Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.01.2016, 23:57 Posty: 43
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Pewnie byli jak mówisz dlatego teraz zmieniłem serwis. I chce naprawic to co on zrobił.
|
15.03.2017, 23:12 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2015, 10:00 Posty: 27
Podziękował: 4
Pomógł: 2
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Lisss napisał(a): Pewnie byli jak mówisz dlatego teraz zmieniłem serwis. I chce naprawic to co on zrobił. Kolego nie ma się co trząchać. Dojeździj spokojnie do następnej wymiany i zmienisz na 5W... Nic się nie stanie, zapewniam Cię, jakieś gusła czytasz i ulegasz emocjom. Jak już chcesz mieć spokojną duszę to zmień olej po 7-8 tyś ale zapewniam Cię jeszcze raz, że nic nie grozi silnikowi Twojego auta. To, że mechanik uważa, że po tylu tyś kkm to trzeba zalać już taki i taki olej to jest elementarny brak wiedzy tego człowieka, gdzie on się wychował chyba w serwisie rowerowym. Skoro masz sprawdzony olej, używasz go od dawna i wszystko jest ok to po co mechanik się wpiernicza ze swoimi radami nie rozumiem, Dobrze, że go zmieniłeś. Lejesz olej taki jaki zaleca producent. Spełnia normy to jest ok pamiętaj tylko, że musi być "low saps". Markę niech sobie każdy sam już dobierze.
|
16.03.2017, 09:37 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Do 1.4 16V low saps ? Czemu tak ?
Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka
_________________
|
16.03.2017, 22:15 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Bo spełnia normy emisji spalin EURO4? Oczywiście mowa o CGGB
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
17.03.2017, 01:04 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Stary 1.4 16V (AUA/AUB/BBY/BBZ/BKY/BUD) też euro 4 spełnia.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.03.2017, 06:57 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45 Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Low saps jest przeznaczony do DPF i przez to ma niski TBN w okolicach 6. Dlatego stosowanie takiego oleju gdzie nie jest to nieodzowne jest niekorzystne. Nie każdy nowszy olej o wyższej normie jest lepszy dla starszego silnika.
|
17.03.2017, 07:41 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
No dokładnie to silnik spełnia normę EURO a nie olej. Low saps to się zalewa diesele z DPF i EGR co by dłużej te ustrojstwa pożyły. Do benzyny full saps jest jak znalazł.
Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka
_________________
|
18.03.2017, 00:38 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2015, 10:00 Posty: 27
Podziękował: 4
Pomógł: 2
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
gori napisał(a): Do 1.4 16V low saps ? Czemu tak ?
Wysłane z mojego HUAWEI P7-L10 przy użyciu Tapatalka Oczywiście, że macie rację Panowie. Pisząc to miałem nie wiem czemu w myśli służbową fabię TDI, posypuję głowę popiołem. Mój błąd nie wiem naprawdę, przecież sam do swojej nie kupuję low sapsa ... Przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi.
|
18.03.2017, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2023, 11:41 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Niedawno kupiłem Fabię 1.2 z 2003 roku i teraz przymierzam się do.zmiany oleju, ale mam dylemat. Jak się okazało wlany został total 10w40 i jak sprawdziłem książeczkę serwisową to był wlewany od przebiegu 99tys a teraz ma 206tys także wychodzi na to, że był wymieniany cały czas na 10w40 i czy mam pozostać przy takim czy lepiej zmienić na 5w40?
|
03.04.2023, 11:01 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Jeden siusiak. Ale na bank nie masz silnika CGPA.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
03.04.2023, 16:13 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2023, 11:41 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
A czym różni się ten silnik?
|
04.04.2023, 06:41 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 583
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
PiotrG napisał(a): A czym różni się ten silnik? CGPA były dopiero od 2009 i spełniały normę euro5, co do oleju ja jak miałem fabię to lałem najtańszego lotosa 10W40
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
04.04.2023, 09:23 |
|
|
Dołączył(a): 16.03.2023, 11:41 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
Tuff napisał(a): PiotrG napisał(a): A czym różni się ten silnik? CGPA były dopiero od 2009 i spełniały normę euro5, co do oleju ja jak miałem fabię to lałem najtańszego lotosa 10W40 No to chyba też zaleje 10w40, a czy jest jakaś różnica jak mam gaz wmontowany?
|
04.04.2023, 10:52 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 583
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Płukanka silnika przy 200 tys km
PiotrG napisał(a): Tuff napisał(a): PiotrG napisał(a): A czym różni się ten silnik? CGPA były dopiero od 2009 i spełniały normę euro5, co do oleju ja jak miałem fabię to lałem najtańszego lotosa 10W40 No to chyba też zaleje 10w40, a czy jest jakaś różnica jak mam gaz wmontowany? Nie ma, też miałem gaz
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
04.04.2023, 11:03 |
|
|