|
|
Teraz jest 20.09.2024, 00:36
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.04.2010, 20:09 Posty: 46
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: fabia sedan 1.2 2006
Rok prod.: 2006
Województwo: opolskie
|
Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
Byłem ostatnio u mechanika na wymianie klocków hamulcowych i wtedy mechanik stwierdził, że przydałoby się wymienić jak najszybciej też końcówki drążków, bo mają zardzewiałe z zewnątrz łożysko czy przegub. Bo podobno jest tam w środku jakaś kulka, która w fabiach jak jest już duże zużycie elementu - wypada i wtedy koło się przekrzywia co jest bardzo niebezpieczne, koło może się urwać. Problem polega na tym że o ile jedna końcówka ma już ładnych kilka lat i kilkadziesiąt tys. km, to druga była wymieniana 2-3 lata temu (20-30 tys km temu), bo nie dało się jej rozkręcić przy wymianie sprężyn przy amortyzatorach (wiem że to nieprawidłowe bo powinno się to robić parami, ale inny mechanik sam tak zrobił i wszystko było i jest ok). Obecny mechanik twierdzi że obie tak samo nadają się do wymiany, co mnie trochę dziwi. Samochód był na przeglądzie 3 miesiące temu i do końcówek zastrzeżeń nie było. Czy wierzyć więc mechanikowi że z tymi końcówkami w fabiach jest taki wielki problem, tak szybko się zużywają nawet jak tego z zewnątrz nie widać i trzeba końcówki często wymieniać (nawet jak nie ma luzów) czy też sobie to odpuścić, bo wszytko na teraz działa ok a na przeglądzie nic nie wykryto?
_________________ leszel
|
06.07.2016, 10:05 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
chce cie naciągnąć. Ale jeśli masz wątpliwości to jedź na stacje diagnostyczną i poproś o sprawdzenie. Stracisz co najwyżej 20 pln...
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
07.07.2016, 17:38 |
|
|
Dołączył(a): 26.03.2013, 13:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Skoda SuperB
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
Co do częstotliwości wymiany końcówek drążków to nie ma ustalonych kilometrów czy miesięcy, tak jak w przypadku rozrządu czy oleju. Wszystko jest zależne od stylu jazdy, warunkach w jakich użytkowany jest samochód no i oczywiście dróg po jakich często to auto jeździ. Po to właśnie co roku jest musowe robienie przeglądu technicznego. Zrób tak jak Ci kolega wyżej napisał - podjedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą stan końcówek. Sama ich wymiana (z racji tego że są przyrdzewiałe) również nie powinna być w razie czego droga. Same końcówki jak widać są w przystępnych cenach http://www.iparts.pl/auto-czesci/koncow ... 00198.html, a mechanik za usługę wymiany powinien policzyć nie więcej niż 50-70zł. Warto także pamiętać że po wymianie końcówek drążków kierowniczych, trzeba ustawić zbieżność kół.
_________________ Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/skoda,106.html
|
08.07.2016, 08:58 |
|
|
Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36 Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
iparts napisał(a): Co do częstotliwości wymiany końcówek drążków to nie ma ustalonych kilometrów czy miesięcy, tak jak w przypadku rozrządu czy oleju. Wszystko jest zależne od stylu jazdy, warunkach w jakich użytkowany jest samochód no i oczywiście dróg po jakich często to auto jeździ. Po to właśnie co roku jest musowe robienie przeglądu technicznego. Zrób tak jak Ci kolega wyżej napisał - podjedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą stan końcówek. Sama ich wymiana (z racji tego że są przyrdzewiałe) również nie powinna być w razie czego droga. Same końcówki jak widać są w przystępnych cenach http://www.iparts.pl/auto-czesci/koncow ... 00198.html, a mechanik za usługę wymiany powinien policzyć nie więcej niż 50-70zł. Warto także pamiętać że po wymianie końcówek drążków kierowniczych, trzeba ustawić zbieżność kół. To w jaki sposób oceniasz interwały bądź zużycie rozrządu bądź oleju? Że już należy wymienić? Skoro przebieg i czas nie ma znaczenia
|
08.07.2016, 11:08 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych
przemobiker napisał(a): To w jaki sposób oceniasz interwały bądź zużycie rozrządu bądź oleju? Że już należy wymienić? Skoro przebieg i czas nie ma znaczenia A przeczytaj jeszcze raz, tylko ze zrozumieniem. tapatalk
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
08.07.2016, 11:10 |
|
|
Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36 Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
|
Re: Odp: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych
Adrian napisał(a): przemobiker napisał(a): To w jaki sposób oceniasz interwały bądź zużycie rozrządu bądź oleju? Że już należy wymienić? Skoro przebieg i czas nie ma znaczenia A przeczytaj jeszcze raz, tylko ze zrozumieniem. tapatalk Doskonale rozumiem. O ile w zawieszeniu ocenia sie po objawiach to z rozrzadem bym mocno polemizowal. Na wymiany oleju zalezy w jakim aucie, czasem są czujniki jakościowe ale to nie w fabii i wtedy wymiany są czestsze. Jak ktos katuje torowo to zmienia po weekendzie jazdy. Aczkolwiek to jest wszystko profilaktycznie, na czuja. A ja pytam o konkrety skoro ktoś z taka tezą wyjeżdza? Bo kilka dni temu tak się składa zmieniłem rozrząd po przejechaniu 90 kkm, wizualnie po wyjęciu brak najmniejszego uszczerbku. Dlatego ciekawi mnie czy wg kolegi powinienem zmienić wcześniej czy później, a jeśli tak to o ile i na jakiej podstawie to oceni, bo sorry ale jakość oleju czy rozrządu na oko to sobie można oceniać... nie da się stwierdzić mająć część wyjętą z auta nie wspominając o tym jak była założona. Aha i jaka pewność, że mimo że wszstko super wyglądał jak nowy to nie pieprznąłby mi za kolejnych kilka-kilkanascie kkm?? Chetnie się dowiem
|
08.07.2016, 11:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.07.2013, 15:25 Lokalizacja: Pruszków Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
iparts napisał(a): Warto także pamiętać że po wymianie końcówek drążków kierowniczych, trzeba ustawić zbieżność kół. jutro odbieram Fabię po wymianie końcówek, dobrze że przeczytałem bo się zastanawiałem czy trzeba czy niekoniecznie
|
08.07.2016, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2010, 20:09 Posty: 46
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: fabia sedan 1.2 2006
Rok prod.: 2006
Województwo: opolskie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
Dobrzy mechanicy w praktyce naliczają liczbę obrotów i potrafią ustawić poprawnie bez konieczności robienia geometrii. Ale oczywiście jest to niepoprawne podejście.
_________________ leszel
|
08.07.2016, 22:21 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45 Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Jak często wymieniać końcówki drążków kierowniczych?
przemobiker napisał(a): Adrian napisał(a): przemobiker napisał(a): To w jaki sposób oceniasz interwały bądź zużycie rozrządu bądź oleju? Że już należy wymienić? Skoro przebieg i czas nie ma znaczenia A przeczytaj jeszcze raz, tylko ze zrozumieniem. tapatalk Doskonale rozumiem. O ile w zawieszeniu ocenia sie po objawiach to z rozrzadem bym mocno polemizowal. Na wymiany oleju zalezy w jakim aucie, czasem są czujniki jakościowe ale to nie w fabii i wtedy wymiany są czestsze. Jak ktos katuje torowo to zmienia po weekendzie jazdy. Aczkolwiek to jest wszystko profilaktycznie, na czuja. A ja pytam o konkrety skoro ktoś z taka tezą wyjeżdza? Bo kilka dni temu tak się składa zmieniłem rozrząd po przejechaniu 90 kkm, wizualnie po wyjęciu brak najmniejszego uszczerbku. Dlatego ciekawi mnie czy wg kolegi powinienem zmienić wcześniej czy później, a jeśli tak to o ile i na jakiej podstawie to oceni, bo sorry ale jakość oleju czy rozrządu na oko to sobie można oceniać... nie da się stwierdzić mająć część wyjętą z auta nie wspominając o tym jak była założona. Aha i jaka pewność, że mimo że wszstko super wyglądał jak nowy to nie pieprznąłby mi za kolejnych kilka-kilkanascie kkm?? Chetnie się dowiem W aucie są części i płyny które wymienia się po określonym interwale (olej, rozrząd, opony, płyny) oraz części, które wymienia się gdy dają symptomy zużycia m.in. amortyzatory, wahacze, końcówki, reflektory, szyby, tłumiki etc. Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
|
16.07.2016, 13:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|