![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif)
Re: Wymiana wtryskow Skoda Fabia 1.2 2006 60KM
Silniki o oznaczeniach literowych BBM, CHFA1 - Wąż połączeniowy
2 - Obejma zaciskowa
3 - Filtr powietrza
q rozłożenie i złożenie → Rozdział
4 - Kolektor dolotowy
5 - Prowadnica przewodów
q przyczepiona do kolektora dolotowego
6 - Wtyk
q tylko w samochodach z przedłużonym okresie międzyobsługowym (WIV)
q 3-stykowy
q czujnika poziomu i temperatury oleju -G266-
7 - Wtyk
q 2-stykowy
q do wtryskiwaczy -N30…N32-
8 - Przewód doprowadzający
q zabezpieczyć obejmami sprężystymi
q zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie
9 - Kolektor paliwowy z wtryskiwaczami
q rozłożenie i złożenie → Rozdział
10 - 8 Nm
11 - Zawór odpowietrzający
q odpowietrzanie układu paliwowego → Rozdział
12 - 20 Nm
13 - Kolektor dolotowy
q rozłożenie i złożenie → Rozdział
14 - Sonda lambda przed katalizatorem-G39-, 50 Nm
q zwracać uwagę na numer części
q lokalizacja: w kolektorze wydechowym
q tylko gwint posmarować pastą przeciw zapiekaniu śrub -G 052 112 A3-; pasta ta nie może się przedostać do szczelin w korpusie sondy
q Sprawdzenie sondy lambda przed katalizatorem -G39- i regulacji lambda → Tester VAS 5051
15 - Wtyk
q do sondy lambda przed katalizatorem -G39-
q 4-stykowy
q czarny
16 - Sonda lambda za katalizatorem -G130-, 50 Nm
q lokalizacja: za katalizatorem
q gwint posmarować pastą przeciw zapiekaniu śrub -G 052 112 A3-; pasta nie może się przedostać do szczelin w korpusie sondy
q Sprawdzić sondę lambda za katalizatorem - G130- i regulację lambda → Tester VAS 5051
q do silników spełniających normę czystości spalin EU-4, BS-4 i EU-5
17 - Wtyk
q sondy lambda za katalizatorem -G130-
q 4-stykowy
q brązowy
q lokalizacja: → Rozdział
q do silnika BMD, gdy spełnia normę czystości spalinę EU-4
18 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego -G62-
q wartości rezystancji → Tester VAS 5051
q przed wyjęciem w razie potrzeby zmniejszyć ciśnienie w układzie chłodzenia
19 - Klamra mocująca
q sprawdzić prawidłowość osadzenia
20 - O-ring
q wymiana
21 - Obudowa termostatu
q rozłożenie i złożenie
22 - Wtyk, 52- i 28-stykowy
q sterownika
q złącze rozłączać i podłączać tylko, gdy zapłon jest wyłączony
q przed rozłączeniem złącza odryglować złącze wielostykowe
23 - Sterownik silnika
q lokalizacja
q sprawdzenie napięcia zasilania → Schematy elektryczne i Położenie elementów
q wymiana
q kod → Tester VAS 5051
q Sterownik silnika dopasować do zespołu sterującego przepustnicy -J338- → Tester VAS 5051.
24 - Uchwyt
25 - 2 Nm
Kolektor dolotowy z wtryskiwaczami. Silniki o oznaczeniach literowych BBM, CHFA1 - Przyłącze przewodu doprowadzenia paliwa
q z filtra paliwa
2 - Kolektor paliwowy
3 - O-ring
q wymiana
4 - Wtryskiwacze -N30…N32-
q montuje się je z osadzoną klamrą mocującą
q o-ringi przed założeniem lekko zwilżyć czystym olejem silnikowym
q Sprawdzenie dawki wtrysku, szczelności i kształtu strumienia wtryskiwaczy → Rozdział
q wartość rezystancji: 12…17Ω (przy ok. 20°C)
5 - Klamra mocująca
q zwrócić uwagę na właściwe osadzenie na wtryskiwaczu i na kolektorze paliwowym
6 - Zawór odpowietrzający
q odpowietrzanie układu paliwowego → Rozdział
7 - zakrywka zaworu odpowietrzającego
8 - Klamra mocująca
q zwrócić uwagę na właściwe osadzenie na przyłączu zaworu odpowietrzającego i na kolektorze paliwowym
9 - 8 Nm
![Obrazek](https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ad45eb4920a4.jpg)