpieczenie nie trzymało. Można ją było bez problemy ściągnąć. Od czasu poprawienia tego elementu wszystkie objawy zniknęły. Błędy wypadania zapłonu i sondy lambda już jak na razie się nie pojawiają.
|
06.05.2018, 18:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Łożysko w rolkce odwracającej - Fabia 1,4 MPI z klimą.
Czy wymieniał ktoś łożysko w rolce odwracającej ( nr częsci oryg 047 0145 276 A) w Fabii 1,4 MPI w wersji z klimą - silnik AQW ? Rolka jest większa niż ta w Fabii MPI bez klimy ( nr częsci oryg 047 0145 276 ). Będę wymieniał pasek i chciałbym wcześniej zakupić łożysko aby to poskładać od razu. Może ktoś pomoże ?
_________________
|
17.05.2018, 05:46 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Łożysko w rolkce odwracającej - Fabia 1,4 MPI z klimą.
Łożysko w rolce odwracajacej pasek wielorowkowy o nr 047 145 276 A to 6303 2RS bez luzu. Druga kwestia: Jeśli ktoś nie chce wydawać prawie dwóch stów za rolkę napinacza paska wielorowkowego , która w sprzedaży występuje wraz z osią , może kupić sama rolkę za 40 zł .Dokladnie ta sama rolka która jest tam w oryginale to INA o nr 531 0760 10 Czyli : zamiast wydawać 120 zł na nową rolkę odwracająca 047 145 276A to wydajemy 17 zł na samo łożysko SKF'a oraz 40 zł na rolkę samą napinacza , zamiast napinacza który sprzedawany jest wraz z osią za 180 zł . Do tego wrzucamy nowy pasek Contitech 6PK 1750 za 45zl zł i mamy kompletny nowy napęd osprzętu za niecałą stówkę.
_________________
|
18.05.2018, 15:29 |
|
|
Dołączył(a): 27.08.2014, 20:32 Lokalizacja: zachodniopomorskie Posty: 72
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: fabia 2
Rok prod.: 2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
witam czy jest jakiś sposób aby w fabii 2 schowek po stronie pasażera klimatyzowany można jakoś go wyregulować,żeby lampka oświetlająca jego wnętrze gasła?
|
18.05.2018, 16:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|