Teraz jest 20.09.2024, 00:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] dziwne zachowanie układu chłodzenia 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post dziwne zachowanie układu chłodzenia
Witam, mam problem z układem chłodzenia. Fabia I 2001 silnik 1,4 MPi, 8 zaworów, 50kW. Od pół roku czy więcej, zapowietrzał się trochę, tzn znikał płyn chłodzący i piszczał żeby uzupełnić. Sprawa była mało upierdliwa bo raz na miesiąc wystarczyło dolać 50-100ml i było ok. Temperaturę trzymał jak powinien. Nie było płynu chłodniczego w oleju, ani odwrotnie. Nie był wyrzucany przez wydech, nie było widać wycieków. Przynajmniej po krótkich oględzinach mechanika. Miesiąc temu zaczął częściej piszczeć i dolewałem raz na tydzień a czasem trzy razy dziennie, wedle humoru układu chłodzenia. Za czyjąś radą, zmieniłem zbiornik wyrównawczy i korek na nowe. I pewnego pięknego dnia po dolewce zapomniałem zakręcić korek zbiornika wyrównawczego. Przejechałem z 10 km i zaczęła para lecieć spod maski komunikując mi moje zapominalstwo. Od tej pory już nie dało się jechać. Po zalaniu układu - dolałem około 2 litrów, jazda była możliwa tylko przez 2-3 km i gotował się silnik, strzałka temp leciała szybko na czerwone. Tak na raty podjechałem do mechanika który stwierdził, że pewnie uszczelka pod głowicą padła. Co trzeba było zrobić to zrobił tj zdjął głowicę, oddał do splanowania i sprawdzenia szczelności, kupione nowe uszczelki tzn komplet do głowicy, zmienione uszczelniacze zaworów, złożone i... po odpaleniu znowu jakiś problem, poziom płynu podnosi się i opuszcza, mechanik mówi, że nie wie czy gdzieś na tulejach nie ma problemu bo może któraś się opuściła, niby twierdzi, że sprawdzał przymiarem ale uważa że tak się dobrze nie sprawdzi. Coś mi tu się nie podoba, jakby mało fachowo to wygląda. Do tego mówi, że obudowa która jest przy obudowie termostatu który do niej wchodzi - tam chyba czujnik temp siedzi, no więc mówi że trochę cieknie z tej obudowy. Jakiś oring tam jest i kołnierze czy coś takiego i mówi że to już mocno wypalone jest i uszczelniał to dwa razy co trochę cieknie. Licho wie, może tamtędy się zapowietrzał od początku i nie trzeba było głowicy ruszać. Co jest słabym ogniwem w tych silnikach, co sprawdzić i jak? Pompa wody zmieniona była miesiąc temu, chyba nie padła od razu? jak ją sprawdzić? Zdjąć jakiś wąż i zobaczyć czy leci? nie wiem czy mechanik się zgodzi bo zalał już płynem. Ale nie ma pomysłu co dalej, zupełnie jakby chciał mi powiedzieć - "zrobiłem co mogłem, tyle i tyle się należy i rób sobie Pan z nim co chcesz". Co jeszcze warto sprawdzić i jak?
Może ktoś zna dobrego mechanika z głową w Warszawie lub okolicach? Taniego i dobrego? Bo ten chyba nie jest za dobry.


Ostatnio edytowano 30.06.2016, 11:09 przez suchejro, łącznie edytowano 2 razy



29.06.2016, 21:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
suchejro napisał(a):
Nie był wyrzucany przez wydech

taki objaw to nie koniecznie zaraz upg. ja mam auto bez lpg, szczelny i zdrowiutki, a czasem leci mi woda z wydechu. to calkiem normalne. po prostu w wydechu osadza się wilgoc.

suchejro napisał(a):
nie było widać wycieków

ja bym zaczął tutaj skoro twierdziesz, ze upg zrobiłeś. płyn może uciekać niewielkimi ilościami. przewody lub choćby z chłodnicy w miejscu łączenia się plastiku z amelinium. sprawdz jeszcze dobrze zbiorniczek wyrównawczy.

suchejro napisał(a):
Pompa wody zmieniona była miesiąc temu

może tu leży problem. może ktoś źle poskręcał wszystko. pompe, termostat ale pewenie miałbyś mokro pod autem.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


29.06.2016, 23:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
Zbiornik i korek nowy.
Silnik nie miał nigdy LPG. To, że czasem woda leci z rury to norma i wiem kiedy, piszę, że nie leci płyn do rury sądząc po innych okolicznościach czyli nie dostaje się do komór spalania itp, przynajmniej w takiej ilości któa by na to wskazywała. miałem tak ze dwa razy w różnych samochodach i wyłapałem to.
Wycieków szukałem ale dostęp jest ograniczony patrząc z góry, szukałem w dzień i w nocy przy latarce bo myślałem, że może na nagrzanym w chłodny wieczór lepiej będzie widać. Mechanik szukał w warsztacie, z góry i z kanału. Ale to jest sytuacja sprzed tej z brakiem korka i błyskawicznym przegrzewaniem się teraz. Zastanawia mnie sytuacja teraz, po wymianie uszczelki pod głowicą. Dlaczego wciąż są problemy? Czy pomimo stwierdzenia przez mechanika, że tuleje "wyglądają ok" , możliwe jest, że któraś puszcza? Nie wiem jak to jest skonstruowane, jaki tam może być problem. Ale mnie od początku przed przegrzaniem silnika, wyglądało to na coś innego a nie głowicę. Ponoć uszczelka nie była zbyt dobra po wyjęciu głowicy, ale jeszcze trzymała. No i po jej wymianie na nową jest wciąż to samo. Co może być przyczyną? Silnik po odpaleniu chodzi kilka minut, temp rośnie do normalnej, po czym nagle w ciągu 15 sekund rośnie do czerwonego pola i wyraźnie słychać, że bąbluje w środku, gotuje się. Nawet na wyjętym termostacie. Co jest grane? Układ był przepłukany i nie powinien być zamulony, jak sprawdzić czy pompa wody pracuje prawidłowo, chłodnica drożna?


30.06.2016, 10:55
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
suchejro
jaką pompę zakładałeś?
Miałem kiedyś przypadek z pompą VIKA dostarczoną prze klienta i wsio się zgadza z Twoim opisem gotowania się płynu. Kupiłem pompę metelli i się samo rozwiązało.
Na wolnych obrotach pompa VIKA nie dawała ciśnienia przez co go gotowało.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


30.06.2016, 11:16
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
Muszę sprawdzić, niestety nie wiem. Ja też kiedyś w innym samochodzie zmieniłem cieknącą pompę na nową, po kilku dniach temperatura zaczęła gwałtownie rosnąć, zdjąłem pompę i okazało się, że wirnik lata luźno na wałku. Inna pompa rozwiązała problem. Ale żeby pompa nie dawała ciśnienia na wolnych obrotach? Pierwszy raz słyszę, to udane te pompy jak widzę. Ale Vika to chyba czeski producent, tak knocą? Jak poznać bez przepływomierza, że pompa dobrze daje?


30.06.2016, 23:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
suchejro napisał(a):
Ale Vika to chyba czeski producent, tak knocą?

wlasnie ze vika robi straszne gó....no (ta chinska?) to jest ostatnia firma z ktorej kupil bym czesci (niestety mam zalozona linke recznego bo nie bylo innej w sklepie a na gwolt potrzebowalem xd).

suchejro napisał(a):
Jak poznać bez przepływomierza, że pompa dobrze daje?

po wajzlu temp. na budzikach ;)


01.07.2016, 11:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: dziwne zachowanie układu chłodzenia
No właśnie po wskaźnikach ciężko poznać czy działa pompa skoro grzać może się z powodu tego czy owego.
Zakładając, że wyjmę termostat żeby był pełny obieg od początku, celem jest to, żeby poznać czy pompa daje jak powinna i chcę to mieć od razu bez czekania aż się rozgrzeje bo silnik zacznie się gotować. Jak pewnie sprawdzić czy dobrze działa?
Pytanie drugie, czy da się sprawdzić dowolną metodą, którędy idzie ciśnienie z komory spalania i czy to wina opuszczonych tulei, wina głowicy czy coś innego? Sprawdzenie sprężania na poszczególnych komorach nie wskaże winowajcy jak się domyślam.


01.07.2016, 11:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL